VIULU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "VIULU"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yleensä opettaja auttaa soittimen hankinnassa. Varsinkin, jos hankit edullisen kiinalaisen viulun, laatu on epätasainen. Soittimissa on ihan huonoja ja sitten kelvollisia. Ennen vanhaan tsekkiläisissä oli sama, mutta niissä saattoi olla helmiäkin joukossa. Nyt tsekkiläiset taitavat olla hinnakkaampia.

Tämän enempää en viuluista tiedä :) Muissa soittimissa Yamaha on neutraalin, tasalaatuisen soinnin tae. Oppilaslaatua.

[QUOTE="vieras";24424980]Tyttö siis menee musiikkitunneille. Kannattaa varmaankin olla tytön opettajaan yhteys ja kysyä häneltä.[/QUOTE]

Olen ollut, vastaus oli että paketti heidän kauttaan maksaa 150e ja musiikkiliikkeestä saa varmaan käytettynäkin.

[QUOTE="vieras";24425097]Olen ollut, vastaus oli että paketti heidän kauttaan maksaa 150e ja musiikkiliikkeestä saa varmaan käytettynäkin.[/QUOTE]

Tuo on viuluksi edullinen.

Kun mä kävin ostamassa viulua, tuli opettajani mukaan kaupoille. Opettaja kokeili mikä viulu soi parhaiten ja mä kokeilin sitten mun käteeni parhaiten sopivan jousen.

Ensimmäisen viulun kohdalla ei välttämättä ole NIIN suurta merkitystä, mutta jos lapsen musiikkiharrastus jatkuu, kannattaa siihen seuraavankokoisen viuluun sitten jo panostaa.

Oma viulusettini maksoi 12 000 mk ja pakko sanoa että se oli kyllä hyvä. Kotelo maksoi 1000 mk, jousi 500 mk ja viulu sitten sen 10 500 mk. Ja tämä siis toki oli vielä ihan paskalaatuinen verrattuna OIKEASTI kalliisiin soittimiin, mutta tällä harrastajatasoinen soitti jo hyvin :)

Yhteistyössä