voi hitsin pujut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xXx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xXx

Vieras
Nyt miehen työaika on 8-16, työmatka 10min.. Meillä on lapset 5v. ja 2v. vuosi vielä aikaa olla kotona. Ensi kesänä alkaa minullakin työt, lapsilla hoito ja isommalla eskari. Nyt kuitenkin miehelle tarjottiin töitä 200km päästä, huomattavasti parempi palkka(+1000e). Tottakai työmatkat pidentävät päivää ja kotona olisi vasta joskus klo18 jälkeen ja aamulla joutuisi lähtemään hyvin aikaisin.

Minulla OLI visio tulevasta. Olisi kiva että mies menee töihin klo8, lapsienkaan ei tarvitsisi herätä ihan niin aikaisin, ja kotiinkin pääsisi hyvissä ajoin. Minulla on 2vuorotyö, sekalaista vuoroa klo aamuvuoro klo 7-15 iltavuoro klo14-22.

työ rahakin kuitenkin ratkaisee :( mies on ihan into piukassa kun tulot nousevat reilusti ja saataisiin aloitettua säästämään omaa kotia varten. Jotenkin silti olen vanhan työpaikan kannalla,

joo, minullakin on ollut elämässäni kaikenlaisia visioita....mutta maailmankaikkeus on nauranut niille. pitää koittaa olla joustava. jos miehesi haluaa kokeilla ja on innoissaan, niin jousta sinä. jos kokeilu osoittaa, että koko perhe kärsii, niin pohtikaa asia uudelleen. voimia.

Kannattaa tosissaan laskea realistisesti, miten paljon matkat kustantaa, jos päivittäin kulkee. Ja jaksaako kulkea aina ja jatkuvasti noin kaukana. Polttoaine kuitenkinon hurjan kallista. Jos olisi viikot toisella paikkakunnalla, majoittuminenkin maksaa. Mitä jää käteen matkojen jälkeen ja korvaako se varmasti paljon autossa istumisen ja todella vähäisen ajan perheen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Kannattaa tosissaan laskea realistisesti, miten paljon matkat kustantaa, jos päivittäin kulkee. Ja jaksaako kulkea aina ja jatkuvasti noin kaukana. Polttoaine kuitenkinon hurjan kallista. Jos olisi viikot toisella paikkakunnalla, majoittuminenkin maksaa. Mitä jää käteen matkojen jälkeen ja korvaako se varmasti paljon autossa istumisen ja todella vähäisen ajan perheen kanssa.

Palkoissa on niin suuri ero että varmasti kannattaa mennä kauemmaksikin. Saahan veroissa vähennyksiä jonkun verran sitten matkakustannuksistakin. Miehellä on pointtina se että voidaan alkaa säästämään käsirahaa omaan, tai parhaimmassa tapauksesa saadaan pankintakaus. Meillä ei ole ketään ketä tulisi takaamaan tai takaajaksi kelpaisi. Hyvä ajatus, ja sitä kannatan koska omahan olisi oma, ja emme maksaisi turhaan vuokraa vieraalle. Jännittää/pelottaa vaan se että miten arki alkaa rullaamaan

Meillä sama juttu. Mies kävi työhaastattelussa ja jos hänet sinne halutaan, niin työmatka pitenee huomattavasti ja ruuhkissa seisoo vielä kaemmin. 2h suunta ainakin. Minulla alkaa 3 vuorotyö tammikuussa ja mies haluaa ehdottomasti tuon työn, koska palkka parempi ja työ just sitä omaa alaa. Muutto varmaan edessä.

Mites teillä auttaisiko muutto miehesi työn perässä, koska silloinhan työaika olisi lyhyempi kun työmatkoihin ei menisi aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
joo, minullakin on ollut elämässäni kaikenlaisia visioita....mutta maailmankaikkeus on nauranut niille. pitää koittaa olla joustava. jos miehesi haluaa kokeilla ja on innoissaan, niin jousta sinä. jos kokeilu osoittaa, että koko perhe kärsii, niin pohtikaa asia uudelleen. voimia.

Ei varmaan muu auta kuin joustaa. Sanoin että sinä päätät ja me muut sitten toimimme sen mukaan. Mutta kun mies jaarittaa ja jaarittaa MINUN mielipidettä, ja sitä ei minulla oikein ole. Toisaalta hieno juttu, ja kiva ajatella omaa asuntoa, mutta mutta...
Nykypäivänä on vähän se että jos nyt päättää lähteä nykyisestä vakituisesta työpaikastaan, niin tilalle otetaan toinen. Ei pysty rauhassa "katselemaan". Mitäs sit jos homma onkin ahdistava kaikille, niin mistäs tälläisellä pienellä paikkakunnalla enää saat alan töitä. Vaan ikinä ei tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Meillä sama juttu. Mies kävi työhaastattelussa ja jos hänet sinne halutaan, niin työmatka pitenee huomattavasti ja ruuhkissa seisoo vielä kaemmin. 2h suunta ainakin. Minulla alkaa 3 vuorotyö tammikuussa ja mies haluaa ehdottomasti tuon työn, koska palkka parempi ja työ just sitä omaa alaa. Muutto varmaan edessä.

