Voi hemmetti tuota kummilapsen äitiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja XXS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

XXS

Aktiivinen jäsen
19.04.2007
4 997
1
36
Jo marraskuun alussa kysyin syyskuussa syntyneen kummilapsen äidiltä, että mitä ostan lapselle joululahjaksi. Lapsen äiti on TODELLA tarkka kaikesta ja esim. pukee lapsensa vain tietyn merkkisiin ja värisiin vaatteisiin. No, mitään vastausta ei kuulunut. Eilen sitten ostin vauvalle sellaisen jumppalelun, niin eikös tänään tämä iti soittanut, että parempi kun et omin päin osta mitään vaan annat 50 ? rahaa ja hän sitten ostaa ja paketoi itse lapselle mieluisat lahjat.
Voi v....ttu! Se jumppalelu on kuulemma ihan tarpeeton lahja ja he eivät sellaista huoli vaan rahana kiitos. Ja arvatkaas kahdesti, onko mulla sen lelun kuittia tallessa että voi edes kauppaan palauttaa...no, ei todellakaan ole!
Annanko nyt sen ei-toivotun lelun vai mitä ihmettä teen?

Ei meillä ainakaan kummilapsille 50 euroa anneta, aivan liian kova pyyntö. Mikäli lahja ei kelpaa, niin anna raamttu tai uskonnollisaiheinen lastenkirja- kummin tehtävähän on valistaa uskontoon liittyvistä asioista.

Musta tuntuu, että mä kävisin ostamassa kirjakaupasta lasten suloisen raamatun ja veisin sen. Piste. Siis siinä olisi kummin hengellistä kasvatusosioo hoidettu ja jos vaikka äiti sitä lukisi, niin saattaisi oppia hieman kiitollisuutta ja epäitsekkyyttä... Eikä sun tarvis olla pompotettavana jatkossa muiden merkkipäivien suhteen... Joo, pieni suloinen lasten raamattu olisi mun valinta vastaavassa tilanteessa. Jumppalelun antaisin joskus jollekin tulevalle vauvalle.

:o ja minun veli kysy et niin pitääkö mun ostaa nyt se lahja ku oon kummi kerta. Niin nauroin et osta jos haluat.
Ei kai kummi nyt sitä varten ole että lahjoo lapsen ja vanhemmat.
Ja jos lapsi on vasta vauva niin mitä sitten ku hän vähän kasvaa?!
Ja 50? pikkusen liikaa!Kehtas vielä sannoo?
Mä en varmaan antais mitään...

50 ????? Älä tosiaan anna mitään. Saako muuten kummiudesta irtisanoutua, se taitais nyt olla paikallaan.

*en todellakaan enää rupeä yhdenkään lapsen kummiksi, seuraavalla kerralla voi osua tuollainen k-pää äiti kohdalle*

Jos mulla olisi tuollainen tilanne avaisin kummilapselle tilin mihin laittaisin rahaa jouluna ja syntymä päivänä. Ku on kerta noin vaikeeta. Onneksi on ite tyytyväinen aina siihen mitä saa, enkä todellakaan kehatais tuollaista raha summaa edes pyytää, se on sitten eri asia jos haluavat tuon verran antaa. Koita jotenkin ratkaista tilanne.

Entä jos lahjan sijaan tekisit lapsen puolesta pienen lahjoituksen vaikka Unicefille tms? Säästä jumppalelu suvun seuraavalle vauvalle tms.. Meidän reilu 1v lapsi sai kummiltaan "pelkän" joulukortin; mielellään katseli tonttuja ja rypisteli korttia ja kuljetteli kädessään.

Siis eihän kummin tehtävä ole antaa lahjoja.Ei kummiutta mitata sillä että minkälaisia lahjoja ostaa lapselle.

Mutta sun kummilapsen äidiltä toi on todella tökeröä käytöstä :headwall:

Kehtaakin :o

Yhteistyössä