vk-puvun alle jo villaa , fleecea eteläsuomessa näillä keleillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Spos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Spos

Vieras
pitäisikö vk-puvun alle laittaa jo joku fleece haalari tai villapuku lapselle näillä keleillä? Meillä on ollut collegepuku vk-puvun alla ja lapsi oli kuulemma valittanut tarhassa että mahasta on kylmä. collegepuvun alla oli kuitenkin ohut triikopaita vielä. Lisäksi hanskat ja puuvillapipo. Vai pitäskö suoraan laittaa jo toppapuku?

Meillä on vuoreton jonathan vk-puku, mikä käsittääkseni ihan perushaalari. Vasta aloittanut tarhassa..

Täällä oli aamulla n. +3 joten fleeceä puin alle.

No pitäisi, kun lämpötila oli aamulla nollan tietämissä, eikä montaa astetta enempää ole vieläkään. Eilen oli jo muutenkin viileä päivä, huomasi, että itsellekin olisi pitänyt hanskat ottaa, paljain käsin tuli vähän kyllmä.

Koululainen puki aamulla sukkahousut, farkut, tuulipuvun housut ja yläosaksi pitkähihainen paita, fleece ja tuulitakki. Lisäksi kumisaappaat villasukilla (lämpimät kengät vielä varastossa), pipon sekä lämpimät hanskat. Eikä valitellut kuumuutta. Mittarissa +2.

Niin ja miettikää sitä, että joinain talvina on ainakin täällä etelässä ollut läpi talven mittari nollassa / plussalla. Silti käytetty talvivaatteita. Nyt on syksy ja kylmä, vaatetta sen mukaan!

Aamupäivällä Tampereela +2c ja tuulta.
Esikoisella fleecetakki+housut + ticketin vk-haalari
Keskimmäisellä Lassie tec vanha talvihaalari
Kuopuksella reiman fleecehaalari + vk-haalari.
Ja kaikilla vanhat talvikengät

Kukaan ei valittanut kuumuudesta, kahdella pienimmällä sormet kylminä kun tultiin sisälle. LuontoKerhoon laitoin keskimmäiselle iltapäiväksi vanhat talvihanskat. En usko että on liian paljon.

Tyhmä kysymys tai ei... Villahaalari on jotenkin ohuemman oloinen, mutta luonnonmateriaalina kuitenkin sitten lämpimämpi. Näin mä olen ajatellut. En itse vielä laita villapaitaa lämmikkeeksi kuoritakin alle, vaan fleecen kun ulkoilen lapsen kanssa.

Toppatakilla lähti, eikä alle muuta kuin sisävaatteet. Pääsee helpommalla kun ei tarvi montaa vaatekertaa pukea ja ei, meillä ei ole koskaan ollut sitä ongelmaa ettemmekö tarkenisi sitten talvella. Silloin on kylmempi ja sitten puetaan villaa sen topan alle.

Justhan mä sen vk-puvun vasta laitoin päälle sille. Ei kyl tullu mieleenkään villahaalaria alle. ei edes hanskoja ollut ku lähti.... Meil siis päällä velourhousut ja puuvillapaita ja haalari jossa alaosa kumia, joku ohut vuori siinä kyl oli. pipo pääs ja vuorelliset kumpparit sukalla.

Yhteistyössä