vituttaa jo aika rankasti tää kondomi ehkäisynä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja että näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

että näin

Vieras
tuntuu että oon kokeillut melkeen kaiken mitä maa päällänsä kantaa... oon siinä pisteessä että alan ihan oikeasti harkita jotain epävarmaa keinoa tyyliin varmat päivät..toisaalta epäilen että olisin heti kuitenkin paksuna... luulisin että oon sellaista helposti paksuks tulevaa sorttia...

minipillerit=vuotaa vuotaa

hormonikierukka=vuotaa vuotaa, sattuu sattuu, akne ja tulehdusta

kuparikierukka=hirveet menkkakivut ja vuoto sitä luokkaa että hemppa laski pahasti, eikä kyllä huvita vetää rautatabuja kokoajan kun ne saa mahan kovalle.

kapselia en edes lähde kokeilemaan sisältää samat mömmöt ku minipillerit, liian kallis laittaa ja sitten taas todeta että vuotaa ja vuotaa..

sitte oli joku puikko nimeltä patentex oval ai samperi mikä polte ja kirvely siitä tuli jäi kyllä panot väliin...

sterilisaatio ei mitenkään ajankotainen vielä moneen vuoteen.

siinäpä nuo tais ollakin.. yhdistelmiäehkäisyä en uskalla käyttää..

noh ainahan tässä elämässä löytyy joku asia josta koituu hirveetä pään vaivaa ja nyt se näköjään on tää ehkäisy..

Hankalaa on tosiaan. Kumi ainoa vaihtoehto meilläkin. Pillereita en muista syödä, hormonikierukka oli muuten mahtava, mutta tosi isot ja kipeät finnit. Kuparikierukkaa tai muutakaan epävarmaa ja oireita aiheuttavaa en uskalla kokeilla. Tuo patentex oval oli kyllä karmea. Sterilisaatio kävisi mulle, mutta inhottaa tuollaiset toimenpiteet.

Mitä minipillereitä olet käyttänyt? Monet vuotaa cerazette pillereillä mutta ei mini-pill pillereillä.

Mikä ihme kammo nyt on ihmisille tullut noita yhdistelmä pillereitä kohtaan? Niitä on kuitenkin syöty jo vuosia ja haitat on pienet. On tietysti sairauksia jonka vuoksi noita ei voi syödä, mutta tuntuu että ihmiset on muutenkin ihan paniikissa yhdistelmä pillereistä..

cerazetteä söin 3kk. Vuosin runsaasti 3kk putkeen ja limakalvot kuivu pahasti. Minipilliä söin vuoden kunnes alkoi loputon vuoto senkin kanssa. Hormonikierukka oli 7kk ja vuotoa kokoajan, sain sitten kohtutulehduksen ja otettiin pois.

Minulla on ollut ehkäsyssä apuna Persona yli kymmenen vuotta. Pattereilla toimiva laite joka mittaa virtsasta hormooni toiminnan ja määrittelee sen kautta onko vihreä vai punainen päivä. Punasista päivistä se kertoo myös milloin on ovulaatio( konessa näkyy rinkula). Lääkäri pitää sitä hömppänä mutta en ole kyllä tullut kertaakaan ei toivottua raskautta. Punasilla päivillä käytetään sitten ehkäsynä kondomia. Kone myös toimii toisinkin päin jos haluaa raskaaksi niin silloin jättää ehkäsyn pois , varsinkin silloin kun rinkula on näkyvisssä. Konetta ei kai enään myydä apteekeista. Itse olen tilannut koneen ja koneeseen tarvittavat tikut Englannista, Googlettamalla löytyy.

suosittelen Evra-laastareita. Mullekkaan ei sopinut kierukka ja pillereita en muista ottaa. oonki nyt käyttänyt laastareita 5 vuotta. tosi hyviä eikä tuu mitään sivu oireita.kerran viikossa vaihetaan. maksaa 15 e kk.

