Voi hitto ku masentaa tää järkyttävä kaaos ja sekasotku kotona!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "EEE"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"EEE"

Vieras
Tarkoitus oli siivota tänään. No olen siivonnutkin pari tuntia, mutta tuntuu ettei ole vielä minkäänlaista muutosta havaittavissa. Niin sotkuista täällä on. Alkaa ketuttaa ja tuntuu etten jaksa enää siivota.

Suurin ongelma on varmaan vaatteet, niitä on ihan järjettömät määrät sängyillä, lattioilla, pyykkikorissa, kuivaustelineellä, pinossa viikattuna odottamassa kaappiin pääsyä jne. Niitä on ihan liikaa, eivät mahdu kaappiin. Ja kyllä, oon kerännyt niitä kirppikselle vietäviksi jo yhden pahvilaatikollisen, yhden Ikea-kassillisen ja pari muovikassillista... Tossa nekin tönöttää keskellä lattiaa.

Tiskit tiskaamatta, keittiön tasot paskaset ja vaatteita, vaatteita, vaatteita. Parvekekukatkin pitäs istuttaa. Ja viimevuotisia muuttolaatikoita on vielä pari olkkarin nurkassa, ne pitäs viedä vintille. Pitäis ja pitäis ja pitäis.

AAAARGH!!!

Sama täällä :wave: Paitsi että sain nyt tuosta eteisestä talvikamppeet piiloon ja lasten vaatekaapit järjestettyä. Nyt olisi vaatteiden osalta enää pyykkivuori (ja tietysti omat vaatekaapit, mutta ne voi odottaa taas muutaman vuoden). Sitten vielä kaikki muu siivoaminen, ikkunoiden ja mattojen pesu jne.. Huoh, on se ihanaa kun on loma..

No perse ylös siitä koneen ääreltä ja käy lykkäämässä lumpuimmat vaatteet uffiin! Siinä jo hyvä alku!

Ajattelin myydä ne kirpparilla et saisin niistä rahaa, opiskelijalle kelpais pieni lisätulo.

Miten sitä muuten oppis siivoomaan aina jälkensä heti kun on jotain tehnyt, eikä jättäis kaikkea lojumaan, ja sit saa taas siivota tuntikausia?! Että mä oon kakara!

Täällä kans ja tässä vaan istun koneella.
Jotenkin ei tiedä, mistä aloittaisi.

Kesälomareissun kassit purkamatta, tiskejä keittiö täynnä, puhtaat astiat koneessa, lasten leluja hujan hajan. Eteinen täynnä hiekkaa aamupäivän ulkoilun jäljiltä yms.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;24125126:
Sama täällä :wave: Paitsi että sain nyt tuosta eteisestä talvikamppeet piiloon ja lasten vaatekaapit järjestettyä. Nyt olisi vaatteiden osalta enää pyykkivuori (ja tietysti omat vaatekaapit, mutta ne voi odottaa taas muutaman vuoden). Sitten vielä kaikki muu siivoaminen, ikkunoiden ja mattojen pesu jne.. Huoh, on se ihanaa kun on loma..

Äääh, älä ees muistuta tosta ikkunan pesusta! Voiskohan sitä siirtää taas vuodella :D
Joo, kyllä loma on kiva!

[QUOTE="Huh";24125129]Täällä kans ja tässä vaan istun koneella.
Jotenkin ei tiedä, mistä aloittaisi.

Kesälomareissun kassit purkamatta, tiskejä keittiö täynnä, puhtaat astiat koneessa, lasten leluja hujan hajan. Eteinen täynnä hiekkaa aamupäivän ulkoilun jäljiltä yms.[/QUOTE]

Mulla kanssa makaa kahden kesälomareissun kassit eteisen lattialla purkamatta. Sitten kun sieltä jotain tarvii, niin pengon siellä ja jätän loput kamat hujanhajan eteisen lattialle... Loikin tottuneesti yli kun ei täällä tyhjää lattiatilaa näy muuallakaan...

Välillä siivoan ja täällä on ihanan siistiä ja aina lupaan itselleni, et tsemppaan ja pidän kämpän kunnossa. Yeah right...!

Ois aika mielenkiintoista nähdä kuvia näistä sekasotkuista koska yhdessäkin keittiökuvapinkassa joka oli tieskuinka monta sivua pitkä, ei ollut yhtäkään sotkuista keittiötä.
Joten aika vaikea uskoa ttä ihimisillä on mukamas kaaos , niistä kuvista päätellen palstamammat ovat sisäsiistejä ja tiptop ihmisiä.

