Voi ei! Olen allerginen hevosille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anni Kovanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miten pitäisi toimia?

• .

Ääniä: 0 0,0%
  • .

Ääniä: 0 0,0%

• Äänestäjiä yhteensä
    0
A

Anni Kovanen

Vieras
Hei! Täällä kirjoittelee 11 vuotias tyttö! Minulla on pieni ongelma hevosten suhteen. Aloitin juuri harrastamaan ratsastusta. Olin eilen harjaamassa hevosta jonkun aikaa, mutta jonkun ajan päästä alkoi kutittamaan nenää ja aivastuttamaan koko ajan. Kunnes silmätkin alkoivat kutisemaan ja siitähän ne sitten turposivat. Joten mitä minun pitäisi tehdä tälläisessa tilanteessa? Sillä rakastan ratsastusta ja hevosia yli kaiken! :cry: Olisiko kellään jotain ratkaisua tähän ongelmaan??!!:cry::cry::cry:

Suosittelen esim käymään lääkärillä ja kysymään onko sellasta allergialääkettä että voisit jatkaa. Ite oon 10v pelannu hevosten kaa ja jos itel tulis nyt allergia ni kylmä vaan tekisin kaikkeni et saisin jatkaa

Mäkin olen allerginen hevoselle.

Käy viikossa vain kerran, pari tallilla ja ota sitä ennen allergialääke. Jätä ratsastusvaatteesi tallille niin et raahaa allergianaihauttajaa kotiin saakka.

Kurjalta se tuntuu muttei siihen kuole ja onneksi antihistamiinit on keksitty.

Saatat joutua jättämään hevosen harjaamisen, etenkin sisätiloissa. Mutta lääkityksen avulla voit ehkä jatkaa ratsastusta. Nyt menet huoltajasi kanssa lääkäriin ja allergiatesteihin. Juttelette asiasta myös tallinpitäjän ja ratsastuksenopettajan kanssa. Allergiakohtaus voi pahassa tapauksessa edetä hengenvaaralliseksi, siksi on tärkeää että lähellä olevat osaavat toimia.

Yhteistyössä