Voi ei... Olen mie sittenkin kateellinen ja katkera ihminen :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Minuu niin suututtaa se, ettei miulla ole sitä autoa... kuitenkin, vaikka mie oon koittanut muuta väittää :ashamed:
Mie en millään ilkeäis taksillakaan mennä uimarannalle lasten kanssa... joten olla möllötetään sit kotona, taas, niinkun yleensä.

Ja edelleenkään mies ei näe mitään järkeä sen kakkosauton hankkimisessa vaikka mie kuinka koitan selitellä mitä kaikkea hyötyä siitä olis nimenomaan miulle, kun noiden lasten kanssa kuitenkin joudutaan välillä pakostakin poistumaan tontilta.

Niin, ja selvennän siis että kadehdin ihmisiä joilla on oma auto käytössä päivisin, ja olen katkera miehelleni, joka ei mulle sitä mahdollisuutta jääräpäisyyttään suo :ashamed:

Joskus miehet ON sokeita ihan selvien asioiden suhteen. Eipä tartteis miehes olla kuin viikko, pari ilman autoa lasten kanssa kotona, niin ei tartteis enää perustella :D Mun kaverille kävi niin, että miehensä oli lasten kanssa kotona puolisen vuotta, kun vaimo teki työpätkän, ja sen jälkeen ei tarttenu enää kuin sanoa, että "kulta, tartteisin tänään autoa". Ja lapsiakin on kumminkin vaan kaksi.

Niinpä, nuo miehet. Meidän ukko jos olis kotona lasten kans ja ei olis tokaa autoa niin se hyppis seinille jo ekan päivän jälkeen. Me muutettiin aikoinaan tänne maalle kun junnu oli pari kk vanha ja ei ollut kun yksi auto ja mies kävi sillä töissä eli arkipäivät oltiin kotosalla muksujen kanssa, mihinkään ei lähdetty. Hyvä kun sai auton käyttöön neuvolareissuille tms. Iltasin ja viikonloppusin oli sit auto käytössä kun mies oli kotosalla tai sit jos tiesi et se tulee työpaikan autolla niin vein ja hain sen et sain auton ittelleni siksi ajaksi.

Meillä miehelle tuli pakko hankkia toinen auto kun mun töihinlähtö läheni.

Meillä ei ollut esikoisen aikaan toista autoa ja oikeasti olin tulla mökkihöperöksi. Nyt kaksi lasta ja toinen auto. Menoja toinen auto tuo,mutta olen sen takia valmis tinkimään muista menoista,eli siis omista kampaajalla käynneistä,uusista vaatteista jne =). Toisaalta nyt kun se toinen auto meillä on niin eipä sille ole hirmuisesti käyttöä,ainoa ihana asia,että voi käydä lasten kanssa kaupassa jo vaikka aamulla,eikä tarvi aina lähtä vasta illalla ku mies tullut kotia.

tiiäkkö mitä. Tee kuten minä. kyseessä oli vaan kuivuri mutta kuitenkin. Menin kauppaan kyseleen ja soitin ukolle että siellä ja siellä maksaa niin ja niin paljon ja huomenna ajattelin hakea tän. Töistä tullessaan ilmoitti käyneensä ostamassa ja illalla tuotiin koko pesutorni.
eli autolehtiä esille ja sanot että tuon ajattelin hakea... ja perustele ne vakuutusmaksut että joskus niitä on alettava maksaa jos auton hankkii myöhemminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja zaw:
tiiäkkö mitä. Tee kuten minä. kyseessä oli vaan kuivuri mutta kuitenkin. Menin kauppaan kyseleen ja soitin ukolle että siellä ja siellä maksaa niin ja niin paljon ja huomenna ajattelin hakea tän. Töistä tullessaan ilmoitti käyneensä ostamassa ja illalla tuotiin koko pesutorni.
eli autolehtiä esille ja sanot että tuon ajattelin hakea... ja perustele ne vakuutusmaksut että joskus niitä on alettava maksaa jos auton hankkii myöhemminkin.

Voi kuule, mie oon jo sata autoa netistä etsinyt ja sanonut että tuon mie meen ostamaan.
Paria kävin katsomassa, yhtä ajamassakin... mutta ei...
Ei oo tullut autoa meille, eikä sitä taida tullakkaan jos ei isoa lottovoittoa saada :/
Meillähän oli jo kerran se kakkosauto, mutta kun sillä tuli kilometrit täyteen, kansi meni, niin eihän tuo hra Autonasentaja sitä korjannut vaan meni ja romutti koko helahoidon poikien kanssa romurallia ajaissa |O ja totesi sit vaan, että kun pelkillä vakuutusmaksuilla ja veroilla ajaa aika monta kertaa vuodessa taksilla kirkonkylään ja takaisin (pakollisia menoja), puhumattakaan sit että siihen lasketaan auton hankintahinta, polttoainekulut ja korjauskustannukset :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
romutti koko helahoidon poikien kanssa romurallia ajaissa |O ja totesi sit vaan, että kun pelkillä vakuutusmaksuilla ja veroilla ajaa aika monta kertaa vuodessa taksilla kirkonkylään ja takaisin (pakollisia menoja), puhumattakaan sit että siihen lasketaan auton hankintahinta, polttoainekulut ja korjauskustannukset :whistle:

No hyvänen aika, sittenhän sitä vaan taksilla mennä pärryytät uimarannalle ja minne vaan. Se kuule on näillä helteillä PAKOLLINEN meno jos joku. Anna palaa vaan taksilla kun miehesikin on sitä mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja zaw:

Kyllä minäkin oon kotivuosina sitä autoa kaivannu, mutta ei paljon rutinat auta. Joskus on vaan pakko laittaa tärkeämmät asiat edelle, vitutti tai ei... Kaikkeen ei meillä rahat mitenkään riitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
pelkillä vakuutusmaksuilla ja veroilla ajaa aika monta kertaa vuodessa taksilla kirkonkylään ja takaisin (pakollisia menoja), puhumattakaan sit että siihen lasketaan auton hankintahinta, polttoainekulut ja korjauskustannukset :whistle:

Mene hyvä ihminen sillä taksilla uimarannalle, kauppaan, neuvolaan, kavereiden luo. Kerää kaikki taksikuitit talteen ja ynnäile loppusummaa jonkin ajan kuluttua. Varmasti jää pienemmäksi kuin oman auton ylläpitäminen.

Sun täytyy vain päästä yli tuosta "en kehtaa taksilla mennä" -asenteesta. Se on aivan tyhmä asenne, mutta valitettavan yleinen.

mihin se miehes tarvii nii paljo sitä ykkösautoo? ihan vaa sillä että mitäs jos sanoisit et ette laita toista, kulkekoon herra töihi julkisilla? ;) mut tietty riippuu onko ollenkaan mahdollista, mut itse tekisin niin ja olen tehnytkin... nyt auto itselläkin =)

Alkuperäinen kirjoittaja summer07:
mihin se miehes tarvii nii paljo sitä ykkösautoo? ihan vaa sillä että mitäs jos sanoisit et ette laita toista, kulkekoon herra töihi julkisilla? ;) mut tietty riippuu onko ollenkaan mahdollista, mut itse tekisin niin ja olen tehnytkin... nyt auto itselläkin =)

Meillä mies ei ainakaan pääse julkisilla työpaikalle. Ja kimppakyyti ei onnistu, kun työkaverit asuu täysin toisella suunnalla.

Alkuperäinen kirjoittaja summer07:

Ei täältä pääse julkisilla... Eka bussi ajaa meiän ohi klo 9.45, ja sekin menee eri suuntaan kun missä miehen työpaikka on.
Miehen työpaikkakaupunkiin ei pääse täältä kun mutkien kautta kiertelemällä ja busseja vaihtelemalla.
Ja miehellä työmatka on 85 km yhteen suuntaan... :/ ja työkavereitakaan ei asu mailla eikä halmeilla...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mene hyvä ihminen sillä taksilla uimarannalle, kauppaan, neuvolaan, kavereiden luo. Kerää kaikki taksikuitit talteen ja ynnäile loppusummaa jonkin ajan kuluttua. Varmasti jää pienemmäksi kuin oman auton ylläpitäminen.

Sun täytyy vain päästä yli tuosta "en kehtaa taksilla mennä" -asenteesta. Se on aivan tyhmä asenne, mutta valitettavan yleinen.

Tähän piti vielä kommentoida, että kyllä mie neuvolat, hammaslääkärit jne, siis pakolliset menot kuljenkin taksilla, ja kaupassa käyn iltaisin sit autolla, mutta en mie uimarannalle taksilla :ashamed:
Sitäpaitsi, sinne on matkaakin senverran, että se maksaa...

Yhteistyössä