Mites teillä auttaisiko muutto miehesi työn perässä, koska silloinhan työaika olisi lyhyempi kun työmatkoihin ei menisi aikaa.

Ei. Se on ehdoton ei missä en jousta pätkänvertaa. Minä olen jotenkin niin perhe/ystävä/läheiskeskeinen että minä en pysty täältä muuttamaan ja aloittamaan ihan uutta elämää.

Alkuperäinen kirjoittaja xXx:
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
ai mies ajaa aamulla ja illalla 200km suuntaansa töihin? ei siinä ole mitään järkeä.

joo-o. Tarkalleen ottaen palkka olisi 1258e parempi.

Ajatteleeko mies sitä, että jaksaako ajella päivittäin tuota matkaa. Ihan kauhea ja ilmatkin suomessa aina mitä on niin ei varmaan kovin turvallinenkaan (jos ei ole moottoritie) Minä varmaan kyllä muuttaisin perheineni miehen työnperässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
ai mies ajaa aamulla ja illalla 200km suuntaansa töihin? ei siinä ole mitään järkeä.

joo-o. Tarkalleen ottaen palkka olisi 1258e parempi.

Ajatteleeko mies sitä, että jaksaako ajella päivittäin tuota matkaa. Ihan kauhea ja ilmatkin suomessa aina mitä on niin ei varmaan kovin turvallinenkaan (jos ei ole moottoritie) Minä varmaan kyllä muuttaisin perheineni miehen työnperässä.

Mies kävi (ennen lapsien syntymää) 120km päässä töissä monta vuotta. Lopetti siellä kun sattumalta sai paikan täältä meidän kaupungistamme, missä on todella vähän töitä ko. alan ihmisille.

mut sit teidän yhteinen aika on ihan vähissä. mies aina väsynyt ku tulee kotiin ja lapset aikasin kumminkin nukkumaan. mä haluaisin että olis aikaa perheelle. sit vaan elettäisiin köyhempänä.

Näin minäkin haluaisin.
Toinen puoli on juri tuo raha-> asuntoon säästäminen. Kyllähän se oma kotikin olisi ihana. Nyt asutaan pienessä kerrostalo kolmiossa ja maksetaan vuokraa 600e. Omassa olisi omaa pihaa ja omaa rauhaa,sais remontoida ja sisustaa miten lystää..
Ajatukset on ristiriidassa...

nii... mut sit ku teillä on se isompi koti ni mies ei ehdi siellä olla ku aina vaan istuu autossa :( kurja tilanne, mä ymmärrän sikäli että mekin tarvitaan isompi koti ja en halua enää asua kerrostalossa vaan haluun oman pihan.

nii... mut sit ku teillä on se isompi koti ni mies ei ehdi siellä olla ku aina vaan istuu autossa :( kurja tilanne, mä ymmärrän sikäli että mekin tarvitaan isompi koti ja en halua enää asua kerrostalossa vaan haluun oman pihan.

kanssasisar? :)
meillä muilla olisi oma piha. vanhempi lapsistakin totesi että "sitten mun lumiukkoa ei kukaan pahapoika voisi tulle rikkomaan"

Laitoin mietteitä miehelleni äsken viestillä... Mies vastas että "kaikkee ei voi saada kerralla, slurps" Näinhän se menee...

nii... sun miehes se pitää kumminkin päättää, koska se yhteinen aika on eniten siltä pois ku väsyy matkoista yms.. ja jaksatko ite pyörittää arkea melkein yksin. joo on yksinhuoltajia jotka pärjää yms mut silti...

Palkan korotus olisi kyllä melkoinen, mutta tuo matka on todella pitkä.
Etkö sinä millään suostuisi kompromissiin, jos muuttaisitte puoleen väliin?
100km ei ole läheskään niin paha työmatkaksi ja sukulaiset ja ystävät olisivat reilun tunnin ajomatkan päässä?

meillä muilla olisi oma piha. vanhempi lapsistakin totesi että "sitten mun lumiukkoa ei kukaan pahapoika voisi tulle rikkomaan"

Laitoin mietteitä miehelleni äsken viestillä... Mies vastas että "kaikkee ei voi saada kerralla, slurps" Näinhän se menee...

Siis "meillä muilla olisi oma piha"???? Mieskö siis kävisi 400km päivässä ajamassa plus työt päälle eläkkeelle asti (jollei terveys pettäs huomattavasti aikasemmin) vaan sen takia, et perheellä on oma piha - itse tuskin edes jaksais katsoa sitä pihaa tollasen työpäivän jälkeen! Ei herraisä eikö itsekkydellä ole rajaa??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siis "meillä muilla olisi oma piha"???? Mieskö siis kävisi 400km päivässä ajamassa plus työt päälle eläkkeelle asti (jollei terveys pettäs huomattavasti aikasemmin) vaan sen takia, et perheellä on oma piha - itse tuskin edes jaksais katsoa sitä pihaa tollasen työpäivän jälkeen! Ei herraisä eikö itsekkydellä ole rajaa??

siis minua on turha syyttää itsekkääksi nämä ovat MIEHEN perusteluja. minä koitan nyt vain sopeutua päätökseen vaikka olisin puoleen ja toiseen.

Yhteistyössä