Voi EI! Tuttavani on raskaana...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja satuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

satuli

Vieras
Sinänsä siis iloinen asia tuo raskaus, mutta taidan silti alkaa pitää häneen etäisyyttä. Sain kuulla kiertotietä raskaudestaan. Hän on sen tyyppinen ihminen, että valittaa aina kaikesta. Aina on raskasta juuri hänellä, mikään ei suju ja valivalivali. Raskausajat ovat olleet mielettömän raskaita, samoin synnytykset hirveän raskaita. Vauva-ajat todella raskaita...en jaksaisi kuunnella aina sitä valitusta ja valitusta!

no en mäkään jaksa kuunnella kaikesta valitusta.mullon serkku joka on jumahtanut oman isänsä kuoleman silloin kun oli ihan pieni ja ei edes oikeastaan tuntenut isäänsä.(eivät asuneet yhdessä).hän on nyt jo 40+ ja sama trauma jatkuu..valivali sitä..kaikki johtuu aina siitä kun isä kuoli..parisuhdeongelmista työongelmiin..

Mullakin tuollainen kaveri, kaikki aina päin peetä, piti mua 'roskasankkona' jolle voi kaikki kaataa, mistään muusta ei puhuttu eikä mua kuunnellut yhtään.
Lopetin lopulta koko ystävyyden kun imi minusta aina kaiken energian

Alkuperäinen kirjoittaja Die Schornsteinfeger:
Alkuperäinen kirjoittaja Gardenia:
toivottavasti kukaan mun frendi ei ajattele mun raskaudesta noin... :'(

:/

no eihän aapeekään raskaudesta ajatellut. vaan alati narisevasta kaveristaan.
en mäkään viittis kuunnella. enkä ole kuunnellut paria vastaavaa tapausta, on saaneet naukua jollekkin muulle.

Mulla oli sama tilanne, kärjistyi just kaverin raskauteen. Pari kertaa kun sanoin etten ole pelkkä roskis jolle valitetaan kun siltä tuntuu eikä mitään muutosta tullut, ilmoitin ettei tarvi enää soitella.

Elämä helpottui hirveesti, vaikka kaverin menetys kirpaisikin.

Mua myös ärsyttää melkoisesti ihmiset, jotka heti kuullessaan olevansa raskaana, eivät enää pysty kunnolla käymään istualleen... pitelevät mahaansa (jota siis ei vielä edes ole) ja kävelevät vaikeasti... Dramatisointia. Pahemman kerran. Huomion hakua.

Hittojako tuo ap:n ystäväkin tekee lapsia jos kaikki on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin vaikeaa..

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Onko ap ehkä ottanu puheeks ko kaverin kanssa nämä ongelmat? Vaa tuleeko vaa tänne valittamaan ja alkaa ottaa etäisyyttä "kaveriinsa"...?

Mä en ole ap, mutta kysäisen, että onko sulle osunut kohdalle vastaavaa? Pystyitkö oikeasti ottamaan asian puheeksi - tai no se nyt on sinällään helppoa paitsi että ko ihmislaji on yleensä sellainen että vetää palkokasvit nenuunsa kun jostain mainitsee - ja tajusiko tämä toinen sun pointin?

soittaa tai laittaa viestiä silloin, kun tarvitsee jutteluseuraa. Ja se tarkoittaa nimenomaan sitä valitusta, jota en vaan jaksa. Itselläkään ei mitään maailman helpointa ole ollut, mutta mielestäni ne vaan kuuluu elämään ja lapsiperheen arkeen. En jaksaisi olla roskasanko, joka otetaan käyttöön tarvittaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja satuli:
soittaa tai laittaa viestiä silloin, kun tarvitsee jutteluseuraa. Ja se tarkoittaa nimenomaan sitä valitusta, jota en vaan jaksa. Itselläkään ei mitään maailman helpointa ole ollut, mutta mielestäni ne vaan kuuluu elämään ja lapsiperheen arkeen. En jaksaisi olla roskasanko, joka otetaan käyttöön tarvittaessa.

Tee niinkuin mä, mieti saatko enemmän hyvää vai huonoa tuosta kaverisuhteesta. Jos menee miinukselle -> adios.

Ymmärrän kyllä ap:ta. Mullakin kaveri joka oikeastaan aina valittaa kun ollaan yhteyksissä. Mikään ei ole hyvin, kaikki aiheuttaa stressiä ja ahdistaa. Nykyään ei asuta enää samalla paikkakunnalla, joten yhteydenpito on sen myötä vähentynyt huomattavasti. Jaksamisia :hug:

Yhteistyössä