Vitt.. mulle riittää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Miksi oon syntynyt kamalaan perheeseen. Äiti toiminut just niinku narsisti toimii yksi nostettu jalustalle, yksi syntipukiksi.

Isä ahdisteli seksuaalisesti jostain 9v asti, kunnes muutin 17v pois kotoolta.

Edelleen mun ja musta seuraavan siskon välit tulehtuneet, syynä tuo asetelma ja se että nyt aikuinen siskoni on sisäistänyt hyvin äidin opit, nimittäin hän on lapsesta asti ollut se jonka,ei oo ikinä tarvinnut otttaa vastuuta jos on tehnyt väärää.. minähän siihenkin olin tietty syypää mitä sisko teki.

Siispä siskoni vetää vuoden mykkäkoulun kun kritisoin häntä ihan aiheesta. Eikä koskaan ole myöntänyt olevansa missään väärässä. Lisäksi epäilen että on läheisriippuvainen. Nimittäin siskon mies on saanut kohdella häntä todella huonosti. Ja sisko vaan passaa.

Muilta ei kestä normaalin ristiriidan selvitystä.

Kyllä ymmärrän että tämä on lähtöisin äitimme käytöksestä, mutta mitähä asialle vois tehdä.. puhuminen... ei auta.. kun mykkäkoulu pitää sisällään sen ettei sisko lue viestejä eikä vastaa puheluihin.

Mikä oikeus sulla on kritisoida toisen elämää, parisuhdetta tai mitään muutakaan?
Kuulostat nyt itse äidiltäsi.

En itsekään kuuntelis tollasta. Mää pidän elämässäni ihmiset jotka tukevat ja auttavat, tilanteessa kuin tilanteessa, vaikka kuinka olisin läheisriippuvainen, en kaipaa mitää kritisointia. Ja jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, nii sit ihminen pysyköön poissa mun elämästä.

Aloittaja tuli tänne vain avautumaan? Eikö me kaikki saada sitä tehdä ? Voitko väittää ettet olis itse koskaan "kritisoinut" kenenkään toisen valintoja tai käyttäytymistä? Meidän elämä koostu myös toisista ihmisistä , niistä ketä on meidän ympärillä ja myös sukulaisista vaikka ne ei niin läheisesti meihin olis yhteydessä joten kyllä on aloittajalla täysi oikeus purkaa sydäntään . Aivan todella lapsellista antaa heti erittäin negatiivista palautetta alottajan kirjoitukseen . Hänellä selkeesti on ollut erittäin vaikea elämä eikä tarvi lisää epäkypsien ihmisten typeriä kommentteja , lisäksi mistä tiedät miltä hänen äitinsä oikeasti kuulostaa ? Mä oon sitä mieltä että päästät irti vaan sun siskosta jos se ei oikeesti pysty oleen sun kanssa asiallisesti tekemisissä . Mä olen 20 vuotta jaksanut mun siskoa joka on narsisti ja ei koskaan osaa pyytää anteeksi tai katsoa peiliin ja olen vihdoin tajunnut vaan päästää irti , pääsen helpommalla kun annan sen elää omaa elämää ja rajoitan kanssakäymisen minimiin . Et voi muuttaa sun perhettä mutta voit valita Haluutko sä heitä sinne ympärille jos he vaan satuttaa sua . Kauheesti tsemppiä ja lämpimiä haleja täältä , toivottavasti saat tilanteeseen selkoa ! Voimia!

• Tykkää
Reactions: Zariza
Nii voi voi sentään kun ei saisi kommentoida mitään. Eikö me kaikki saatukaan avautua? Vai sekö koskikin vain ap:ta ja sua jotka saivat antaa kritiikkiä "aiheesta"

• Tykkää
Reactions: .....
Joten teillä muilla on oikeus paatostella aivan rauhassa mitä haluatte? Ja silti olette täysin kykenemättömiä ymmärtämään, että kaikki eivät sulata EDES sukulaisiltaan tollasta "paatostelua". Tekstin kautta ymmärtäisin, että tuskimpa sillä siskollakaan on yhtään helpompaa ollut, joten ymmärrän aivan hyvin että sitä ei enää kaipaa yhtään päänsä niskaan sukulaisiltaan, helpompi olla ilman.
Ao kysyi konkreettisesti, että mitähän asialle voi - no lopettaa sen kritisoinnin, ja olla puolin ja toisin tuki ja turva.
Mutta todellisuudessahan ei ap tätä taida haluta, hänhän halveksii siskoaan, vihannut tätä jo lapsena, ja halveksii nyt kaikin puolin ihmisenä. Todellisuudessahan hän kysyy, miten saisi siskon sen verran alistettuun tilaan että pääsisi jatkamaan paatosteluaan tuolle siskolle joka on ap:n mielestä ollut niin törkeä häntä kohtaa koko iän.

Ja yleisön pyynnöstä, miten noi ap on kuin äitinsä?? No koko ajattelu on minä minä minää, vain minua on kohdeltu väärin, joka'ikisen asian aloitan sillä miten kurjaa minulla on ollut, ja vain minua kohdellaan väärin kun hyvää hyvyyttäni yritän aiheesta oikoa toisen huonoa - mitä sit olikaan tapahtunut - toisen muka huonoa parisuhdetta.

