Voi että tuli paha mieli...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmittaa

Vieras
Mulla on sellainen työ, että mulla on omia asiakkaita. Useiden asiakkaiden kanssa tulee lämpimät välit, vaikka ystävyyssuhteita en missään nimessä halua asiakkaisiini luoda.

Olen jäämässä pian hoitovapaalle ja haaveena olisi nyt sitten raskautuakin tässä hoitovapaan aikana :) Olen ollut ihan intona asiasta, että hoitovapaan jälkeen olisin vielä hetken töissä ja sitten jäisin äitiyslomalle.

Tänään eräs asiakas suhtautui tosi nuivasti hoitovapaaseeni :( Ihan selkeästi pettyi kovasti ja totesikin, että "voi että sinun kanssasi" :O:( Tuli tosi ikävä olo, ja siihen oli vaikeaa suhtautua ihan normaalisti. Asiakas leppyi siinä jutellessa ja kerroin kehen hän voi ottaa poissaoloni aikana yhteyttä.

Hoidan työssäni hyvin henkilökohtaisia asioita ja ihmiset toki luottavat minuun melko lailla, varsinkin tämän päivän kaltainen vanhempi ihminen. Toki en ole korvaamaton, vaan töissä pystyy kyllä joku toinenkin hoitamaan asiakkaitani.

Tuli sellainen tylsä ja ikävä olo, että mitähän nämä asiakkaat tuumaavat, jos palaan keväällä maha pystyssä takaisin töihin.... :( Osa ei varmaan onnesta riemastu :( Voi itku.

En voi tietenkään elää elämääni asiakkaiden toiveiden mukaisesti. Minulla on oma henkilökohtainen elämäni ja sitten työelämä. Olen olut tuossa työssä nyt nelisen vuotta ja tuossa asemassa vuoden verran. Ymmärrän toki, että asiakkaiden kanssa on nyt vuodessa tutustuttu ja jäänkin sitten pois, mutta silti..

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

No ei oo kokemuksia , mutta voin kuvitella miltä asiakkaista tuntuu, ei ole mukavaa jos työntekijä vaihtuu koko ajan. Silti asiaton lause asiakkaalta, tuskin ajatteli ihan loppuun asti. Sinulla on tietenkin oma elämä, jota sinulla on täysi oikeus elää. Kannattaa kuitenkin miettiä myös miten asiakkaille turvaisi mahdollisimman jatkuvan suhteen asiakaspalveluun eikä koko ajan vaihtuvaa pärstää.

Tuo on kyllä ikävää, mutta tavallaan asiakkaan kannalta ymmärrettävää, jos vaikka löytää mieluisan kampaajan, hänellä tykkäisi käydä. Jos ei tutustu niin paljon, että alkaisi välittää hänestä ja iloita hänen elämänsä hienoista asioista, voi tosiaan just tuntua, että no voi, nytkö hän taas jää pois.... ei sitä millään pahalla ajattele, mutta...

Mä ymmärrän tietyllä tapaa tuon pointin, että ei ole kiva jos koko ajan vaihtuu työntekijä. Mun edeltäjä oli ollut siinä paikassa 41v, joten ei nyt ihan hirveän kovaa ole ollut tämä vaihdunta... Ja kyseessä ei ole mikään hoitoalan työ kuitenkaan.

Mä oon just niin nössö, että ajattelen niin paljon sitä mitä muut ajattelee, että saatan hyvin vaikka lykätä vauvahaaveita vuosilla, ettei kukaan töissä pahoita mieltään :( Tai ettei asiakkaat pety siihen, että joku toinen hoitaa niiden bisneksiä...

Yhteistyössä