Hae Anna.fi-sivustolta

Vitsaa äidiltä

Viestiketju osiossa 'Kasvatus' , käynnistäjänä vitsapoika, 15.12.2011.

1. strykpojke Vierailija

Mitä tuo piiskaa on?Onko teillä on jotain kädessä?Joku piiska eli vitsa ja minkälainen vitsa ja saa lapset paljalle pyllylle eli housut jalassa?

2. vierailija Vierailija

Meillä isommat lapset sai remmistä, isä hakkasi kaikki kerralla, jos oli porukalla tehty muka jotakin väärin. Ihan hullu ukko. Kakarat oli jossakin nurkassa ja iso aikuinen mies hakkaa nahkaremmillä ja kakarat yrittää suojautua. Olin sen verran nuorempi, että äiti hoiteli minut; sain kyllä piiskaa ja paljaalle pepulle, mutta se oli aika kevyttä ripsutusta. Sattuihan se ja itkuhan siitä tuli, mutta vähällä selvisin. Äitin oli pakko antaa sitä piiskaa, muuten hänkin olis saanut remmistä. Olin varmaan reilusti alle vuoden ikäinen, pinnasängyssä, kun isä antoi äidille remmistä. Remmi oli taitettu lyhyeksi lenkiksi ja äiti oli isän kainalossa ja isä hakkasi äidin takapuolta. Ja huuto oli kova. Luulivat ettei se pikku kakara mitään ymmärrä. Ikäni olen tuon muistikuvan muistanut.

3. entinenkakara Vierailija

Se oli äiti, joka piiskasi. Syitä oli aina sen verran, että piiskaus oli paikallaan. Jos oli kesäaika, niin pihalla pihakaivon takana piilossa. Syynä oli se, että minulla tuli pissat, kun piiskattiin ja äiti ei halunnut, että joutuu siivoamaan sisällä. Ulkona tuli sitten joka kerta ja nyt vanhempana ei tarvi kuin puhua piiskaamisesta, niin meinaa tulla housuun.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri