Voi ei! Oonko liian vanha äidiksi 27-vuotiaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Elämä ei menny ihan suunnitelmien mukaan ja niinku ois pitäny. Nuorena solmittu avioliitto kariutui hiljattain, ja alan pikkuhiljaa lähestyä tuota 27 vuoden ikää... Aina ajattelin, että haluan äidiksi viimeistään 24-vuotiaana. No, nyt kävi näin. En tiedä, ehdinkö edes löytää uutta miestä ennen kuin täytän 30 vuotta, mutta JOS ehtisin ja saisimme lapsia, olisinko kuitenkin jo auttamatta "liian vanha" äidiksi? :( Masentaa!

Joo tiedän, et ensisynnyttäjät on aina vaan vanhempia ja siihen nähden en ole liian vanha, mutta joku ehkä ymmärtänee huoleni.

mie ymmärrän sua jos tää ei ny provo ole..:D itse vasta 22v mut aina halunnut alle 30v saada kaikki lapset mut mahdanko ko en vaan osaa miestäkään etsiä.. yksi lapsi on ja tän isä ei ole tekemisissä:(

ET OLE VANHA MIHINKÄÄN, 27-vuotias on vasta baby tässä maailmassa!

Ihan oikeasti, really really really, älä enää mieti oletko liian vanha hankkimaan lasta, koska et todellakaan ole etkä tule olemaan vielä moneen vuoteen.

Eiks nykyään ensisynnyttäjien keski-ikä ole 28v? Ja tuo tosiaan vain keski-ikä, eli todella monet hankkivat paljon aiemmin ja paljon myöhemmin. Et ole liian vanha :)

Et ole llian vanha. Itse sain esikoiseni 34-vuotiaana ja toisen 39-vuotiaana. Ehkä olisin jaksanut nuorempana paremmin valvomista, mutta muuten ihan hyvä ikä tulla äidiksi tämäkin.

Se, että joku palstamamma on tehnyt esikoisensa 40-vuotiaana ja toisen 48-vuotiaana ei tarkoita, etteikö 27v olisi liian vanha tekemään esikoisensa. Kyllä yli 30-vuotiaat on liian vanhoja kurppia saamaan lapsia. Itsekkyyden multihuipentumaa tehdä lapsi vanhana.

mie menin naimisiin 25-vuotiaana ja liitto karilla miehen aloitteesta alkuvuonna 2010. Tapasin nykyisen mieheni samana loppuvuonna ja tyttö syntyi 2011 loppuvuonna. Ja olin 28. Hyvin ehtii :)

Mä olen 42 ja esikoinen tulossa.

Itse en olisi elämäntilanteestani johtuen mitenkään voinut olla äiti aikaisemmin. Jo varhain päätin, että jos äidiksi tulo on myöhässä biologian kannalta, niin sitten on. Ensin täytyy saada vanhat perhepaskat pois käsiteltyä, sitten vasta äidiksi.

Nyt tuntuu hyvältä ratkaisulta näin, vaikka raskaaksi tulo ei todellakaan ollut helppoa. Joten raskaaksi kannattaa yrittää ennen 40-rajapyykin ylittymistä.

Muuta en sinulle ap osaa sanoa, kuin että vähän turhaan hankit ressiä tuosta iästäsi. Se ei ole sinulle vielä olennaisin asia.

Oisko sinussa vähän jotain perfektionistin vikaa? Mitä väliä on jollain 3 vuodella, tuletko ensi kertaa äidiksi 24 vai 27 vuotiaana? Tai vaikka 30? Ihan turha tuollaista surra, elä elämääsi ja nauti siitä.

Kukaan ei vissiin näe aloittajan pointtia. Olen itsekin vielä nuori ja lapseton, ja haluaisin ison perheen. Sen ensimmäisen raskauden aika alkaa olla juuri käsillä. Jos eroaisin nyt miehen kanssa, kuluisi varmaan useita vuosia ennen kuin olisin taas lapsenhankintavaiheessa.

Tietenkin elämässä tulee mutkia matkaan, eikä se reitti omaan unelmaan olekaan välttämättä suora. Mutta ehkä näin nuoren naisen näkökulmasta vielä jaksaa murehtia tuota asiaa ja ajattelee vähän liikaakin.

Se, että joku palstamamma on tehnyt esikoisensa 40-vuotiaana ja toisen 48-vuotiaana ei tarkoita, etteikö 27v olisi liian vanha tekemään esikoisensa. Kyllä yli 30-vuotiaat on liian vanhoja kurppia saamaan lapsia. Itsekkyyden multihuipentumaa tehdä lapsi vanhana.

Ja se, että joku palstamamma on tehnyt kaikki 5 tenavaa kouluttautumattomanta ja työttömänä alle 20-vuotiaana ei tarkoita sitä, etteikö sen ikäinen ole liian nuori äidiksi. Sitten 30+ ikäisenä nämä teinimammat juoksee kiljuen baareissa ja pohtii, miksi se mies ei viihdy kotona (ei ole koskaan viihtynyt) vaan edelleenkin haluaa vaan ottaa kaljaa ja pelata pleikkaa kavereiden kera...

Itse en todellakaan olis halunnut lapsia alle 30-vuotiaana, kauhistuttaa ajatuskin. Onneksi ei tarvinnutkaan :)

Mulla oli 18-vuotiaana poikaystävä, jolla oli selvät suunnitelmat. Heti naimisiin ja lapsia ja opiskella voi lastenkin kanssa kun on nuori ja jaksaa. Jos ei tule biologisia laspia niin adoptoidaan Kiinasta. näin se minun poikaystävä suunnitteli. Me ei koskaan juotu ja juhlittu. Remontoitava talo vei meidät kuitenkin erilleen ja sain eskoisenin vasta 30-vuotiaana. Näin jälkikäteen mietittyä olisi kannattanut tehdä ne lapset nuorempana nyt kun odotan 37-vuotiaana. Ihan kremppa ;)

Sain esikoisen 20 veenä! Olin valmistunut 2009 3 v kestävään ammattiin, olin tehnyt kesätöitä 2 kesää. Lähdin takaisin töihin lapsen ollessa 1,2 v, tein töitä 2 v ja sain toisen lapsen, olin tämän kanssa 2 v kotona ja palasin koulunpenkille 26 veenä opiskelemaan toista ammattia :D Ja olen tehnyt töitä opiskelujen ohella SEKÄ opiskelen avoimessa yliopistossa, sillä sinne menen seuraavaksi ;)

Oh dear, te ette vaan pääse noista tiedän ennakkoluuloistanne mihinkään.

On se kiva kun esikoinen aloittaa koulun kun olen vasta 27 ja jaksan tehdä töitä ja samalla opiskella, ei väsytä eikä vituta :)

Sitten se omaisuus, joo meillä on omakotitalo, 2 autoa ja lapsilla harrastuksia - kuvitella, että 26-vuotiaalla voi olla kaikki tämä ;)

En biletä, en polta ja lapset saavat kehuja päiväkodista..

Lapset eivät asu isovanhemmilla, sillä heillä on sairauksia..

Ja kun katsoo noita "minä en tee lapdia nuorena"-tyyppejä, niin nehän ne vasta ryyppäävät opiskelujen ohessa aivojaan pilalle :D T: Tuo edellinen 26-vuotias 2 lapsen äiti, joka ei juo itselleen koskaan krapulaa.

Yhteistyössä