Voi hyvänen aika tätä masennusta.. ja heti aamusta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja samoja vanhoja juttuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

samoja vanhoja juttuja

Vieras
Heräsinpä tuossa ja pohdin että oisin halunnut jatkaa nukkumista koska unessa oli mies, joka rakasti mua ehdoitta, suojelevasti, kuten vanhempi rakastaa lastaan.
Ja siitä ajatuksesta villiintyneenä mun aivosolut alkoivat juoksemaan seuraavaa rataa:
kun olin lapsi, mun vanhemmat ei koskaan osoittaneet mulle minkäänlaista hellyyttä tai välittämistä. Oli kyllä lämmin koti ja puhtaat vaatteet, mutta siinä kaikki. Mua kiusattiin koulussa ekat neljä vuotta, kunnes taas muutettiin ja koulu vaihtui. 13-vuotiaasta saakka luuhasin kylillä, ei mulla tainnut kauaa edes kotiintuloaikoja olla, enkä ikinä saanut saarnoja kun tulin alkoholilta haissen ja lopulta jo humalassa kotiin joskus. No joo. Mutta jo tuolloin hain hyväksyntää ja rakkautta -väärästä paikasta, väärillä tavoilla. Osaatte varmaan kuvitella..
Sitä jatkui pitkälle, varmaan kymmenen vuotta ennenkuin sain tarpeekseni. Ajauduin siis huonoihin parisuhteisiin, väkivaltaisten, pettävien miesten kanssa.

Nyt olen ollut yksin jo kuudetta vuotta. Enää yksinäisyys ei ahdista, välillä jopa elän tyytyväisenä sen ajatuksen kanssa että olen loppu elämäni yksin, enkä koskaan saa kokea sitä miltä tuntuu kun joku rakastaa. Välillä, kuten nyt, se ajatus tekee kipeää.

Viimeisimmän parisuhteen jälkeen olen ollut pitkään rikki. En ole uskaltanut luottaa kehenkään, enkä ole oikeastaan edes halunnut että kukaan lähestyy minuakaan. Itsetuntoni olen onnistunut korjaamaan tuon suhteen jäljiltä, enää mun ei tartte hakea miesten (tai kenenkään) hyväksyntää mitenkään. Mutta edelleen mussa on se, että mä en huomaa jos joku on kiinnostunut musta. Mä en vaan ymmärrä asiaa. Ja mä ihastun miehiin, jotka tykkää musta korkeintaan kavereina. Jos joskus olisikin sellainen tilanne, että mies on ihastunut muhun ja haluaisi enemmänkin, mua alkaa ahdistamaan ja pakenen koko jutusta. Ja sitten vastavuoroisesti kärvistelen (tosin todella harvoin) tuskissani kun olen ihastunut johonkin enkä saa selvää onko tunne yksipuolista.

Mutta näin kai sitten mennään. Ei mulla taida oikeasti olla mitään mahdollisuutta koskaan tavata ketään miestä, joka mua oikeasti rakastais. En mä tiedä syytä, miksei. Mun mielestä olen ihan nätti, huumorintajuinen ja fiksukin. Mun kanssa on helppo tulla toimeen, mutta en silti ole mitenkään teennäinen vaan ihan oma itseni. Mutta sitten mussa on joku juttu, joka suorastaan ulvoo palosireenin lailla ja estää ketään miestä tuntemasta mua kohtaan mitään syvempää kuin fyysistä vetoa. :( En mä ymmärrä. En oikeasti.

Ja tätä sepustusta tuskin kukaan jaksaa lukea.. näin aamutuimaan. No, sainpahan ainakin purkaa.

no siis tuota mä olen ollut vasta tavallaan muutaman kk yksin,tavallaan muutaman vuoden.. vähän monimutkainen asia.. mutta aluksi mua ahdisti todella paljon olla yksin,siksi siis sahasin edes takasin pari vuotta saman paskan miehen kanssa. nyt ei enää yksin olo ahdista ja välillä ajattelen että olisi mukavaa kun olisi oikeasti hyvä mies vieressä. mutta toisaalta tilanne jossa mun pitäisi alkaa tutustumaan mieheen ahdistaa aivan liikaa vielä joten olen ajatellut olla yksin vielä jonkin aikaa.

eikö tälle voi tehdä mitään? tämä on tätä sitten, joku valinta elämäntehtäväksi olla koko elämä yksin, ilman että kukaan rakastaa tai osoittaa rakkautta?

Mä olen ollut avioliitossa 11 v ja suurimman ajan olen kokenut olevani yksin. Monta vuotta on ollut tunne, ettei minua rakasteta. Nyt muutin omilleni. En halua enää ikinä miestä. Ei minua kukaan rakasta ja rakkauttani en enää anna kenellekään, paitsi lapsille.

Mulla on ystävyyssuhteissakin ollut niin, että minä olen se yhteyttä pitävä osapuoli. Lopetin sen ja osa "kavereista" sitten jäi. Pidän yhteyttä vain niihin, joiden kanssa on vastavuoroinen suhde.

Meitä on siis monta :( Mä haluaisin tietää, mistä tämä johtuu. Lapsuudestako? Tähtien asennosta? Ollaanko me onnistuttu suututtamaan joku jumala jostain, joka nyt sitten kostaa meihin vihansa? Mitä?? Mä haluun tietää syyn tälle :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meitä on siis monta :( Mä haluaisin tietää, mistä tämä johtuu. Lapsuudestako? Tähtien asennosta? Ollaanko me onnistuttu suututtamaan joku jumala jostain, joka nyt sitten kostaa meihin vihansa? Mitä?? Mä haluun tietää syyn tälle :(

Sun ongelma on mun mielestä just lapsuudessa. Haluaisit rakkautta, mutta et halua pettyä. Vimmalla haet läheisyyttä (fyysistä ) mutta pelkäät sitoutua ettet taas pety. Ihan selkeä kuvio Sitä en osaa sanoa miten siitä pääsee eroon, kun ei koskaan voikaan oikeasti olla varma mikä juttu kestää ja mikä ei. Mut jos ei mitään uskalla ei mitään saakaan. Pitäs kai vaan rohkaista itsensä heittäytymään, mutta pitämään kuitenkin järjen mukana siinä mielessä, et jos alkaa tuntua pahalta, osaa päästää irti ja olla rypemättä siinä asiassa enempää. Ja jos taas tuntuu hyvältä, pitäs osata luottaa ja antaa myös itsestään jotain toiselle kuitenkin taas järkeä käyttäen. Vaikeaa sepustusta ja mahtaako mitään selkoa kukaan saadakaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uskokaa jo , Jumala ei suutu, eikä vihaa, se on ihan joku muu joka elämää sotkee.Ap taisi heittää ilmoille moisen epäilyksen.

No kyllä mä tän tiedän, kunhan vitsinä heitin.

Äh. Paitsi että jos viittasit johonkin paholaiseen, niin enpä usko siihenkään.

Yhteistyössä