Voi hitto...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja !!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

!!

Vieras
Meille tuli isot sairaalalaskut vauvasta ja minusta ( synnäriltä, lapsi viikon teholla ).
Soitin sairaalaan ja sain laskut jaettua sopiviin osiin.

Nyt kuitenkin huomasin että mies on maksanut laskuja ja 'väärän' osan.

Eli jos lasku olisi esim. jaettu niin että maksaa 6 x 50? ja jäljelle jää 30 ? seitsämänteen erään niin mies on nyt maksanut sen 30?.
Maksut menee kaikki samalla viitenumerolla kuitenkin.

Onkohan tuo nyt jotenkin suurikin ongelma?
Uusia laskuja ei tullut. Soitin sinne ja sovittiin sopivat erät ja eräpäivät. Eli kotona minulla ei ole kuin ne alkuperäiset isot laskut ja paperille kirjoitettuna eräpäivät ja summat jotka pitää maksaa.

Haittaakohan tuo että on maksettu nyt tuo pienin erä? Ja jatkossa sitten maksaa nuo isommaT?

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
tähän en osaa kyllä vastata mut ihmettelen vaan että maksaako synnyttäminen? Ei siis ole omia lapsia mut olisin kuvitellu et ei siitä voi mitään pyytää...?

joutuu siitä maksamaan ne sairaalassa olo päivät.. mulla tuli viikosta 180? lasku..

Onko teillä otettu vauvalle vakuutus ennen syntymää? Jos on niin saatte sitten haettua vakuutusyhtiöltä korvauksen vauvan kuluista.

Tuo ei siis ratkaise alkuperäistä ongelmaa, mutta kommentoin kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja zx:
tähän en osaa kyllä vastata mut ihmettelen vaan että maksaako synnyttäminen? Ei siis ole omia lapsia mut olisin kuvitellu et ei siitä voi mitään pyytää...?

Joo kilojen mukaan menee synnytysmaksu :laugh:

höh... no hehe, :D en mä tollasia tiedä ja aika yllätyksenä tuli. Ei musta sais toi maksaa. Jos mä joudun onnettomuuteen ni kyllä minä hoitoon menen enkä minä siitä maksa. (Kohta joku tulee sanoo et kyllä muuten maksat... huoh... missäköhän maassa mäki kuvittelen eläväni. )

höh... no hehe, :D en mä tollasia tiedä ja aika yllätyksenä tuli. Ei musta sais toi maksaa. Jos mä joudun onnettomuuteen ni kyllä minä hoitoon menen enkä minä siitä maksa. (Kohta joku tulee sanoo et kyllä muuten maksat... huoh... missäköhän maassa mäki kuvittelen eläväni. )

Ei mikään ole ilmaista... ;) Se onnettomuushoitokin maksaisi. ;)

Sairaanhoidon kustannukset maksaa Suomessa pääosin potilaan kotikunta. Potilailta perittävät maksut määräytyvät asiakasmaksulain ja -asetuksen mukaisesti.

HUS-sairaaloiden potilaslaskutukseen liittyvissä asioissa palvelee arkisin klo 9-15 puhelinnumero (09) 471 78550. Osoite on HUS-Servis, Hoitomaksut, PL 680, 00029 HUS.

Hoitopäivämaksu 32,50 ?
Peritään tulo-, sairaalassaolo- ja lähtöpäiviltä. Lähtöpäivältä ei peritä maksua, jos hoito samana päivänä jatkuu toisessa laitoksessa.

Hoitopäivämaksu maksukaton ylittymisen jälkeen
15 ?

kyllä siitä joutuu maksamaan... :snotty:

300 e. ei edes paljon. Itse ihmettelin kun sukulais tyttö synnytti 2 päivää sitten jorvissa ja tänään iskettiin lasku käteen. Huomenna perjantaina pääsis tyttö kotiin mutta lasku pitäisi maksaa ennen kotiin lähtöä. Arvatkaa vaan paljon lasku on? 3500 euroa! eikä tullut mitään extra hoitoja tai muuta. Pelkkä se synnytys ja 3 päivää sairaalassa. Voiko se oikeesti maksaa noin paljon? Voisiko joku helpata ja kertoa mitä pitäisi tehdä, voisikohan se johtua iästä? Nimittän sukulais tyttö vasta 16...

Alkuperäinen kirjoittaja sirppa:
300 e. ei edes paljon. Itse ihmettelin kun sukulais tyttö synnytti 2 päivää sitten jorvissa ja tänään iskettiin lasku käteen. Huomenna perjantaina pääsis tyttö kotiin mutta lasku pitäisi maksaa ennen kotiin lähtöä. Arvatkaa vaan paljon lasku on? 3500 euroa! eikä tullut mitään extra hoitoja tai muuta. Pelkkä se synnytys ja 3 päivää sairaalassa. Voiko se oikeesti maksaa noin paljon? Voisiko joku helpata ja kertoa mitä pitäisi tehdä, voisikohan se johtua iästä? Nimittän sukulais tyttö vasta 16...

höpö höpö

Yhteistyössä