Siis millainen suurperhe teillä oikein on, jos sitä pyykkiä on alvariinsa joka paikassa?? Meitä on 2 aikuista ja 3 lasta, eikä meillä koskaan loju vaatteita missään. Likaiset suoraan pyykkikoriin, siitä koneeseen, siitä narulle ja heti kuivumisen jälkeen viikkaus, lajittelu ja kasat kunkin omaan kaappiin. Lapsilla kullakin on vaatteillensa yksi hylly, meidän aikuisten vaatteet mahtuu yhteen kaappiin. Aina on siistiä ja puhdasta vaatetta päälle jokaiselle.

Samoin muutkin sotkut meillä siivotaan heti, eikä jätetä odottamaan "parempaa aikaa".

Hetken jo luulin voivani samastua sun tilanteeseen.. Mua ahdistaa ihan järkyttävästi meiän kodin kaaos. Muutettiin kesäkuun alussa,rempan viimeistelyt tekemättä ja siitä syystä osa huonekaluista väärissä paikoissa,kamat purettu muuttolaatikoista "vaan johonkin" että saa laatikot palautettua.. kesälomareissun jäljiltä laukut avattu (ei kannata purkaa kun suoraan pyykkikoneeseen) Lelut hujanhajan kun pikkumies ei ole vielä tajunnut oman huoneen ideaa ;)..
Mutta,luin sun tekstin ja tajusin että sä oletkin joku saamaton kakara joka ei tajua laittaa tavaroita paikoilleen vaikka siihen olis tilaisuus.. "pyykit viikattuna odottaa pääsyä kaappiin" - wtf? Nehän siis viikataan suoraan narulta kaappiin,ei niitä siinä välissä mihinkään pinota... Ja jos ei mahdu kaappeihin,niin joko vaatteet kirpparille/kierrätykseen tai kaupasta lisää kaappeja.

Ois aika mielenkiintoista nähdä kuvia näistä sekasotkuista koska yhdessäkin keittiökuvapinkassa joka oli tieskuinka monta sivua pitkä, ei ollut yhtäkään sotkuista keittiötä.
Joten aika vaikea uskoa ttä ihimisillä on mukamas kaaos , niistä kuvista päätellen palstamammat ovat sisäsiistejä ja tiptop ihmisiä.

Meillä on kyllä ihan oikeasti kaaos, ei kyllä onneksi likaista, mutta tavaroita hujan hajan.

Ollaan miehen kanssa molemmat huonoja laittamaan tavarat suoraan paikoilleen, vaikka aina siivouksen jälkeen niin luvataan tehdä.
Kadehdin ihmisiä, jotka saa kodin pysymään siistinä.

Itseäni esim. juuri nyt hävettäisi, jos joku soittaisi ovikelloa ja olisi tulossa kylään.
Luonnollisestikin aina siivotaan, jos tiedetään, että joku on tulossa.

Sama ongelma kuin ap:llä, kaivelen tavaroita kasseista ja ylimenevät ovat eteisen lattialla.

Mut jos sitä vaikka ryhdistyisi ja alkaisi raivaamisen jostain nurkasta.

Kyllä muakin masentais. Meillä on onneksi siistiä, ei vaate-eikä tavarakasoja missään, koskaan. Siivoilen joka päivä jotain, ainakin pölyt. Kaikki viedään suoraan paikoilleen. Meille voi tulla koska vaan. Petit raivataan aamuisin aamukahvin jälkeen.

Eikai kukaan nyt sotkuja kuvaa,hassu.. Keittiöt (tai muut kuvattavat tilat) tietty siivotaan ja "stailataan" ennen kuvaamista,jotta muut palstalaiset ahdistuis taas siitä miten yybersiistejä kaikkien muiden keittiöt on..

Siinä on jo hyvä alku,että siivoaa jälkensä ja laittaa tavarat käytön jälkeen omalle paikalleen.
Ja jos on kaaos,niin ei sitä yhdessä päivässä saa kuosiin.(Ei kaaoskaan tullut päivässä,oletan?)
Ota joka päivälle joku osa-alue ja tee vähitellen.Ja kaikki turha kama pois nurkista pyörimästä,vaikka kierrätyskeskukseen.

Tuttua... jotenkin tää kaaos on päässyt syntymään. En jaksa siivota enää töissäkäynnin päälle ja kotona neljä lasta ehtii sotkee (onneksi siivoovatkin kun sanotaan) mutta sellainen yleisilme on sotkua sotkua..