Evra-ehkäisylaastaria käyttävät saavat 60 % enemmän estrogeeniä kuin esim. ehkäisypillereitä käyttävät. Myös veritulpan riski on kolminkertainen verrattuna pillereiden käyttäjiin. Googlatkaa vaikka "evra too much estrogen" tai "evra law suits"

Mitä minipillereitä olet käyttänyt? Monet vuotaa cerazette pillereillä mutta ei mini-pill pillereillä.

Mikä ihme kammo nyt on ihmisille tullut noita yhdistelmä pillereitä kohtaan? Niitä on kuitenkin syöty jo vuosia ja haitat on pienet. On tietysti sairauksia jonka vuoksi noita ei voi syödä, mutta tuntuu että ihmiset on muutenkin ihan paniikissa yhdistelmä pillereistä..

Kammo tulee varmaan siitä että viimeaikoina on puhuttu aika paljon e-pillereistä ja veritulpista. Omasta lähipiiristäkin löytyy ikävä esimerkki siitä miten e-pillerit vei hengen nuorelta äidiltä... siksi itse niitä koitan välttää..

Tuo veritulppariski on vain yhdistelmäpillereillä, ei siis kaikilla e-pillereillä. Kaikessa hormonaalisessa ehkäisyssä voi olla samat sivuvaikutukset, on täysin yksilöllistä mikä käy kenellekin vai käykö mikään. Hormonittomat vaihtoehdot on kuparikierukka, kondomi ja sterilisaatio. Jos lapsia vielä haluaa niin sterilisaatio on poissuljettu. Jos kuparikierukka ei sovi, niin sitten kondomi on se ainoa vaihtoehto.
Meillä mentiin monta vuotta kondomilla, kumpaakaan ei vituttanut asia yhtään. Ei se vitutuksella muutu.

voi ehkäisyn hoitaa steriloimalla. Toimenpide onpaljon pienempi kuin naisen vastaava. meillä mies hoisi asian. Kävi ruokatunnilla toimenpiteessä ja takaisin töihn:) pair päivää pallit kipeinä mutta sen jälkeen kaikki ok.

Sterilisaatio ei ajankohtainen haluamme vielä lapsia.

Veritulppariski liitetään useimmiten estrogeenia sisältäviin valmisteisiin juuri esim yhdistelmäpillereihin, laastariin ja renkaaseen. Minipillerit, hormonikierukka ja kapseli sisältää vain keltarauhashormonia eikä sitä pidetä niinkään veritulppariskiä nostavana.

Mullahan on se ongelma että keltarauhashormoni ehkäisyt ei sovi koska ne aiheuttaa jatkuvaa vuotoa ja muita ikäviä oireita.

Me ollaan käytetty kumia varmaan vuosi ehkäisynä, eikä mua itseasiassa ota päähän ollenkaan :) Mä en ymmärrä mikä siinä on niin hankalaa? Näin naisen näkökulmasta ei mikään, voi tietysti olla että ympärileikattu mies ei tule sen kanssa tms.

Meillä ainakaan se ei haittaa spontaaniutta, kumia voi pitää aina käsilaukussa mukana ja siinä menee about 10 sekuntia kun se on päällä. Itseasiassa se on spontaaneissa tilanteissa jopa parempi (=tilanteita joissa ei pääse heti pesulle) kun ei valu spermaa ympäriinsä haarovälistä.

Mulla kumi aiheuttaa inhottavia limakalvo oireita eikä siihen auta mitään liukuvoiteetkaan.
Lisäks eihän sitä miehen munaa edes tunne kunnolla kun on kumi päällä.. me ollaan käytetty ennen kumia ehkäisynä reilu 8-vuotta ja todellakin yllätyin siitä miten paljon asioita/tuntemuksia en ole huomannutkaan kun on ollut kumi...

Kyllä kumi vie aika paljon tuntemuksia, ei todellakaan tunnu kumin kanssa yhtä hyvältä... Ja aina ne on jossain väärässä paikassa eikä käsillä kun tarvis. Ei olla oikein totuttu niihin, kun ollaan nyt lapsen jälkeen käytetty. Kumpikaan ei tykkää. Toisaalta ei kiinnostais yhtään ottaa mitään hormonejakaan.

Yhteistyössä