Voi jestas noita lääkäreitä!

Vilma vasikka

Jäsen
06.04.2010
879
0
16
Tänään oli taas pojalla osasto käynti ja siinä sitten erikoistuvat lastenlääkärit tutki pojan. Ensin tuli yksi nuori nainen, joka ei millään onnistunut näkemään toiseen korvaan, eikä tiennyt oliko toinen korva tulehtunut. Pian huoneeseen pamahti toinen nainen, joka päätti, että pojan korviin laitetaan remowaxia, koska toisessa korvassa oli niin paljon vaikkua ja kun väitin, että ei putkitettuihin korviin saa sitä laittaa, niin häipyi huoneesta.
Pian huoneeseen tuli nuori mies, joka alkoi imeä pojan korvasta vaikkua kädet tutisten ja poikaan sattui kamalasti. Mä menetin hermoni ja käskin lopettamaan. Seuraavaksi tuli se nainen numero kaksi ylilääkäri kannoillaan ja kysyi kovaan ääneen, että saahan putkitettuihin korviin laittaa remowaxia? Ja siitähän ylilääkäri reimastui ja alkoi paasata, että putkitettuihin korviin ei saa sitä laittaa ja nainen oli ihan kirkkaan punainen :headwall:
loppujen lopuksi ylilääkäri soitti korvapolille, jossa saatiin käydä korva putsauttamassa :D Noiden erikoistuvien käsiin en edes kissani henkeä antaisi :ashamed:
Tänään sitten tuli käytyä labrassa, lastenosastolla, lastenpolilla, korvapolilla ja röntgenissä, siinä kai raavaamista riittävästi :kieh:

mä en ymmärrä miten täällä aina ylistetään noita yksityisiä, ainakin täälläpäin niissä on likimain samat lääkärit oli sit yksityinen tai tk..

Mutta yhtäkaikki, asiantuntevaa hoitoa pitää saada ja vaatia.

Miten te oletatte että ne erikoistuvat voi erikoistua, jos kukaan ei anna heidän "harjoitella" itsellään/lapsillaan? Ei ne lääkärintaidot harjoittelematta ilmesty, kuin itsestään...

Mulla on myös huonoa kokemusta nimenomaan erikoistuvista lääkäreistä. Hehän ovat siis vielä opiskelijoita! Yksityisellä puolella kirjo on myös melkoinen ja lääkäreitä löytyy laidasta toiseen. Kokeneet lääkärit, jotka työskentelevät sekä kunnan palveluksessa että yksityisellä puolella, ovat selkeästi olleet parhaimpia lääkäreitä.

Alkuperäinen kirjoittaja www:
Miten te oletatte että ne erikoistuvat voi erikoistua, jos kukaan ei anna heidän "harjoitella" itsellään/lapsillaan? Ei ne lääkärintaidot harjoittelematta ilmesty, kuin itsestään...

Joo, tottakai saa harjoitella. Mutta pitää myös tajuta pyytää apua ja kysyä neuvoa, kun ei ilmiselvästi tiedä mitä tekee :headwall: |O

ja kyllähän yksityisellä tehdään tutkimuksia helpommin, asiakashan ne siellä kustantaa joten mikäs siinä määräillä sitä ja tätä tutkittavaksi..sekö se on sitten sitä paremmuutta.

tuli tuosta yksityisestä mieleen kun käytiin tytön imusolmukkeitten takia.
eivät hävinnneet ja niitä oli kymmenittäin.

Lääkäri luki mitä verkokeita kannattaa ottaa ja hintoja kertoi.siinä vertaili ja pähnkäili että mitä otettais samalla pistolla ja ettei turhia tulis ja sitte maksaisi enemmän.

mä menin kysyy kuin kaupassa... Saako jonkun paketti alen?

en voinut olla kysymyttä

Alkuperäinen kirjoittaja www:

Aivan. Mutta sitä en tajua, miten he saavat harjoitella ilman ohjaavan lääkärin läsnäoloa! Siis pitävät polilla vastaanottoa normaalisti, eikä vanhemmille edes kerrota, että kyseessä on opiskelija! Meidän vauvaa huudatettiin yli puoli tuntia tiputukseen laittamisen kanssa, ja viimein lääkäriopiskelija yritti laittaa tippalaitetta pään verisuoneen. Vauvalleni laitettiin syntymän jälkeen lastenosastolla myös letkuja päähän, joten siinä vaiheessa tajusin, että lääkäri ei lainkaan osaa hommaansa. Häntä avustava hoitaja ei osannut käyttää kuumemittaria (meillä on kotona samanlainen) eikä tuttipulloa, siis ihan oikeasti! Käskin lopettaa tipan laittamisen. Kohta vaihtui päivystysvuorot, ja seuraava lääkäri kertoi edellisen lääkärin olleen vasta erikoistumassa oleva. Kokenut lääkäri laittoi tipan käteen muutamassa sekunnissa. Kannattaa oikeasti valvoa oman lapsensa hoitoa.

Mun kaveri on lääkiksessä, just erikoistumisvaiheessa, ja kertoi just että häntä itseään ahdistaa se että joutuu ottamaan potilaita vastaan ilman ohjaavan lääkärin läsnäoloa. Siis se vastaavahan pitää olla nimettynä, mut käytännössä on usein niin että tämä vastaava on usein tavoittamattomissa, esim. suuressa sairaalassa kiinni jossain leikkauksessa tms. Ohjaava lääkäri oon siis käytännössä vain nimi paperissa jos jotain tapahtuu, ja erikoistuvan on pakko monesti pärjätä yksin ellei tilanne ole henkeä uhkaava.

Yhteistyössä