Vks.ssä synnyttäneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mieltä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä mieltä

Vieras
Mitä mieltä te olette olleet VKS.stä, jotka siis siellä synnyttäneet? Noin niinkun kokonaisuudessaan, millaset fiilarit on jääny? Entä osaston puolelta?

Moi,

Mä synnytin siellä elokuussa. Kätilöt oli mukavia synnytyksessä,mutta äiti-lapsi osastoa ei esitelty mitenkään. Olisi itse pitänyt tietää missä on vaatteita, lakanoita,missä jaetaan ruokaa jne... Siellä oli hieman sekava olo aluksi:) Voi olla että johtui siitä, kun koko osasto oli täynnä äitejä ja vauvoja siihen aikaan.

Synnytin myös VKS:ssa elokuussa. Minulle kyllä paikat esiteltiin myös osastolla hyvin, mutta siihen se sitten jäikin. Kätilö/hoitaja kävi kerran päivässä katsomassa tai yleensä vain silloin ku soitin kelloa. En päässyt sänkystä omin avuin ylös, koska repesin synnytyksessä todella pahasti. Muutenkin olisin kaivannut enemmän apua lapsen hoitoon liittyen koska kyseessä oli ensimmäinen lapseni ja sormi meni kyllä keskelle suuta kun pikku poikani annettiin minulle. Näin jälkeen päin voin vain naureskella sille kuinka käsittelin poikaa sairaalassa todella todella varovasti kuin lapsi olisi mennyt rikki kosketuksesta... :laugh:

Minua taas harmitti kun ne kätilöt tulivat aamuisin herättämään minua tekemään vauvalle niitä aamurutiineja (pesut,vaipanvaihdot jne..). Olisin mielummin itse tehnyt sitten kun vauvakin on herännyt, ettei sen takia tarvi herättää. Joka hoitajalla vielä oli oma tapansa tehdä ne asiat, joten joka aamu piti eri tavalla puhdistaa vauvan napa, korvantaustat,silmät,hiukset...
Sitten ärsytti se ruotsinkielisyys. Osa hoitsuista puhui todella huonoa suomea, ja vaikka minä olen suomenkielinen,oli siellä kaikki minua ja vauvaani koskevat paperit kirjoitettu ruotsiksi.

joulukuussa -02 ja
huhtikuussa -05

Ihan mukavat muistot ja lämpimiä muistoja hoitsuista.
Ei mitään valittamista.
Paitsi just sitä ku aamuisin tultiin herättämään vaikka vauvakin vielä nukkui niin piti vain ruveta aamuhommiin.
Niinku ei olis voinu odottaa kunnes vauva herää.
=)

Mulla ei oo kovin hyvät muistot(loppuvuodesta -04). Siis muutama lääkäri oli tosi inhottava synnytyssalissa/äippäpolilla ja vuodeosastolla oli yks tosi ilkee lastenhoitaja, josta näin viikon sairaalassa olon jälkeen vielä 4kk painajaisia :o Kaikki muut oli kyl mukavia, mutta tommoset jää inhottavana mieleen, kun on muutenkin niin herkässä mielentilassa. Ja sit mua kans ärsytti se, että edes ruokalistoja ei ollut suomenkielellä...

Pelkkää hyvää sanottavaa!!! Joskaan toki sitä osastoa ei mitenkään esitelty, mutta onneksi aivan ihana huonekaverini opasti minua osaston tavoille. Mutta synnytyssalista ja osastosta jäi todella hyvät muistot. Molemmissa mielestäni oli ihana henkilökunta. Kiireestä huolimatta sydämellistä porukkaa. Ja mukaan saatiin aivan ihana pikkuinen tyttövaavi :heart:

Uusimmat

Yhteistyössä