Voi ei noita lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on siis uusioperhe. Meillä asuu minä, tyttäreni 2 lk. ja avomies. Avolla tytär joka on 5 lk. Tyttö on meillä lomat ym. ja kaikki on mennyt ihan ok, tyttö on kiltti ja mukava, tytöt leikkii viikonloppuisin paljon myös keskenään. Tyttö asuu äitinsä kanssa samalla alueella, niin että lapset käy samaa koulua.

Minun tyttäreni luokkakaveri asuu tämän exän tyttären naapurissa ja oli eilen kertonut, kuinka tämä exän tytär oli oman pihansa trampalla haukkunut minun tytärtä tyhmäksi ja sanonut vielä kavereilleen, että "älkää puhuko lujaa, kun tuo naapurin tyttö tuntee minun tyttären". Oma tytär kertoi tämän minulle nyt aamulla.

Mitä minä nyt teen? Tietenkin tekisi mieli mennä ripittämään tätä exän tytärtä, että lastani ei haukuta, mutta niin en tee. Toisaalta ymmärrän tuon ikäisten tyhmäksi haukkumisen, sillähän haetaan vaan ns. katu-uskottavuutta, mutta silti koskaan voisi hyväksyä, että oma lapseni haukkuu muita.

Mietin, josko antaisi asia nyt olla, mutta jos toistamiseen kuulen tytön tytärtäni haukkuvan, ripitän hänet sitten.

Mielipiteitä, asiallisia, please!

Kyllä sä voit omaa lastas puolustaa. Mä ainakin sanoisin, että "mun lasta ei haukuta" ja niin tiukasti vielä, että varmasti ottais opikseen. Ja kysyisin kyllä myös, etti miksi haukkuu. Lapsilla voi olla kaikenlaista harteillaan.

Niin, mietin itsekin, että luultavasti asia on totta, ettei tämä tyttärini koulukaveri ole keksinyt tälläistä. Ja jos/kun tämä asia on totta, pitää siihen löytää syy. Missään vaiheessa ei olle huomattu mitään kateuteen viittaavaa, mutta eihän sitä tiedä. Mies oli jutellu eksänsä kanssa tossa muutama viikko sitten kaikesta harrastuksiin kuskaamisista ym. ja exä oli ollut oikein tyytyväinen kaikkeen mitä ollaan touhuttu. Tästä voisi päätellä että tuo lapsi ei ainakaan äidilleenkään ole valitellut mitään mistään epätasaarvoisesta kohtelusta.

Yhteistyössä