Hae Anna.fi-sivustolta

Vitivalkoiseksi

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä meno?, 12.01.2006.

1. meno? Vierailija

Mistä voi johtua, että yhtäkkiä menen ihan naamasta vitivalkoiseksi? Olen aika vaalea muutenkin iholtani, mutta joskus töissä joku aina huolestuu ja kysyy onko mulla huono olo kun olen tavallista valkoisempi.
    Olo on kuitenkin hyvä, ja flunssaakaan ei ole. Mistähän voisi johtua?

2. Anneli Vierailija

Itse olen kanssa näitä ""kalkkilaivan kapteeneja"" - hyvin, hyvin vaalea iholtani ja myös joskus (ihmisten kertoman mukaan) vaalenen entisestäni ilman hyvää syytä.

Ilmiö on vaaraton - kaikkien ihmisten ihonväri vaihtelee jonkinverran ilman lämpötilan, rentoutumisen yms. mukaan, ihmisyksilöissä on eroa siinä, miten paljon iho väriä muuttaa (pintaverenkierron reagointi vaihtelee ). Hyvin vaaleilla se näkyy voimakkaammin, kun ihon väri ei muodostu pigmenteistä vaan on enemmän riippuvainen pintaverenkierrosta. Myös, jos on esim tummat silmänaluset (geneettisesti) , se voi korostaa tuota vaalentumista. Koska kalpeneminen liitetään (kyllä ihan oikein) shokkiin ja vastaaviin ei-kivoihin asioihin, siihen kiinnitetään enemmän huomiota kuin siihen, että iho punastuu.

Itse arvelen myös, että osasyy on siinä, että olen usein se ainoa /yksi harvoista, joka ei ole meikannut - meikkivoidehan ei väriä muuta, joten meikanneiden ihmisten luonnollinen värinvaihtelu ei näy - ja minä kiinnitän siksi enemmän huomiota.

Jos olo on hyvä, ei asiasta tarvitse huolestua.

3. Pirpana Vierailija

Meikkaa kevyesti aurinkopuuteria käyttäen niin näytät terveeltä. Silloin ei ole kukaan ole kyselemässä vointia.

Jos on vaaleihoinen niin silloin kannattaa meikata muutenkin huulipunaa, ripsiväriä ja kevyesti luomiväriä. En tarkoita mitään sotamaalausta:)

4. Ap Vierailija

Mä meikkaan kyllä joka pv,mut näkyy jotenkin läpi silloin kun venähdän valkoiseksi. Ilmeisestikin todella valkoiseksi!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri