Vituttaa niin ettei veri kierrä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saski

Vieras
Mies lähti muutamalle oluelle kuuden jälkeen illalla ja vannoi pyhästi, että tulee ajoissa kotiin. Tänään on tulossa vieraita kylään kun on lapsen juhlapäivä ja mies tietää että tekemistä riittää vielä aamullakin. No kahdentoista jälkeen ei isäntään saa enää puhelimrlla yhteyttä ja kolmen aikaan se sitten kompuroi kotiin aivan kaatokännissä. Jäi nukkumaan eteiseen, josta kävin äsken raahaamassa sen olkkarin lattialle. Eikä ole eka kerta kun kontrolli pettää vastaavanlaisessa tilanteessa. Vituttaa niin että tekisi mieli käydä potkaisemassa munille.
Onpas helvetin kiva aamukin edessä kun lapset ihmettelee miksi isi nukkuu lattialla ja haisee pahalta.. Enkä minä saa vitutukseltani ja känniläisen kuorsaukselta unta. Aaaarrrrggghhhh!

Mä en ainakaan vahtaa, mihin aikaan mun ukko tulee baarista kotia. Ihan sama, mikä juhlapäivä on tiedossa. Meen nukkumaan normaaliin aikaan ja aamulla aloitan järjestelyt, niinku muutenki aloittaisin. Mieshän siinä joutuu kärsimään, kun krapula-aamuna alkaa imuri pauhaamaan yms.
En ymmärrä naisia, jotka valittaa miestensä juomisesta! Mä ainaki ohjaan miehen petiin, jos satun heräämään. Huolehdin siltä päällivaatteet pois ja pistän vesilasin viereen yöpöydälle... Ihme nillittäjä olet!

Siinähän nautitte alkoholinarkkarin elämästä, kovaa huumetta vaan verenkiertoon. Näin toimivat lapsiemme vanhemmat, vai mitä?
Nautitaan päihteitä niin, että ei osata puhua eikä kävellä. Siinä välissä ollaankin sitten aivan päästään sekaisin.

Omassa lapsuudessani jouduin tällaista seuraamaan, miksi jatkatte tätä 50-lukulaisten aloittamaa narkkauskulttuuria?

Mä en ainakaan vahtaa, mihin aikaan mun ukko tulee baarista kotia. Ihan sama, mikä juhlapäivä on tiedossa. Meen nukkumaan normaaliin aikaan ja aamulla aloitan järjestelyt, niinku muutenki aloittaisin. Mieshän siinä joutuu kärsimään, kun krapula-aamuna alkaa imuri pauhaamaan yms.
En ymmärrä naisia, jotka valittaa miestensä juomisesta! Mä ainaki ohjaan miehen petiin, jos satun heräämään. Huolehdin siltä päällivaatteet pois ja pistän vesilasin viereen yöpöydälle... Ihme nillittäjä olet!

Eli kun mies pettää luottamuksen ja sovitun asian, pitäis silittää päätä? Justii :)

Hmm.. Iteppä se kärsii seuraukset kun jysärissä pitää olla skrppina pvällä? Joskus pakonomainen rajoittaminen ja jopa yhden saunaoluen kyttääminen aiheuttaa tuollaiset ylilyönnit. Kerranki kun pääsee niin otetaan sitten liikaa. Toki ei koske kaikkia.
Ukko suihkuun ja burana naamaan. Voi ottaa jos osaa "herätä henkiin" aamusta, näin meillä.. Harvemmin kumpikaan ottaa liikaa kun ei täs iässä enää kuudelt aamulla olla pirteitä kuten nuorina..
Keskustelun paikka mikäli tuo usein toistuu eikä johdu "kyttäämisestä", tällöin vois kattoo peiliin ja miettiä pipon löysäämistä nii saattas ne ylijuonnitkin kohtuukäytöks muuttua.

Sinun käytäntösi toimii, jos olet perheessänne se, joka ottaa viime kädessä vastuun perheen pyörittämisestä. Meillä taas ei toimi, koska olen tarkka siitä mitä on sovittu. En pettäisi lupaustani toiselle ja jos toinen pettää lupauksensa se on paljon pahempaa kuin vain pelkkä kännääminen. Joten on hienoa, että suostut huolehtimaan miehesi nukkumaan ja jättää hänet kärsimään rauhassa krapulassaan. Pysyt niin onnellisena, eikä miehesikään joudu kyseenalaistamaan henkistä kypsyystasoaan. Minä taas odotan mieheltä vastuuta ja vaivannäköä meidän arkeen...

Hmm.. Iteppä se kärsii seuraukset kun jysärissä pitää olla skrppina pvällä? Joskus pakonomainen rajoittaminen ja jopa yhden saunaoluen kyttääminen aiheuttaa tuollaiset ylilyönnit. Kerranki kun pääsee niin otetaan sitten liikaa. Toki ei koske kaikkia.
Ukko suihkuun ja burana naamaan. Voi ottaa jos osaa "herätä henkiin" aamusta, näin meillä.. Harvemmin kumpikaan ottaa liikaa kun ei täs iässä enää kuudelt aamulla olla pirteitä kuten nuorina..
Keskustelun paikka mikäli tuo usein toistuu eikä johdu "kyttäämisestä", tällöin vois kattoo peiliin ja miettiä pipon löysäämistä nii saattas ne ylijuonnitkin kohtuukäytöks muuttua.

Olet siis sitä mieltä, että toisen kännäämisestä otettava vastuu kuuluu "kyttääjälle"? Tämähän on juuri se alkkisten mantra, etten joisi mutta kun toi tossa....

No enpä kyl kattois tollasta ukkoa. Onneks oma ukko ei oo alkoholisti eikä myöskään mikään lupausten rikkoja. Ymmärrän et sua vituttaa. Vituttais muakin. Ota parempi mies.

No en kyllä tykkäis minäkään.
Mut en ensinnäkään millään edes ymmärrä miksi ottaakaan kaatokännit. Mikä ihme siinä on ees kivaa?
Omalle miehelle oon sanonu että jos niin paljo pitää ottaa voi jäähä jonnekki kaverille. En millään kestä kattoa kotona tommosta örveltäjää. Eipä tosin oo jääny baari-iltojen jälkeen minnekään ööö.. ainakaan kymmeneen vuoteen.
Meillä on tosin molemmilla alkoholisti-isät (edesmenneet) joten sekin puoli elämästä on tuttua ja ymmärretään että viina on viisasten juoma ja sitä voi käyttää sopivastikin.

En saa puh.lainattua mutta kyllä tavallaan. Jos mulle latelis ukko sääntöjä ja rajoituksia niin takuulla tekisin uhmassa just päinvastoin. :) Kun jostain jankutetaa ja vedetään kontrollia äärimmilleen niin ihmismieli tahtoo laittaa vastaan, joillakin.
1,5 vuoden aikana puolikas viinipullo ja muutama olut takana joten alko ei kuulu arkeen mutta tuo pätee moneen muuhunkin tilanteeseen. Nousee karvat pystyyn kun holhoajat vauhdissa. Ukko on käynyt oluella kait neljästi parin vuoden aikana ilman kotiintuloaikoja, ne ovat alaikäisille. Ei ole näkynyt krapulassa tai eteisen lattialla.. Itse nuorena vetäsin parit "yörimpsat" kun erehtyi kellonajoista puhumaan. Enää ei ole tarvetta kun mennään jos huvittaa. Kotona viihtyminen pitäisi olla vapaaehtoista omasta tahdosta kuten alkon käyttökin.. Mutta jokaisella omat näkemykset. Kivaa kai se holhoaminen jollekin on sitten?

En saa puh.lainattua mutta kyllä tavallaan. Jos mulle latelis ukko sääntöjä ja rajoituksia niin takuulla tekisin uhmassa just päinvastoin. :) Kun jostain jankutetaa ja vedetään kontrollia äärimmilleen niin ihmismieli tahtoo laittaa vastaan, joillakin.
1,5 vuoden aikana puolikas viinipullo ja muutama olut takana joten alko ei kuulu arkeen mutta tuo pätee moneen muuhunkin tilanteeseen. Nousee karvat pystyyn kun holhoajat vauhdissa. Ukko on käynyt oluella kait neljästi parin vuoden aikana ilman kotiintuloaikoja, ne ovat alaikäisille. Ei ole näkynyt krapulassa tai eteisen lattialla.. Itse nuorena vetäsin parit "yörimpsat" kun erehtyi kellonajoista puhumaan. Enää ei ole tarvetta kun mennään jos huvittaa. Kotona viihtyminen pitäisi olla vapaaehtoista omasta tahdosta kuten alkon käyttökin.. Mutta jokaisella omat näkemykset. Kivaa kai se holhoaminen jollekin on sitten?

Taitais se sunkin mieli "kyttäämisestä" muuttua, jos miehesi alkaisi vetämään joka viikonloppu kaatokännit. Ja ei, alkoholismi ei johdu kyttäämisestä tai siitä, ettei kotona viihdy.

Niin no, käännetäänpäs asia toisinpäin.

Jos olisit sinä ollut viettämässä iltaa ja olisi ollut NIIN hauskaa ettet olisi malttanut lähteä kotiin...

Minulle on käynyt noin. Sittenpähän olen krapulassa ja tuskissani vetänyt läpi sovitut asiat seuraavana päivänä jos sellaisia on ollut.

Onneksi mies ei tuollaisesta ole suuttunut. Enkä minä miehelle ;) sattuuhan noita.

Alkuperäinen kirjoittaja Selvinpäin;29549783:
Taitais se sunkin mieli "kyttäämisestä" muuttua, jos miehesi alkaisi vetämään joka viikonloppu kaatokännit. Ja ei, alkoholismi ei johdu kyttäämisestä tai siitä, ettei kotona viihdy.

Ei se alkoholistiksi tee jos silloin tällöin jossain käy ja joskus lipsahtaa ottamaan vähän liikaa.

Onhan se ihan hemmetin rasittavaa jos toinen ei hoida omaa osuuttaan vain siksi että ilta venähti ja homma lipsahti kännin puolelle. Mulla ei varmaan olisi ihan hirveesti asiaa koko päivänä jos ukko tekisi noin

Niin no, käännetäänpäs asia toisinpäin.

Jos olisit sinä ollut viettämässä iltaa ja olisi ollut NIIN hauskaa ettet olisi malttanut lähteä kotiin...

Minulle on käynyt noin. Sittenpähän olen krapulassa ja tuskissani vetänyt läpi sovitut asiat seuraavana päivänä jos sellaisia on ollut.

Onneksi mies ei tuollaisesta ole suuttunut. Enkä minä miehelle ;) sattuuhan noita.

Erohan tässä on se, ettei ap:n mies hoida sovittuja valmisteluja vaan makaa krapulassa. Ei kai kukaan vihainen olisikaan, jos mies tuskissaan hoitaisi silti hommansa.

Mulle tuo juominen tuossa olisi sivuseikka mutta jos on sovittu että aamulla aletaan yhdessä siivoamaan, niin kyllä mua ottaisi pannuun jos ukko siitä sitten oman käden oikeudella viime hetkellä luistaisi. Sanoisi sitten suoraan että otan kunnolla enkä jaksa aamulla herätä siivoamaan. Mies ei minun mielestäni ole mikään lapsi jota minun pitää vaan ymmärtää ja paapoa, vaan tasavertainen kumppani jonka kanssa voi sopia asioita ja luottaa siihen että sopimukset pitää.

[QUOTE="freedom";29549798]Ei se alkoholistiksi tee jos silloin tällöin jossain käy ja joskus lipsahtaa ottamaan vähän liikaa.[/QUOTE]

Kunhan kärjistin, kun kirjoittajan mies ei käynyt viihteellä lähes koskaan ja ihmetteli, mistä muut nillittää. Kun kaatokännit tulee tavaksi, niin siinä pullistuu suoni otsassa valinnanvapautta kannattavallakin, kun oma vapaa-aika loppuu kokonaan, koska toinen juo.

Alkuperäinen kirjoittaja Selvinpäin;29549801:
Erohan tässä on se, ettei ap:n mies hoida sovittuja valmisteluja vaan makaa krapulassa. Ei kai kukaan vihainen olisikaan, jos mies tuskissaan hoitaisi silti hommansa.

Mistä sinä tiedät hoitaako?
Viesti oli kirjoitettu neljän aikaan ja nainen OLETTI että "mies sitten vaan makaa ja haisee pahalle ja ja ja ja minä en saa unta ja ja ja..."

[QUOTE="freedom";29549808]Mistä sinä tiedät hoitaako?
Viesti oli kirjoitettu neljän aikaan ja nainen OLETTI että "mies sitten vaan makaa ja haisee pahalle ja ja ja ja minä en saa unta ja ja ja..."[/QUOTE]

Ap varmaan tuntee miehensä sen verran hyvin, että pystyy sinua paljon paremmin ennustamaan, mitä mies krapulassa tekee. On niinku varmaan käynyt ennenkin, kun valmiiksi jo vituttaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Selvinpäin;29549813:
Ap varmaan tuntee miehensä sen verran hyvin, että pystyy sinua paljon paremmin ennustamaan, mitä mies krapulassa tekee. On niinku varmaan käynyt ennenkin, kun valmiiksi jo vituttaa?

No en ihmettele yhtään jos mies rimpuilee talutushihnassaan.

Jos kerran vaimo tietää etukäteenkin jo kaiken ja valittaa jo etukäteen niin..
mulla kyllä sympatiat menee miehelle ihan vaan tuon nillityksen takia.

JOS se mies sieltä nyt nousisikin ahertamaan niin mitä tekisi vaimo?
Veikkaanpa että leikkisi marttyyria siitä huolimatta.
Kukapa ei jäisi sänkyyn jos vastaanotto on tuo.

[QUOTE="freedom";29549830]No en ihmettele yhtään jos mies rimpuilee talutushihnassaan.

Jos kerran vaimo tietää etukäteenkin jo kaiken ja valittaa jo etukäteen niin..
mulla kyllä sympatiat menee miehelle ihan vaan tuon nillityksen takia.

JOS se mies sieltä nyt nousisikin ahertamaan niin mitä tekisi vaimo?
Veikkaanpa että leikkisi marttyyria siitä huolimatta.
Kukapa ei jäisi sänkyyn jos vastaanotto on tuo.[/QUOTE]

Miks ap ei olisi iloinen ja positiivisesti yllättynyt, jos mies hoitaisi hommansa? Eihän se miehelleen avautunut vaan tällä palstalla.

Kyllä on ihmisillä kummallinen moraali nykyään. Täällähän siis suorastaan ihannoidaan ryyppäämistä, lupausten pettämistä ja moraalitonta elämää.

Kyllä ois minun ukolla ollut viimeinen kerta tuollainen ryyppyreissu. Ainakaan tässä avioliitossa ei onnistuis!

[QUOTE="viirus";29549662]Eli kun mies pettää luottamuksen ja sovitun asian, pitäis silittää päätä? Justii :)[/QUOTE]Ei tietenkään vaan toimia kuten kunnon palstaämmä eli:

1) Vetää herne nenään
2) Raivota ja huutaa
3) Käydä kirjoittamassa palstalle raivopäinen miehenmollaamisaloitus ja lietsoa lisää raivoa itselle lukemalla muiden samanlaisten vatipäiden kirjoittamia kannustuskommentteja
4) Raivota ja huutaa
5) Raivota ja huutaa
6) Pilata oma ja muiden seuraava päivä
7) Mököttää ja harkita eroa, pihdata seksiä
8) Muistuttaa miestä hänen omasta mokastaan seuraavien viiden vuoden ajan mikäli eroa ei tule

Yhteistyössä