Muista itse juoda paljon vettä, mehua jne. jotta saat "tehtyä" maitoa. Vauva tankkaa paitsi maitoa, niin myös läheisyyttä. Tsemppiä, se o n tuossa vaiheessa (vauva noin pieni) juuri tuota, rinnalla ollaan joskus ihan koko ajan ja edes vessaan tai syömään ei tahdo päästä ilman vauvan (no melkein äidinkin siinä vaiheessa..

) itkua. Nälästä ei välttämättä ole kyse ko aikaa, vaan vauva haluaa olla äidin lähellä. Kantoliinaa/reppua (esim. Manduca on hyvä ja ergonominen myös vauvalle) voisi kokeilla, silloin vauva saa olla lähellä muttei syödä ihan koko aikaa -> maitoa ehtii vähän kertymään rintoihin. Tosin tiheästi syömällä gauva tilaa maitoa, ja vrmistaa että sitä riittää. Imetystukilistalla esimerkiksi löytyy hyviä vinkkejä, ja vauvoilla on tiheän imun kausia, jolloin vauva saattaa haluta syödä koko ajan, mutta kyse ei ole siitä, etteikö maito riitä. Jos vauvalla tulee märkiä vaippoja, vauva nukuu ja paino nousee, koita olla stressaamatta. Kyllä se imetys varmasti sujuu, alku vaan voi olla kovin sitovaa ja raskaankin tuntuista. Mies vaan avuksi; tuomaan sinulle syömistä ja juomista, jotta jaksat.
Ei kannata antaa heti ensimmäisenä korviketta, pienen maha voi mennä sekaisin kun yhtäkkiä heitetään vierasta evästä mahaan. Sen anto voi myös alkaa ähentämään omaa maidontuotantoasi, kysynnän ja tarjonnan laki jne.
Tulee nyt pitkä viesti, mutta olin itse ihan samassa tilanteessa aiemmin tänä vuonna, ja kyllä ihan hätää kärsimässä. Tosiaan, usko pois, se helpottaa kyllä. Tein itse niin, että illan viimeiset syötöt syötin peräkkäin esim. vasemmasta rinnasta, ja sitten lopuksi sen oikean, jolloin vauva sai siihen "kertynyttä" maitoa edes näön vuoksi vähän enemmän, ja oli tyytyväisempi. Sit muistan pari kertaa nukahtaneeni vauva hyvin oman rintakehän päälle tuettuna, itse selällään nukkuen. Vauva sai olla lähellä ja oli siinäkin tyytyväinen, vaikkei enää varsinaisesti halunnut syödä.
Meillä oli juuri tuota samaa, samanikäisenä. Muutama viikko siinä meni, välillä oikein ilta ja nukkumanmeno pelotti kun tiesi odottaa raivareita. Mutta oikeesti, se helpottaa kyllä.