Voi juma mitä naapureita meillä!

Nämä "anna naapureiden elää omaa elämäänsä"-ihmiset eivät ilmeisesti itse asu kerrostalossa?

Kerrostaloissa on tiettyjä sääntöjä, joiden mukaan on pystyttävä elämään. Ja ne säännöt koskevat jokaista asukasta, vaikka kaikki eivät sitä tunnu ymmärtävän.

Ota ap yhteys isännöitsijään ja kerro tilanne.

Juu edellisiä peesailen eli
- alaovi kiinni aina kun se on jätetty auki
- soitto poliisille kun pelastustielle on jätetty auto
- soitto isännöitsijälle että tulee korjaamaan romut pois käytäviltä

Alkuperäinen kirjoittaja Lenna:
Nämä "anna naapureiden elää omaa elämäänsä"-ihmiset eivät ilmeisesti itse asu kerrostalossa?

Kerrostaloissa on tiettyjä sääntöjä, joiden mukaan on pystyttävä elämään. Ja ne säännöt koskevat jokaista asukasta, vaikka kaikki eivät sitä tunnu ymmärtävän.

ihan näin. Lapsen pienen tai vauvan itkut ei kuulu näihin. Siitä ei voi valittaa.

Niinpä, sittenhän kaikki sais säilyttää renkaitaan ulkovälinevarastossa ja parkkeerata autonsa oven eteen. Vois vaan tulla aika kaaos kun näin tapahtuisi. Itse olen tosi tyytyväinen, että nykyisin asun talossa, jossa säännöt oikeasti toimii, ja joita kaikki noudattaa, ja jos ei, niin aika äkkiä täältä soitellaan isännöitsijälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Musupulla:
Alkuperäinen kirjoittaja muuta pois:
Söhris on vissii niit naapurikyttääjiä jotka tietää toisten asiat paremmin ku ne itte. Anna ihmisten elää elämäänsä rauhassa. Voit varmaan huomauttaa noista kellarissa olevista tavaroista ystävällisesti. Joidenkin ihmisten ei todella kannata asuu kerrostalossa kun eivät näköjää ymmärrä että jotkut elää elämäänsä ilman, että tekee niinku naapuri haluaa..

Tää on vähän sama, kuin että koulukiusatun pitää vaihtaa koulua tai luokkaa, koska pitäähän kiusaajien saada elää ja olla niinku tahtovat. Kas helpommalla päästään ajamalla syyttömät pois.

Aivan! Tottahan häiriköiden täytyy saada jatkaa touhujaan, jos valitat olet pikkusieluinen kyttääjä. Näinhän se menee.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa idiootti:

ihan näin. Lapsen pienen tai vauvan itkut ei kuulu näihin. Siitä ei voi valittaa.

Juu, mielestäni osaan kyllä erottaa nää ns. normaalin elämisen jäljet ja äänet - esim. viime talvena yläkerran naapurien vauva kärsi koliikista, mutta ei mun siitä olis tullut mieleenikään valittaa. Mutta hei kiitos kaikille kommenteista, otan tosiaan isännöitsijään yhteyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lähettäjä:
Söhris on vissii niit naapurikyttääjiä jotka tietää toisten asiat paremmin ku ne itte. Anna ihmisten elää elämäänsä rauhassa. Voit varmaan huomauttaa noista kellarissa olevista tavaroista ystävällisesti. Joidenkin ihmisten ei todella kannata asuu kerrostalossa kun eivät näköjää ymmärrä että jotkut elää elämäänsä ilman, että tekee niinku naapuri haluaa..

Pelastustielle pysäköivät, häiritsevät hakkaamisellaan naapureita, kuvittelevat omistavansa koko kellarin - ja pitäis vaan antaa elää tavallaan??

Taidat olla just näitä juntteja itsekin.

Muistan edelleen kun jokunen vuosi sitten joulupäivänä oli tulipalo kerrostalossa, pieni tyttö roikkui parvekkeella ja putosi kuolemaan koska paloauto ei päässyt pihaan sen vuoksi kun joku oli pysäköinyt pelastustielle :(

Anna ihmisten elää elämäänsä rauhassa.

Jospa eläisivätkin rauhassa. Eipä ihan siltä kuulostanut.

Jos naapurit antavat minun elää rauhassa, niin varmasti suon saman myös heille. Tällaisessa tapauksessa valittaisin varmasti.

Näinpä. Tai sitten he ovat itse juuri näitä häiriköitä, jotka eivät osaa ottaa muita ihmisiä huomioon.

Ilmoitatte taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalle ko. asiasta. Asia käsitellään taloyhtiön kokouksessa. Kokouksesta jää tietysti muistio luettavaksi. Hallituksen puheenjohtajan/isännöitisijän velvollisuus on ilmoittaa asiallisesti taloyhtiön säännöistä asukkaille ja tuoda samalla esiin muiden asukkaiden valitukset sääntöjen rikkkomisesta.Kenenkään ei tarvitse sietää häirintää, vaikka se olisi tahatonta. Jo hyviin tapoihin kuuluu ottaa muut ihmiset huomioon, puhumattakoon taloyhtiön säännöistä.

Yhteistyössä