Voi että riipaisee tytön puolesta (ja omasta)...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kun toinen puhuu joka päivä kuinka kovasti haluaisi siskon... <3
3-vuotias ainokaisemme ja joka päivä kyselee koska sisko tai veli tulee, voiko sen hakea kaupasta jne. Voi surku, kun riipaisee tätä äitiä nuo puheet.

Ja tuo siskon/veljen puute ei ole mun idea vaan mies ei vaan halua enää lapsia joten nyt minun tyhjän sylin ikävän lisäksi näköjään tyttökin murehtii siskon puutetta.

Tyttäresi käyttää maailman yleisintä konstia päästä "vanhempien väliin". Sitä yrittää jokainen pentu. Älä nyt vaan uikuta enää toisesta lapsesta, vaan heitä vitsiä kehiin.

Kyllä tässä on niin, että lapsi puhuu sinun suullasi.

Lopeta surkuttelu, ja totera tytöllesi, että hän on sinulle todella rakas jne ja enempää ei nyt ainakaan ole suunnitteilla lapsia..

tämä menee samaan kastiin kuin se että lapsi haluaa lemmikin,hankitteko kaiken mitä lapsi haluaa?Älkää nyt lapsia lisää hankkiko vain sen takia että lapsi niin haluaa....voi jösses mikä aloitus taas....

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Tyttäresi käyttää maailman yleisintä konstia päästä "vanhempien väliin". Sitä yrittää jokainen pentu. Älä nyt vaan uikuta enää toisesta lapsesta, vaan heitä vitsiä kehiin.

Mitä tarkoitat, miten päästä vanhempien väliin? En ole onneksi tytön kuullen ikinä toisesta lapsesta maininnut, joten minulta hän ei ainakaan ole moista voinut keksiä. Itekseni ja miehelle olen kyllä monesti asiaa surrut, ja v-tituttaahan se että lapisluvun pitäisi olla tässä kun ite olen aina monta pientä halunnut...

Alkuperäinen kirjoittaja provo:
tämä menee samaan kastiin kuin se että lapsi haluaa lemmikin,hankitteko kaiken mitä lapsi haluaa?Älkää nyt lapsia lisää hankkiko vain sen takia että lapsi niin haluaa....voi jösses mikä aloitus taas....

no ikävä kyllä ei ole mikään provo! Ja kuten sanoin aiemmin, tyttö ei ole toisesta lapsesta ikinä meiltä vanhemmilta kuullut. Mutta ehkäpä on asiaa keksinyt alkaa kyselemään kun naapurissa tyttöjä on useampia ja kaveripiiristä me ollaan ainoa yhden muksun perhe....

Tottakai lapset toivoo sisarusta! Meillä lapset on ilmoittaneet että ainakin 10 lasta vielä meille :D Nyt näitä on 6 eikä enempiä taida tulla, saa riittää sisarusmäärä lapsillekin =)

meillä on sama tilanne kuin sinulla ap!
meillä siis 3-vuotias lapsi, joka on ainoa. itse todella toivoisin toista lasta, mutta mies ei halua enempää. välillä kun kaverit on kylässä lapsineen niin alkaa nää "missä minun pikkusisko/veli on?"
ja kyllä se kirpaisee äidilläkin, kun tietää ettei kakkosta ehkä ikinä saa....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tottakai lapset toivoo sisarusta! Meillä lapset on ilmoittaneet että ainakin 10 lasta vielä meille :D Nyt näitä on 6 eikä enempiä taida tulla, saa riittää sisarusmäärä lapsillekin =)

No varmasti riittää, onhan teillä jo aika katras =) Mun mies on itsekkin ainoa lapsi joten ei ymmärrä yhtään sisarusten merkitystä. Harmi, itsekkin mieluusti hankkisin vielä edes yhden pikkuisen koska itselläni on läheinen ja hyvä suhde omiin sisaruksiin ja ovat kultaakin kalliimmat vielä nyt aikuisenakin :)

meillä siis 3-vuotias lapsi, joka on ainoa. itse todella toivoisin toista lasta, mutta mies ei halua enempää. välillä kun kaverit on kylässä lapsineen niin alkaa nää "missä minun pikkusisko/veli on?"

Meilläkin sama tilanne kun sulla ja ap:lla! Mä olen alkanut miettimään että onkohan tämä suhde enää edes sen arvoinen että olen itsekkään valmis noin isosta asiasta luopumaan... Olen välillä niin kauhean kateellinen kavereille, joille odotetaan taas uutta vauvaa ja joiden miehet innoissaan ovat mukana yrittämässä ja toivomassa :/

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:

Meilläkin sama tilanne kun sulla ja ap:lla! Mä olen alkanut miettimään että onkohan tämä suhde enää edes sen arvoinen että olen itsekkään valmis noin isosta asiasta luopumaan... Olen välillä niin kauhean kateellinen kavereille, joille odotetaan taas uutta vauvaa ja joiden miehet innoissaan ovat mukana yrittämässä ja toivomassa :/

Eikö se parisuhdekin ole kallis asia? Sehän on kai koko perhe-elämän pohja. Muutenhan täällä voisi hyppiä kukasta kukkaan ja tehdä lapsia vaikka liudalle miehiä. Kyllä teidän suhteessa on varmasti muutakin vikaa, jos olet jo miettinyt eroa tämän asian vuoksi. Oletko puhunut miehesi kanssa tunteistasi ja tuntemuksistasi? Mitä hän vastaa? Mikä on hänen pohjimmainen syy tähän kantaansa?

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Sara:

Eikö se parisuhdekin ole kallis asia? Sehän on kai koko perhe-elämän pohja. Muutenhan täällä voisi hyppiä kukasta kukkaan ja tehdä lapsia vaikka liudalle miehiä. Kyllä teidän suhteessa on varmasti muutakin vikaa, jos olet jo miettinyt eroa tämän asian vuoksi. Oletko puhunut miehesi kanssa tunteistasi ja tuntemuksistasi? Mitä hän vastaa? Mikä on hänen pohjimmainen syy tähän kantaansa?

Parisuhde on erittäin kallis asia ja ennen lasta tietysti maailman tärkein. Mutta lapsen synnyttyä ei mikään ole enää niin tärkeää eikä rakasta kun tuo oma muksu! Varmasti meidänkin parisuhteessa on vikaa ja oleminen arkista kuten muillakin mutta kyllä tämä vauva-asia kaikista eniten jännitteitä ja eripuraa aiheuttaa, onhan se niin iso asia eikä oikein voi millään kompromissilla ratkaista :/ Puhuttu on satoja kertoja ja mies pysyy kannassaan, ei lapsia enää. Jos haluan lisää, täytyy mun etsiä uusi ukko. Hän ei halua, ei jaksa herätä öisin eikä kuunnella kiukuttelua, ei etsiä isompaa asuntoa yms.

Alkuperäinen kirjoittaja mielipide:
Minusta on väärin ettei lapselle tehdä sisaruksia! Jokainen lapsi tarvitsee ja ansaitsee sisaruksia. Niitä tarvitaan elämän varrelle tueksi ja turvaksi. Piste.

Peesi! Mun mies vaan on ainoo lapsi eikä ymmärrä tommosesta mitään