[QUOTE="vieras";24125206]Siis millainen suurperhe teillä oikein on, jos sitä pyykkiä on alvariinsa joka paikassa?? Meitä on 2 aikuista ja 3 lasta, eikä meillä koskaan loju vaatteita missään. Likaiset suoraan pyykkikoriin, siitä koneeseen, siitä narulle ja heti kuivumisen jälkeen viikkaus, lajittelu ja kasat kunkin omaan kaappiin. Lapsilla kullakin on vaatteillensa yksi hylly, meidän aikuisten vaatteet mahtuu yhteen kaappiin. Aina on siistiä ja puhdasta vaatetta päälle jokaiselle.

Samoin muutkin sotkut meillä siivotaan heti, eikä jätetä odottamaan "parempaa aikaa".[/QUOTE]

No en ole ap, eikä meillä noita vaatteita yleensä loju kovin paljoa, mutta tällä hetkellä näkyy esimerkiksi pojan pitkähihainen paita olevan sohvalla ja tytön sukat löytyvät usein lattialta (ovat siis itse riisuneet ne). Ja joo on opetettu ja sanottu satoja kertoja, että ne viedään pyykkikoriin tai kaappiin tai tuonne vessan pöydälle, jos ne otetaan pois, mutta minkäs teet kun eivät sinne näytä menevän.

Talvihaalarit taas ovat vain laiskuuteni takia jääneet tuohon naulakkoon, kun ne piti ensin pestä ja kuivaustilaa oli vähän, joten ripustin ne tuohon naulakkoon henkareille kuivumaan ja siinä olivat tähän aamuun asti. Pussillinen oli pestyjä kintaita ja pipoja, mutta vielä pyykkikorissa odottaa pesuaan villavaatteet, joten en ole noita pusseja tuosta ennemmin laittanut piiloon.

Muuta sotkua sitten kertyy ihan koko ajan, vaikka niitä jatkuvasti keräilisikin.

Nyt kesällä koti sisältä on kuin pommin jäljiltä. mä viihdyn niin hyvin ulkona, että ei noi kotihommat kiinnosta. Perusasiat tietty, mutta joku lattioiden luuttaus on sellasta "täsmähommaa". Keittiö on hyvässä kunnossa, mutta ongelmana on yläkerta.
Mies päätti raivata toisen vinttikomeron ja jätti kaikki laatikot yläkerran aulaan. Nyt se raukka ei tiedä mitä niille tavaroille pitäis tehdä ja huutaa mulle että mun täytyis raivata niitä... siis wtf? Kyllä mä raivaisin jos mä olisin saanut inspiraation raivaukseen, mutta kun mulla ei ole mielenkiintoa niin sais mies itse raivata... prkle, miten menee hermot. Ne on kyllä siinä vielä jouluna jos mä en ryhdy raivaukseen.
mutta pirun paha raivata kun se haluaisi säästää kaiken ja mun mielestä 10 vanhaa (vaikkakin ihan hienoa) herätyskelloa vois kyllä heivata menee. Kun ei ole antiikkia, arvokasta. On jotain matkamuistoja, joita matkoja me ei olla tehty vaan mun mummo... :) elä nyt tollasen hamstraajan kanssa....

Mutta toki ymmärrän tuon kaaoksessa elämisen ja tuskan kun ei saa aikaiseksi vaikka kuinka järki sanoo että täytyis tehdä. Mäkin opetan pojille että tavarat laitetaan paikoilleen vaikka itse jätän ohjeen noudattamatta.

joo no meillä on huippusiistiä ja olen kireä kun mäkätän väärissä paikoissa olevista yksittäisistä tavaroista. Selkäni ja hermoni ovat katkeamispisteessä ja haluaisin osata olla sotkuissa onnellinen. En vain pysty!

[QUOTE="vieras";24125354]joo no meillä on huippusiistiä ja olen kireä kun mäkätän väärissä paikoissa olevista yksittäisistä tavaroista. Selkäni ja hermoni ovat katkeamispisteessä ja haluaisin osata olla sotkuissa onnellinen. En vain pysty![/QUOTE]

No jos teillä on huippusiistiä, niin eikö se ole hyvä asia. Minulla on tuo sama juttu sillä erotuksella että meillä ei todellakaan ole siistiä, enkä todellakaan ole sotkussa onnellinen.

:hug: Helpottavaa huomata, että on muitakin. Kuulostaa ihan samanlaiselta kuin meillä. Meillä on vielä se, ettei talvivaatteita, siis päällystakkeja ym. saa mihinkään varastoon kesäajaksi. Käytännössä ne vie koko kaappitilan eteisessä ja kesätakit roikkuu missä sattuu. Vieraiden vaatteet ei ainakaan kaappiin mahdu. *haaveilee vaatehuoneesta*

Yhteistyössä