Voi j******* mä en ikinä ota enää pankkikorttia..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei kortteja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei kortteja

Vieras
Mulla on ollu itselläni aina vaan visa electron,tykkään siitä että nään reaaliajassa mitä mulla on tilillä ja mitä pystyn kuluttamaan. Mies ei ole suostunut ottamaan visa electronia hänen mukaansa se on lasten kortti..nooh tuossa sitten mies äsken soitti että hänellä on 70e rahaa tilillä eikä tajua miten näin on päässyt käymään..kuulemma nyt vasta menny katevaraukset. Olis kiva tietää millä elää enskuun.Jee jee jee v*ttu. Ärsyttää myös suunattomasti kun pitää maksella miehen ennen meidän suhdettamme hankkimaa visalaskua joka lähentelee 3000?...itse kun en ole edes ottanut opintolainaa etten velkaannu..ja nyt sit uidaan toisen paskassa. Tätä mä olen aina halunnut.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kortteja:
Mulla on ollu itselläni aina vaan visa electron,tykkään siitä että nään reaaliajassa mitä mulla on tilillä ja mitä pystyn kuluttamaan. Mies ei ole suostunut ottamaan visa electronia hänen mukaansa se on lasten kortti..nooh tuossa sitten mies äsken soitti että hänellä on 70e rahaa tilillä eikä tajua miten näin on päässyt käymään..kuulemma nyt vasta menny katevaraukset. Olis kiva tietää millä elää enskuun.Jee jee jee v*ttu. Ärsyttää myös suunattomasti kun pitää maksella miehen ennen meidän suhdettamme hankkimaa visalaskua joka lähentelee 3000?...itse kun en ole edes ottanut opintolainaa etten velkaannu..ja nyt sit uidaan toisen paskassa. Tätä mä olen aina halunnut.

Miksi maksat miehesi visalaskua?

Miehes ei osaa korttia käyttää tai on muuten vaan tyhmä. Jos sillä ostaa tokihan se sieltä tililtä ennemmin tai myöhemmin menee. Jos ei vielä huomenna, ni eihän se sitä tarkota, että sillä voi ostella lisää ja lisää ;)

Mulla on pankkikortti, mutta säilytän aina kuitit että voin tarvittaessa tarkistaa paljon tilillä on. Ja me myös maksellaan miehen vanhoja juttuja, mutta ne vaan sattuu olemaan ulosottoja, onneksi ei enää paljon ole jäljellä mutta v..uttaahan se maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kolme pientä porsasta:
mä kans kannatan visaelectronia,eipä tarvii sillee koko ajan saldoa kytätä :/

sama, ei tuu yllätyksiä, pari kertaa käyny kun ollaan ukon kanssa oltu kaupassa että se on edellisenä päivänä kattonu paljon tilillä ja sitten ei ookkaa. nyt silläkin electron.

Alkuperäinen kirjoittaja vvvv:
Miksi maksat miehesi visalaskua?

Voi veljet. Täällä yleensä marmatetaan siitä, että perheellä pitää olla yhteiset rahat. Voi teitä. Maksaahan mies esim. äitiyslomalla ja hoitovapaalla olevan menoja. Täh. Joskus ei ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aio miehesi Visalaskut? On todella nopeaa yhteenmenemistä. Ettei olisi vielä lapsikin ekalla kuulla tulossa.

Häh me ollaan oltu yhdessä jo muutaman vuoden..?

No tuo summa ei niin älyttömän iso ole, että siitä yleensä maksettavaa (toki korkoa kertyy koko ajan..) moneksi vuodeksi riittäisi. Tai siis ei kannattaisi maksaa montaa vuotta. Siksi varmaan luuli että on tuoreempi tapaus.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:

sama, ei tuu yllätyksiä, pari kertaa käyny kun ollaan ukon kanssa oltu kaupassa että se on edellisenä päivänä kattonu paljon tilillä ja sitten ei ookkaa. nyt silläkin electron.

Mulle ei ole koskaan käynyt niin, että ei oliskaan pankkikortilla käyttökatetta. ei ikinä. Ja mulla on ollut pankkikortti varmaan liki 20 vuotta. Kyllä mun mielestä elämänhallintataitoihin kuuluu sekin, että osaa hahmottaa rahankäyttönsä. Kuukausittain menee tietty summa ruokakauppaan (noin), ja jos vaikka on jotain autohuoltoa tai muuta ennakoimatonta. pitää vain joko käydä säästöillä tai jättää turhempia ostoksia väliin.

Ja juu: on mullakin joskus rahat loppu ennen seuraavaa tilipäivää, mutta en minä silti tiliäni ikinä ylitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:

Mulle ei ole koskaan käynyt niin, että ei oliskaan pankkikortilla käyttökatetta. ei ikinä. Ja mulla on ollut pankkikortti varmaan liki 20 vuotta. Kyllä mun mielestä elämänhallintataitoihin kuuluu sekin, että osaa hahmottaa rahankäyttönsä. Kuukausittain menee tietty summa ruokakauppaan (noin), ja jos vaikka on jotain autohuoltoa tai muuta ennakoimatonta. pitää vain joko käydä säästöillä tai jättää turhempia ostoksia väliin.

Ja juu: on mullakin joskus rahat loppu ennen seuraavaa tilipäivää, mutta en minä silti tiliäni ikinä ylitä.

*muoks* ja säännöllisillä tuloilla mulla ei ole ikinä olleet rahat loppu ennen seuraavaa tilipäivää.

Toiset ei oo niin perillä kaikesta, että onko menny katevaraukset yms. ja mun mies on sellanen, ei voi minkään, kortti miestä myöten, ja mun miehelle se sopivin on electron. (varsinkin kun välillä meni jotain reilun kuukauden takaisia katevarauksia, käy automaatilla, ahaa, tilillä 200?, seuraavana päivänä, ei olekkaan kuin 50?, ja mies kun ei nettipankkiakaan pahemmin käytä )

Onneks ei tarvi säästellä mitään autojuttuja varten vaikka sellaisiakin meillä on.

Alkuperäinen kirjoittaja visa electron = p*skapaperi:
visa electron ei toimi paljon missään. Ei kannata ottaa. Ja ne paikat missä toimii niin kestää minuuttitolkulla maksaminen. :kieh:

Ei oo tullu vastaan paikkaa missä ei kävisi, ja jos onkin, niin ei ole käynyt mitkään kortit ja ainahan on käteistä rahaa. Eikä mulla oo ainakaan maksaminen minuuttitolkulla kestäny koskaan. :o

visa electron ei toimi paljon missään. Ei kannata ottaa. Ja ne paikat missä toimii niin kestää minuuttitolkulla maksaminen. :kieh:

Paljon missään=nakkikiskoilla ja junassa?

Kyllähän toi melkein kaikissa muissa paikoissa jo toimii.

Ja joo, kohta tosiaan ei muita ookaan kuin ns. electroneja eli debit-kortteja, jotka tekee katevarauksen suoraan.

Alkuperäinen kirjoittaja kokoko:

Ja joo, kohta tosiaan ei muita ookaan kuin ns. electroneja eli debit-kortteja, jotka tekee katevarauksen suoraan.

Suurimmassa osassa perusvaatekauppoja ei käy electron ja Prisman kassoilla samainen kortti jumii kassan moneksi minuutiksi

Electron ei ole perinteinen debit kortti. Ns. debet-korteissa kate ei näy suoraan.

Alkuperäinen kirjoittaja koettu:

Suurimmassa osassa perusvaatekauppoja ei käy electron ja Prisman kassoilla samainen kortti jumii kassan moneksi minuutiksi

Mitkä on perusvaatekauppoja? Itte oon kaikki vaatteeni maksan kortilla. Ja ainakin täällä prismassa toimii hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja koettu:

Häh? Jumbon Prismassa kestää noin 2 sekunttia. Koskaan ei ole juminut. Itse asiassa ei ole juminutoikeastaan missään muutamaan vuoteen, edes ulkomailla. Kyllä sekäy ihan perusvaatekaupoissa täällä päin. Mulle peruskauppoja on H&M, Lindex, Seppälä, Vero Moda, KappHall jne.
Missä peruskaupassa ei käy, ihan uteliaisuuttani kysyn?

Mulla ollut electron jo monta vuotta. Alussa oli hankaluuksia kun se ei käyny joka paikassa. Nykyisin käy ihan joka paikassa eikä ole mitään ongelmaa. Mulla on kylläkin myös pankkikortti.

Yhteistyössä