Voi että ärsyttää (taistelua paremmasta äitiydestä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äityli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äityli"

Vieras
Nin siinäpä se... Sukulaistyttöni saa mut hermostumaan, syynä että hän koko ajan mainostaa miten kestovaipat on parempia kuin kertakäyttövaipat ja kuinka hän ei ainakaan aio lapselleen purkkiruuan paskoja antaa (sanasta sanaan noin). Alkaa sapettaa sen verran kohta että eipä tartte olla tekemisissä varmaan. Meillä ei ole käytetty yhtään kestovaippaa, enkä kyllä koe siitä mitään huonommuutta. En ole minäkään heille huudellut siitä kuinka lapsi on pitkään heillä märissään ja tonnin painavassa vaipassa kun ei sitä raaskita vaihtaa ettei vaan pestä tartte.

Minulle on ihan sama, kuka käyttää mitäkin. Mutta sellaista jatkuvaa tökkimistä en siedä. Mitä se on häneltä pois jos hän tekee kaikki ruuat alusta lähtien itse mutta minä olen antanut purkkiruokia. Ja tuo kestovaippa asia. Itsellänikin alkaa pirunsarvet nousta pikkuhiljaa kun olen tajunnut että tällaista vertailua tämä äitiys on. Muutkin varmaan kokeneet vastaavaa?

Hm. Minä en käyttänyt kestoja enkä tehnyt kuopukselle itse ruokia. Ja aivan reilusti myönnän, että olin huonompi ihmine kuin sellainen joka niin tekee.

Nyt varmaan pakottaisin itseni kestoilemaan, mutta silloin se ei ollut niin yleistä, eikä niitä vaippoja saanut mistä vaan. (yli 10 vuotta sitten)

Esikoiselle tein ruoat itse mutta kun kuopus oli vauva, ja oli lisäksi esikoinen leikitettävänä ja hoidettavana niin ei riittänyt aika tehdä soseita itse. Eikä jaksaminen.

Kumma, että sukulaisellasi on tarve jankuttaa asiasta. No toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.

Mun kaveri "kilpaili" mun kanssa siitä, et kumpi imettää kauemmin. Koko ajan kauheeta vääntöä ja kyselyitä. Nyt kun se itse lopetti (ja minä edelleen jatkan), ni eipä ole kertaakaan puhunut mitään imetyksestä.

Ja toinen asia, mistä se kans "kilpailee" on lasten pituuskasvu. Heidän lapset on aina niin isoja. Kolme ja puolivuotiastakin kuulemma luullaan ihan jo eskarilaiseksi. Ja meidän tietysti on ihan kääpiö (vaikka ihan normaalikokoinen onkin).

Varisinkin ekan vauvan kanssa on kolme asiaa, joista huomauttaminen satuttaa äitiä pahemmin kuin se, että mies kävisi hässimässä naapurin rouvaa:

-imetyksen epäonnistuminen¨
-kertisvaippailu
-purkkiruokailu

Voit sanoa, että "sä et varmasti tarkoita olla ilkeä, mutta mä koen tuon todella loukkaavana kun meillä kertistellään ja syödään purkkiruokaa jatkossakin. Asiasta voidaan puhua, mutta nyt tuntuu menevän vähän yli."

mun kaveri ei oikeasti ikinä tee lapselle itse ruokaa (lapsi on siis jo yli 1½v)... Meillä siis samanikäiset. En mä siitä mitään ole sanonut ja itsekin joskus käytän purkkeja, mutta että aina! Oikeasti aina. Jep, mutta hän on silti parempi äiti kuin minä, onhan hän käyttänyt koko lapsen eliniän hänellä kestoja, minä en. Toisaalta saatan vielä vähän kiriä sädekehäni kanssa, koska mä sentään olen vielä kotona kun hän vei lapsen hoitoon...aijaijai...

Ihmisiähän me hei vaan ollaan, ei ne toisen sanomiset tai varsinkaan elintavat tarttis niin kauheasti omaa elämää hetkauttaa. Vaikka hiukan on ajattelematon sun kaveriskin kun tuommosia sitten sun aikana laukoo, antais teidän elää ihan omalla tavalla...

Voit sanoa että ihmiset toimii eritavalla. Jopa samasa perheessä eri lapsien kanssa.

Meillä mä tein esikoiselle kaikki pöperöt itse koska lapsi ei vaan syönyt purkkiruokia. oli mielummin nälässä.
Kuopuksen kanssa taas annettiin pelkkiä purkkiruokia ennen kun alkoi syömään samaa ruokaa muiden kanssa, hän ei kertakaikkiaan vaan syönyt mun itse tekemiä ja taatusti olivat ihan hyviä sapuskoja, niitä samoja mössöjä mitä esikoisellekin tarjosin.

Mitä tulee kestovaippoihin, ihminen voi kyllä olla ekologinen muillakin tavoilla kun yhdellä vaippailulla.

Miten ihmeessä naiset saa noistakin aiheista kilpailemista tai äitiyden mittaamista? Ja minä tarkoitan nyt ap:ta. Onneksi itseltäkin löytyy tuttavapiiristä äitejä, jotka käyttävät kertiksiä tai korvikkeita tai purkkiruokia, mutta silti tajuavat että kertikset kuormittavat luontoa rutkasti enemmän, rintamaito olisi parasta ja itsetehty ruoka terveellisintä, mutta silti heidän ei tarvitse vetää pussillista herneitä nenään noista jutuista. Joo, minunkin mielestäni purkkiruoat ovat melkoista p**kaa (ei oikein sovi kielenkäyttööni) mutta ihmettelen, miten joku voi vetää herneen nenään moisesta toteamuksesta. Eihän se äitiyteen liity, vaan siihen sapuskaan!

Meillä käytetään kertiksiä ja ruoka syödään purkista siihen asti, että on n. vuoden ikänen ja voi alkaa syömään samaa ruokaa ku me. En vedä herneitä nokkaan jos joku toinen perhe toimii toisella tapaa ja on sitä mieltä, että heidän tapansa on paras ja oikea. jokainen tyylillään :D

Älä tätä serkullesi sano, mutta kestoilun ja itse-tehdyn-ruuan syynä voi myös olla se, että ei yksinkertaisesti ole varaa kertakäyttövaippoihin ja purkkiruokiin.

Itselläni on ainakin ollut niin. mutta jos joku toinen äiti olisi ottanut asian silloin puheeksi, en varmasti olisi oikeaa syytä sanonut.

[QUOTE="hankey";23159576]Älä tätä serkullesi sano, mutta kestoilun ja itse-tehdyn-ruuan syynä voi myös olla se, että ei yksinkertaisesti ole varaa kertakäyttövaippoihin ja purkkiruokiin.

Itselläni on ainakin ollut niin. mutta jos joku toinen äiti olisi ottanut asian silloin puheeksi, en varmasti olisi oikeaa syytä sanonut.[/QUOTE]

Meillä kans näin :D Luultavasti vaikutan vaan tosi ekologiselta, mutta oikeesti rahat loppuis kesken jos en näin toimisi.

Yhteistyössä