Hae Anna.fi-sivustolta

Virusperäinen kurkkukipu

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä Kyllästynyt kipuun, 16.07.2007.

1. Kyllästynyt kipuun Vierailija

Kuinka pitkään voi kurkku olla kipeä viruksen aiheuttamana? Nieluviljely oli negatiivinen. Olen kärsinyt yli kaksiviikkoa kipeästä kurkusta, joka häiritsee eniten yöllä. Olen syönyt särkylääkettä josta on ollut jokinverran apua, mutta ei sanottavasti. Enkä halua popsia särkylääkkeitä viikkotolkulla. Onko kellään hoitovinkkejä.

2. Kohtalontoveri Vierailija

Tsemppiä tervehtymiseen. Itselläni on ollut muutamaan otteeseen "selittämätöntä" kurkkukipua. Kaikki testit tehtiin, eikä mitään vikaa löytynyt. Lääkäri suositteli lepoa, ja ikuisen lauseen "jos ei se nyt mene viikossa ohi, niin tule sitten uudelleen". Ja taas olisi viikon päästä ollut sama testirumba edessä! Sattumalta juttelin lääkärikäyntini jälkeen vastaanotossa olleen sairaanhoitajan kanssa, joka neuvoi kokeilemaan Buranaa 400 g 2 kertaa päivässä viikon ajan (vai olisiko ollut 5 pv?). En yleensä syö lainkaan särkylääkkeitä, joten ohje vähän hirvitti. Päätin kuitenkin epätoivossani kokeilla ja kurkkukipu lähti sen siliäntien!!

En tiedä oliko kivun aikakin helpottaa, vai auttoiko Burana, onhan se toisaalta tulehduskipulääke, ja vaikkei varsinaista tulehdusta ollutkaan, niin kipu ainakin lakkasi.

3. Mulla on ollut jo toista kuukautta kurkkukipu. Lääkärissä olen käynyt ja on kuulemma normaalia, että kestää noin kauan. Myös minulta otettiin nieluviljelynäyte, joka oli negatiivinen. Lääkäriltä sain ohjeen vaan kestää ja syödä kurkkutabletteja, juoda nesteitä ja levätä. Ja uudelleen lääkäriin, jos vaiva jatkuu. Viikko on mennyt edellisestä lääkärikäynnistä, turhauttaa vaan mennä uudelleen ja uudelleen.

4. vanha keino Vierailija

Kurlaa kurkku konjakilla tai muulla laimentamattomalla viinalla.

5. määrä? Vierailija

Tuskin sentään 400g Buranaa olet popsinut.. ennemmin 400mg

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus