Voi että mua harmittaa. Ei päästy tuetulle lomalle :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Harmi.
Oliko syy tiedossa? Oletteko olleet ennemmin ja jos , niin milloin?
Peräkkäsinä vuosina ei ainakaan pääse, oli syyt mitkä hyvänsä (tai näin oon käsittänyt).

[QUOTE="mie";22320468]Miksi ette päässeet? Oletteko olleet aikasemmin tai eikö muuten kriteerit täyttyneet?[/QUOTE]

Ei olla koskaan oltu, ei olla edes haettu ennen. En tiedä miksi ei päästy, ei siinä kirjeessä kerrottu miksi ei :/ Meillä on tällä hetkellä todella vaikea tilanne perheessä sekä taloudellisesti, että henkisesti. Lapsella on todettu erittäin musertava sairaus joka vaatii vuosien kuntoutuksen ja jonka vuoksi toinen vanhemmista on joutunut jäämään pois töistä :( Mutta ei voi mitään, ei päästy ei. Olisin tarvinnu lomaa jouolustressistä, todellakin :'(

[QUOTE="salli";22320494]no niitä loman tarvitsijoita on muitakin. vaikka täyttää ehdot, voi halukkaita silti olla enemmän kuin paikkoja[/QUOTE]

Niin, kyllä mä sen tajuan todellakin. Silti harmittaa.

Miuta taas harmittaa se etten tiiä miten löytäisin sen oikean tarvitsijan.... Meillä olisi tuossa nurkissa jotain vaatetta n.104cm tytölle. Olen muutamia paketteja laittanut huutikseen 10cent-1euron hinnalla. Osa paketeista on mennyt oikeisiin kohteisiin eli todella tarvitsevalle mutta osa jobbareille. Muutama saajista "kinuaa" jatkuvasti uutta pakettia kun taas ne jotka ihan oikeasti tarvitsivat ovat hiljaa...
En tahdo laittaa pakettia minkään avustusjärjestön kautta, sillä olen oppinut että monet perheet jäävät täyttämättä ns. kriteerit tms.. Postikulut ovat mielestäni hirveät nykyisin ja paketille en rahallista arvoa anna (käyttöarvoa kyllä). Etsin siis itä-tamperelaista perhettä joka tarvitsisi helpotusta tässä muodossa....

hopeinen harmaa ymmärrän tuon, varmasti kinuajia riittää :'/ Meillä on varaa lasten vaatteisin ja ruokaankin mutta tää sairaan lapsen hoito on niin sitovaa, ettei mihinkään ylimääräiseen ole varaa. Ei mihinkään. Eikä se olekaan tässä suurin juttu (siis se, ettei ole varaa ylimääräiseen) mutta tää kaikki on niin henkisesti kuormittavaa, että tahtois pois. Hetkeks. :'(

[QUOTE="A P";22320729]hopeinen harmaa ymmärrän tuon, varmasti kinuajia riittää :'/ Meillä on varaa lasten vaatteisin ja ruokaankin mutta tää sairaan lapsen hoito on niin sitovaa, ettei mihinkään ylimääräiseen ole varaa. Ei mihinkään. Eikä se olekaan tässä suurin juttu (siis se, ettei ole varaa ylimääräiseen) mutta tää kaikki on niin henkisesti kuormittavaa, että tahtois pois. Hetkeks. :'([/QUOTE]

Muistan tunteen ja voimia lähettelen :)
Ehkä siksi kun itse on joskus läpikäynyt vastoinkäymisiä liiankin kanssa osaan arvostaa elämää, perhettäni ja läheisiäni oikein.
Oletko kysynyt lapsen hoitopaikan (sairaalan) lääkäriltä, sos.hoitajalta tms. vastaavaa henkireikää?
Myös monet ammattiyhdistykset tukevat näitä.

do8.jpg

Muistan tunteen ja voimia lähettelen :)
Ehkä siksi kun itse on joskus läpikäynyt vastoinkäymisiä liiankin kanssa osaan arvostaa elämää, perhettäni ja läheisiäni oikein.
Oletko kysynyt lapsen hoitopaikan (sairaalan) lääkäriltä, sos.hoitajalta tms. vastaavaa henkireikää?
Myös monet ammattiyhdistykset tukevat näitä.

En ole kysynyt, ei oikeastaan riitä edes siihen voimavarat. Ei yksinkertaisesti riitä edes keskittymiskysy eikä taistelutahto anoa helpotusta. Ollaan siis joulu kotona ja minä yritän lapseille järjestää onnellisen joulun kaikesta huolimatta.

[QUOTE="a p";22320903]sori nimimerkki delfiinejä, en ihan ymmärrä mitä viestilläsi tarkotat? (ehkä mulla ei just tässä kohtaa raksuta kuten ei monessa muussakaan nykyään :ashamed: )[/QUOTE]

En lukenut viestejä mutta tarkoitus oli vaan ilahduttaa hienolla kuvalla.

Voimia ja :hug:
Netissä saattaa olla vertaisverkko josta myös voisi olla apua. Samoin joku läheisesi (sisarukset, isovanhemmat tai ystävätär) voi "taistella" eli hakea helpotusta tilanteeseenne. Lapsellenne on levänneet ja rakastavat vanhemmat nyt tärkeimmät joten keskustele asiasta jonkun luottohenkilösi kanssa ja hänen auttaa :kiss:

[QUOTE="vieras";22321257]Hakekaa useammasta paikasta! Mekään ei saatu ekalla kerralla, sit kuulin et liiton kautta voi hakea ja heti saatiin sieltä![/QUOTE]

Minkä liiton kautta hait?

vaikka se nyt ei tähän hätään auta mitään koska joululomat on kai nyt sitte myönnetty kelle ne myönnetään. Nimenomaan jouluks oltais haluttu päästä irti tästä arjesta ja pois näiden seinien sisältä. Hain jo keväällä/alkukesästä.

[QUOTE="a p";22321322]Minkä liiton kautta hait?

vaikka se nyt ei tähän hätään auta mitään koska joululomat on kai nyt sitte myönnetty kelle ne myönnetään. Nimenomaan jouluks oltais haluttu päästä irti tästä arjesta ja pois näiden seinien sisältä. Hain jo keväällä/alkukesästä.[/QUOTE]

kysy seurakunnalta, diakoni vois osata auttaa!

Yhteistyössä