Ap:lle ei tule pieneen mieleenkään, että harvoinpa tuollaisessa perheessä on vain yksi kärsijä. Ja jokaisella on jälkeenpäin omat selviytymiskeinonsa. Ap:lla se on vitulla haistattelu ja riidan kylväminen, sisko taas ehkä pyrkii olemaan ylikiltti kaikille ja yrittää suojella itseään uhkaavalta käytökseltä.
Vaikka mykkäkoulua pidetään jopa väkivaltana, pitäisi myös ymmärtää että ihminen joka sitä käyttää on yleensä äärimmäisen stressaantunut ja tämä on hänen viimeinen keino selviytyä, suojella itseään pahoilta asioilta.
Ja mitäpä ap:lle ehdotettiin ratkaisuksi?? Välien katkaisua!! Ei suinkaan nätisti puhumista. (Pyydän huomioimaan että edes ap ei tuonut mitenkään esille, että sisko olisi millään tapaa haukkunut tai kritisoinut ap:ta, vaan ap oli kritisoinut siskoa).

Mutta se on teidän moraalinne. Ensin hyökätään toisen kimppuun ja kun toista ei kiinnosta kuunnella teidän haukkumisii, niin teitä on loukattu ja paree pistää välit poikki (y) Hei jee. Ja sitten vielä ihmetellään kun toinen ei pyydä anteeksi.

Tuossa dynamiikassa on molemmissa puolissa vikaa. Jotain vanhemmista ja sisaruksista riippuvaisuutta siinä selvästi on, koska ei osaa jättää hajurakoa huonosti käyttäytyviin sukulaisiin, vaikka he kuinka tekisivät kiusaa.

Ap, voimia sulle. En ota nyt kantaa sen kummemmin sanomisiisi, mutta elämä kuulostaa olleen rankkaa sinulle. Jos pystyt niin anna itsellesi armoa ja ymmärrystä, ja koita katkaista vihan kierre. Itseäsi varten. Paljon olet saanut kyllä kestää!

• Tykkää
Reactions: Zariza
Joten teillä muilla on oikeus paatostella aivan rauhassa mitä haluatte? Ja silti olette täysin kykenemättömiä ymmärtämään, että kaikki eivät sulata EDES sukulaisiltaan tollasta "paatostelua". Tekstin kautta ymmärtäisin, että tuskimpa sillä siskollakaan on yhtään helpompaa ollut, joten ymmärrän aivan hyvin että sitä ei enää kaipaa yhtään päänsä niskaan sukulaisiltaan, helpompi olla ilman.
Ao kysyi konkreettisesti, että mitähän asialle voi - no lopettaa sen kritisoinnin, ja olla puolin ja toisin tuki ja turva.
Mutta todellisuudessahan ei ap tätä taida haluta, hänhän halveksii siskoaan, vihannut tätä jo lapsena, ja halveksii nyt kaikin puolin ihmisenä. Todellisuudessahan hän kysyy, miten saisi siskon sen verran alistettuun tilaan että pääsisi jatkamaan paatosteluaan tuolle siskolle joka on ap:n mielestä ollut niin törkeä häntä kohtaa koko iän.

Ja yleisön pyynnöstä, miten noi ap on kuin äitinsä?? No koko ajattelu on minä minä minää, vain minua on kohdeltu väärin, joka'ikisen asian aloitan sillä miten kurjaa minulla on ollut, ja vain minua kohdellaan väärin kun hyvää hyvyyttäni yritän aiheesta oikoa toisen huonoa - mitä sit olikaan tapahtunut - toisen muka huonoa parisuhdetta.

Ap:lle ei tule pieneen mieleenkään, että harvoinpa tuollaisessa perheessä on vain yksi kärsijä. Ja jokaisella on jälkeenpäin omat selviytymiskeinonsa. Ap:lla se on vitulla haistattelu ja riidan kylväminen, sisko taas ehkä pyrkii olemaan ylikiltti kaikille ja yrittää suojella itseään uhkaavalta käytökseltä.
Vaikka mykkäkoulua pidetään jopa väkivaltana, pitäisi myös ymmärtää että ihminen joka sitä käyttää on yleensä äärimmäisen stressaantunut ja tämä on hänen viimeinen keino selviytyä, suojella itseään pahoilta asioilta.
Ja mitäpä ap:lle ehdotettiin ratkaisuksi?? Välien katkaisua!! Ei suinkaan nätisti puhumista. (Pyydän huomioimaan että edes ap ei tuonut mitenkään esille, että sisko olisi millään tapaa haukkunut tai kritisoinut ap:ta, vaan ap oli kritisoinut siskoa).

Mutta se on teidän moraalinne. Ensin hyökätään toisen kimppuun ja kun toista ei kiinnosta kuunnella teidän haukkumisii, niin teitä on loukattu ja paree pistää välit poikki (y) Hei jee. Ja sitten vielä ihmetellään kun toinen ei pyydä anteeksi.

Ristus sentään, oletko sinä jompi kumpi noista (äiti vai sisko), joista ap kirjoitti?
No, ainakin olet jossain joutunut elämässäsi ainakin yhden ison v..tun syömään, ja varmasti aivan aiheesta.

Tässä yllä on siis ap:llekin hyvä esimerkki siitä, että 1/4-4/4 -hullut eivät parane koskaan, vaan mielisairaus kehittyy 1/4 (eka vartin tullessa täyteen) potentiaalisesti ylöspäin 4/4 asti.

Pidä itsestäsi huolta, välitä vain itsesi hyvinvoinnista: Ota kunnon etäisyys sukulaisiisi. Pidä "kohteliaasti" yhteyttä vain, kun on ihan pakko. Keskustellesasi heidän kanssaan, älä tuhlaa heille muutamaa ylimalkaista kohteliaisuutta enempää. Nyökyttele päätäsi hymyillen heidän puhuessaan. Laita kännykästäsi muistutus soimaan 30 minuutin päähän tapaamisen alkamisesta. Heti, kun muistutus soi, pahoittele, että joudut lähtemään kiireellisen työasian tms. takia, ja pakene hymyiilen. Hei,hei ja nähdään :cool::ROFLMAO:

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok

Yhteistyössä