Vmp. Ei paljon huvita tehdä töitä nykyisessä työpaikassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Oli hetki sitten auki vakituinen työpaikka siellä missä olen nyt sijaisena. Hain vakipaikkaa neljättä kertaa enkä tälläkään kertaa päässyt edes haastatteluun. Olen ollut kyseisessä työpaikassa töissä melkein kaksi vuotta ja aina saanut vain 6-12 viikon työsopimuksia. Mun jälkeen tulleita on vakinaistettu. Mä olen tehnyt niska limassa töitä ja ylitöitä on kertynyt. Vuosiansiot reippaasti enemmän kuin normaalisti tällä alalla.

Arvatkaa onko enää motivaatiota tehdä töitä kyseisessä paikassa. Pitääköhän vain jättää seuraava työsopimus allekirjoittamatta (jos sellainen on tarjolla) ja jäädä kotiin räkimään kattoon. Saisin ihan hyvät rahat liitosta.

Mitä enemmän tätä juttua ajattelen niin sitä paskempi mieliala tulee ja itku tuli tätä kirjoittaessa.

Oli hetki sitten auki vakituinen työpaikka siellä missä olen nyt sijaisena. Hain vakipaikkaa neljättä kertaa enkä tälläkään kertaa päässyt edes haastatteluun. Olen ollut kyseisessä työpaikassa töissä melkein kaksi vuotta ja aina saanut vain 6-12 viikon työsopimuksia. Mun jälkeen tulleita on vakinaistettu. Mä olen tehnyt niska limassa töitä ja ylitöitä on kertynyt. Vuosiansiot reippaasti enemmän kuin normaalisti tällä alalla.

Arvatkaa onko enää motivaatiota tehdä töitä kyseisessä paikassa. Pitääköhän vain jättää seuraava työsopimus allekirjoittamatta (jos sellainen on tarjolla) ja jäädä kotiin räkimään kattoon. Saisin ihan hyvät rahat liitosta.

Mitä enemmän tätä juttua ajattelen niin sitä paskempi mieliala tulee ja itku tuli tätä kirjoittaessa.

Mitä työtä teet? Onko sinulla mitään aavistusta, että miksi noin on käynyt?

Mitä työtä teet? Onko sinulla mitään aavistusta, että miksi noin on käynyt?
Hoiva-ala ja on tällä alalla ihan normaalia, että tehdään tätä. Halutaan lisää työntekijöitä taloon ja ollaan onnellisia kun joku ulkopuolinen hakee työpaikkaa. Pidempiaikaisia sijaisuuksiakin on mennyt muille ja mä joudun kärvistelemään. En tiedä mistä johtuu. Paljon olen tehnyt ylitöitä ja paikkaillut kun on ollut vuoroissa puute työntekijöistä. Tässä on sitten kiitos ja näkee kuinka paljon arvostetaan.

Siinä on vain se, että mies suuttuu mulle jos noin teen. Mies ei ikinä hyväksyisi, että jäisin työttömäksi jos kerran töitä on tarjolla. Eikä työkkäri antaisi mun rauhassa olla koska kyseessä hyvin työllistävä ala.
Sanot et haluat vakkarisopparin. Jos ei tule mitään sopparia niin mitä se ukkos sille sitten voi mitään.
Työkkäristä selviät sillä kun ilmoitat etsiväsi toisen alan töitä.

Öh, eikös tuu karenssi jos ei ota työtä vastaan?

Jos pokkaa olisi, niin kysyisin kyllä valinnan tekeviltä tahoilta, että miksi ei.

Noita hommia onneksi piisaa, että sinällään jos tulee CV:hen katkos, niin en usko että haittaa. Etenkin jos on lapsia, niin voi aina pistää sen piikkiin, että halus enemmän aikaa lapsille.

Paska tilanne. Kuulostaa siltä, että syystä tai toisesta eivät pidä sinua arvossa. Monesti nuo ovat vähän henkimaailman juttuja. Joku pomo tai työkaveri on vain päättänyt, että et ole hyvä tyyppi ja se on sitten siinä. Helposti tilanteessa voi olla laitonta syrjintää, mutta sen todistaminen on usein vähän vaikeaa.

Eli pohjimmiltaan sinun pitää vain päättää, että haluatko olla siellä määräaikaisena vai et. Kannattaako se eli onko työ mielekästä ja liksa kohdallaan? Tässä vaiheessa ei enää kannata laskea sen varaan, että vakipaikka irtoaisi ja uralla olisi mahdollista edetä. Päinvastoin näyttää siltä, että toivoisivat sinun lähtevän kävelemään.

Jos päätät ettei tulevaisuutesi ole tuossa firmassa, suoraan ei kannata lähteä kävelemään. Varsinkin nyt kun koronakriisi on vielä päällä, ei työttömyys ole mikään hyvä veto. Ala sen sijaan etsiä uutta mielekästä työtä saman tien. Hakemuksia vaan vetämään ja käyt juttelemassa henkilöstönvuokrafirmoissa. Voit laittaa rohkeasti sellaiset raja-arvot työnhaullesi, että saat varmasti mieleisen homman hyvällä palkalla, jos sinulle jotain löytyy. Niin kauan kuin nykyinen työ on alla voit kaikessa rauhassa odottaa hyvää työtarjousta. Ja kun se tulee voit jättää hyvillä mielin irtisanomisilmoituksen.

Yhteistyössä