Mulla on n sata serkkua, isän puolelta n 80 ja loput äidin puoleltä. Isän puoli on vl-sukua. Ihan liikaa serkkuja... vain muutaman heistä tunnen paremmin.
55 serkkua, joista 27 isän puolelta ja 28 äidin puolelta.
Jokaisen nimen muistan ja oman ikäluokan serkut tunnen hyvin, yli 10v ikäeron serkkuja en juuri tunne, mutta välillä heitäkin toki näen.
Kaksi sellaista serkkua minulla on, joita en ole nähnyt ikinä kuin kuvista (he eivät ole vl).
Minulla on äidin puolelta 10 serkkua ja isän puolelta kans noin kymmenen. Äidin puolen serkkujen kans oltiin lapsena tekemisissä nyt aikuisena ei sit oo tavattu. Isän puolen serkkuja en edes muista kaikkia ja en tunne heitä. Isän puolen suku ei ole vl.
Miehellä taas on serkkuja varmaan lähemmäs sata. Tässä samalla paikkakunnalla asuvien kanssa ollaan tekemisissä. osaa ei mieskään tunne yhtään. Noita joiden kanssa ollaan tekemisissä on noin kymmenkunta.
Minä ole ite pienestä suvusta (serkkuja yht. 8), kun taas miehellä on serkkuja n.50 (molemmat vanhemmat isoista perheistä, ei vl). Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä reilu 16 vuotta enkä ole varmaan tavannut puoliakaan hänen serkuistaan, saatikka että mies heidät kaikki muistaisi.
[QUOTE="lölö";29427599]En todellakaan edes tiedä. Arvioisin 80-120, puoliakaan en ole edes nähnyt, enkä tiedä nimiä. Lisää tulee edelleen.
Itse olen jättänyt kyseisen, sairaan lahkon jo aikapäiviä sitten.[/QUOTE]
Minä tajusin jo pikku koululaisena että siinä ajattelutavassa ja miten toimittiin, oli kaikki minulle täysin vierasta. Silti mulle liikkeestä lähteminen oli työn ja tuskan takana. Vasta 25-vuotiaana rohkaisin mielen ja ilmoitin perheelle ja suvulle että en usko sillä lailla enkä halua olla liikkeessä.
Seurasihan siitä käännytys yrityksiä ja kaikenlaista shaissea. Puoli vuotta oli täpinää mutta sitten se alkoi laantua. Nyt on asialliset välit.
serkkuja minulla on isän puoelta jotain 120 ja äidin puolelta jotain viitisenkymmentä. Kummankin suku on lestadioalisia. En tiedä miten moni serkuista on liikkeen jättänyt.
Mulla ehkä noin 25. Äidin puoli vl. isän ei. En tuntisi kuin alle kymmenen jos vastaan tulisivat. ja niidenkään kanssa en muuten ole tekemisissä.
Miehellä noin sata serkkua ja ehkä noin parikymmentä tuntisi. Alle kymmenen kenen kanssa enemmän tekemisissä.
Omilla lapsilla on mun puolelta 14 serkkua ja miehen puolelta 32. Noista kymmenen kenen kanssa harvemmin tekemisissä. osan kanssa toki pitkä välimatka mikä rajoittaa.