Voi ei, mitä mie taas suustani päästelinkään :/ ;)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
:xmas:
Mie kutsuin meille tähän noita tuttuja naapureita, samoja kun viimevuonnakin, ottamaan meidän kanssa uutta vuotta vastaan, ja sanoin sit, että laitan samantyyppistä tarjottavaa kun viimekerrallakin.

Nyt mie sit muistin, että mie viimeksi vannoin, etten ikinä enää tarjoa tortilloja, kun syömässä on 14 - 16... ehkä jopa 18 lasta + 4 - 6, ehkä 8kin aikuista.
Eikä se vika pelkästään noissa tortilloissa ole, vaan siinä, että sit pitäs olla sen sitä ja tätä sorttia sipsiä, riksua ja raksua myös... salaatit, nakit ja lihapullat mukaanlukien... mehuja, limppareita ym. lattialle kaatuessaan ihanan tahman aikaansaavia virvoitusjuomia unohtamatta.

Kyllä tuolla porukalla noista eväistä saa meinaan aikaan ihanan sotkun :x !
Mutta loppujenlopuksi... haitanneeko tuo nyt niin paljon? Saapahan sit aloittaa uuden vuoden taas perusteellisella kodin siivoamisella ;) :D

Ja kertakäyttöastiat on jees-juttu! Vaan kannattaisko vuorata ruokatilan lattia aukirevityillä jätesäkeillä? ;)

Unohda ne tortillat ja laitat vaan niitä nakkeja ja lihapullia ja vaikka makaroonia lisäriksi. Siis niille lapsille. Aikuisille voi sit tehä vaikka salaattia noiden lisäks. Ja riksuja ja raksuja syö kaikki. Mie laitan aina lasten juhliin kipot riksujen ja raksujen viereen, et siihen voi kerää niitä, eikä heti ekalla kompastumalla leviä pitkin lattiaa...ja limuille kannelliset pillimukit. :)
Ja siivota pitää joka tapauksessa.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä saattaisin "muistaa väärin" viime vuoden menuun ja tarjoilla jotain muuta :whistle:

Kyllä mie ajattelin muitakin vaihtoehtoja, mutta noi tuntuu niin "helpoilta"... silleen, että lapsetkin osaa aikahyvin omineen kerätä mieluisaa syötävää lautasilleen, eikä mun tarvii viettää koko päivää ja iltaa keittiössä.

Noi tortillat ei muuten sotke ihan niin paljoa, jos ne syö "väärään tyyliin" (tai en mie kyllä tiiä, mikä ois ihan oikeakaan tyyli ;) ), mutta suodatinpussista.
Siis täyttää ja käärii lautasella, sujauttaa suodatinpussiin, ja ei sotke ihan niin paljoa. Näin mie tarjoilen hampurilaisetkin aina lapsille, silloin kun niitä innostun tekemään. ;)

Kyllä sä voit sitä tarjoilua muuttaa. Suurinpiirtein teet samaa, jätät vain tortillat pois lisukkeineen... ;) Mä muuttaisin tarjoilua jo ihan vaihtelun ja rahan vuoksi, jos porukkaa paljon....ei noi tortillat mitään ilmaisia ole ja se sotku mikä siinä syödessä tulee. :D

Mä oon aina ajatellut tortillloja jotenkin kova töisiksi, vaikka ne on kyllä hyvää syötävää, kun niistä saa koko ruokaympyrän ravinteet kerralla. Mä olisin varmaan valinnut helpon tien ja pistänyt vain nakit, lihapullat ja perunat uuniin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Ja omasta pussistasko kaikki menee:O
taa on taas niin :headwall: , paljon kun antaa niin paljon saa, jookos eikos?

No en mä millään pahalla tätä laittanut mutta eikös se ois oikeus ja kohtuus että yhdessä noihin tarjoiluihin osallistuttaisiin??? Mä en kyl ymmärrä mitä pahaa tässä kommentissa nyt sitten oli. Onko se vaan se että se yksi joka vuosi ne uudenvuoden pippalot järjestää ja kustantaa?

No en mä millään pahalla tätä laittanut mutta eikös se ois oikeus ja kohtuus että yhdessä noihin tarjoiluihin osallistuttaisiin??? Mä en kyl ymmärrä mitä pahaa tässä kommentissa nyt sitten oli. Onko se vaan se että se yksi joka vuosi ne uudenvuoden pippalot järjestää ja kustantaa?

Kommentissasi ei ollut mitään pahaa....toiset vaan pitää itsestään selvyytenä, että pääsee ilmaiseksi valmiiseen pöytään. Fiksut vieraat vievät ainakin tuliaisina jotain mukanaan.

mistas me se tiedetaan kuinka moniin kemuihin aurinkokunnan perhetta vuoden mittaan kutsutaan. tai muilla tavoin vastapalvelusta saavat. voihan myos olla etta kutsutut tuovat juomat/raketit/jalkkarin tmv.

Mä oon aina ajatellut tortillloja jotenkin kova töisiksi, vaikka ne on kyllä hyvää syötävää, kun niistä saa koko ruokaympyrän ravinteet kerralla. Mä olisin varmaan valinnut helpon tien ja pistänyt vain nakit, lihapullat ja perunat uuniin :D

Minusta nuo on taas vaivattomia tehdä... jauhelihaa ja kanaa vaan, revittyä salaattia, tomaatteja, suolakurkkuja, ananasta... jotain soossia... jokainen täyttelee makunsa mukaan.

Ja sit vielä tiedoksi, että tiedän jotta naapurit kyllä tuovat tullessaan jotain, mitä päätetään sit yhdessä (käydään yhdessä muutenkin kaupoilla tässä ennen uutta vuotta )... mutta mie en sitä kyllä pyytäis taikka vaatis... kun itse kuitenkin olen kutsun esittänyt.

Uusimmat

Yhteistyössä