voi hyvä ihme että kaikkee ihmiset keksii, saadakseen kiitoksen itselleen

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
juttelin aamula puhelimessa erään mun ns. ystävän kanssa. hän kertoi käyneensä edellisenä iltana haudoilla viemässä kynttilän vanhempiensa ja veljensä haudoille ja laittaneensa samalla kynttilän palamaan myös mun vanhempien haudalle, joka on siinä vieressä. mä tietenkin kiittelin ystävällisyydestä ja lupasi maksaa hänelle sen kynttilän kun nähdään. oli kuulema laittanut oikeen sellaisen kynttilän joka palaa sen kuusi vuorokautta. ja että siellä oli palanut jonkun toisenkin laittama kynttila.ja eilen illalla siis sanoi siellä käyneensä. jotenkin multa jäi sanomatta, että oltiin juuri mieheni ja lasteni kanssa lähdössä käymään haudalla, täältä on sinne sata kilsaa. no kun mentiin haudalle, ei siellä ollut kenenkään laittamaa kynttilää. ei edes jalan jälkiä ollut, paksu kinos vaan joka puolella. tämän naisen vanhempien ja veljen haudalla paloi kynttilä. mutta ei mun vanhempien haudalla ollut naisen eikä kenenkään muunkaan laittamaa kynttilää.

en nyt tarkoita sitä, että olis tarvinnut laittaa. mutta miksi piti kehua, että on laittanut kynttilän, kun ei kerta ollut laittanut ollenkaan. no valheella on lyhyet jäljet. ja odotanpa mielenkiinnolla mikä on selitys, kun nähdään niin pokkana vaan sanon, että enpä maksa sellaista kynttilää, jota ei ollut oikeesti sinne laitettu. että itse siellä kävin ja näin että siellä ei ollut sitä kynttilää. ja todistajakin sille asialle, että siellä olen käynyt löytyy

Jos hän vain ajatteli, että sinulle tulee parempi mieli siitä että luulet siellä kynttilän olevan.
että suret matkaa, etkä pääse sytyttämään kynttilää, joten lohdutti sinua.

No on kieltämättä ahneuksen pohjanoteeraus!
Kyllä minäkin vien usein samalla kertaa kaverin miehen haudalle kynttilän ja saatanpa mainita siitä, mutta ei koskaan tulisi mieleen maksua siitä ottaa, vaikka toinen hyvää hyvyyttään tarjoais...

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22747369:
no ei ole laittanut, koska on jo vuosikausia maksun edestä hoitanut kesäisin haudan ja on ihan siinä hänen vanhempiensa haudan vieressä.

Onko se sitten oikeasti todella hoitanut ne haudat??

Onko se sitten oikeasti todella hoitanut ne haudat??
no mä kyllä aloin nyt epäilemään, että on tainnut vain puheessa hoitaa. maksanut kuitenkin olen hänelle siitä hyvästä 250 euroa kesä. mutta en enää ota hoitamaan, kun en enää voi luottaa. ja huomatkaa, että tuohon hintaan on sisältynyt haudan kastelu ja rikkaruohojen kitkeminen. itse olen käynyt kukat laittamassa sinne haudalle valmiiksi. itse määräsi hinnaksi 150 euroa. mutta itse olen maksanut tuon 250 euroa kuitenkin.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä