Voi juma tota miestä, ihan hävettää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Alkaa jo riittämään! \|O
Ennen lasta mies oli ihan aikuinen, itsenäinen mies. Lapsen syntymän jälkeen koko ajan enemmän ja enemmän semmonen äiti poika.
Aina menee kaiken kysymään äitiltään ja jos äiti jotain sanoo niin sitten se pitää :headwall:
Nyt tää uusin juttu, mikä sai kyllä lopullisesti sappeni kiehumaan, oli silmälääkärissä käynti.
Alkuvuodesta oli neuvolan tarkastus lapsella ja kaikki ihan ok. Silmätkin!
Sitten jossain vaiheessa miehen äiti olikin sanonut miehelle että meidän lapsen silmä karsastaa pahasti.
Mies vaati neuvolaa ja siellä käytiin ja seuraavaksi neuvolanlääkärin luona.
Th ja lääkäri sanoi että eivät kyllä oikein huomaa mitään karsastusta, kuten en minäkään.
No mies siellä taas sanoi että onhan sillä ihan selvä. Tarttee päästä silmälääkäriin.
No siellä käytiin ja lääkäri sanoi että väsyneenä voi mennä silmä millin pari liian sivulle. Mutta ei kyllä ole mitään huomattavaa karsastusta ja tuota pientäkin liikettä (jos sitä nyt on, lapsi tosi väsynyt tutkimuksessa) seuraillaan nyt vaan.
Mies oikein korotti ääntään että minun äiti sanoi että sen (lapsen) silmä karsastaa ihan selvästi. silloin se karsastaa.
:headwall: :headwall:
Ihan vaan pikkasen meinas ruveta hävettämään miehen käytös. Lähti siitä sitten lasta pukemaan ja lääkäri minule sanoi että ihan vaan seurataan nyt silmää eikä tehdä mitään muuta. Selvää karsastusta ku ei nyt löydetty.

Mies lähti samantien äitinsä luo. Tiijä mitä siellä taas tapahtuu.
Ja tämäkun ei ole ekakerta.
Milloin miehen äiti päätti että lapsen hampaat kasvaa väärästä paikasta, ja mies tietysti heti että hammaslääkäriin koska äiti niin sanoi. Ja hammaslääkäri sanoi että kulmahampaat tulee ihan täsmälleen tasan oikeasta paikasta oikealla tavalla.
Milloin kävely oli miehen äidin mielestä ihan kummallista ja viallista ja neuvolaan, lääkäriin...

Ja jos lapsella on oikeasti kova yskä ja nuha ja itkee kipua niin miehen äidin mukaan ei sillä oo muuta kun flunssaa, ei tarttee viedä lääkäriin.
Silti olen monesti vienyt lapsen "salaa" lääkäriin, tarkoittaa siis silloin kun mies menee äitilleen, ja siellä on todettu korvatulehusta, keuhkoputkentulehdusta ym. että tarvii antibioottikuurin.

Alan olemaan oikeesti kypsä tohon mieheen \|O :headwall:
(eikä meillä ole enää oikeen mitään hellyyttä ja läheisyyttäkään miehen kanssa, välillä tuntuu että sen pitää mennä äitiltä kysymään lupa sänkyhommiinkin \|O :headwall: )

Miks kukaan ei kertonut että siitä itsenäisestä MIEHESTÄ tulee nössö mamman poika kun saa lapsen?? Silti viettää lapsen kanssa aikaa vaan pari tuntia päivässä, tai siis illassa.

Voi herranen aika mikä mamman poika tosiaan. En jaksaisi! Sanoisin ensinnäkin anopille, että lopettaa puuttumisen ja sitten miehelle, että kasvaisit nyt hiukan!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 13:47 Gluteus maximus kirjoitti:
Voi herranen aika mikä mamman poika tosiaan. En jaksaisi! Sanoisin ensinnäkin anopille, että lopettaa puuttumisen ja sitten miehelle, että kasvaisit nyt hiukan!

juu.. näin mieki tekisin! kummallekin parit valitut sanat!!!

Oma äitini olisi juuri tällainen, jos en olisi tehnyt aikanaan pesäeroa kovinkin voimakkailla toimilla.

Siskojen lapset juoksevat nyt milloin milläkin spesialistilla kun mummo on lukenut artikkelin tai nähnyt ohjelman jostakin kummallisuudesta. Ei käy kateeksi.

Piika-äiti

Meillä ei mies kyllä vietä lapsen kanssa sitä kahta tuntia edes viikossa, joten sikäli teillä menee oikein hyvin. Toivottavasti lapsi ei itse ymmärrä jatkuvia arveluita terveydestään. Kehoita miestäsi katkaisemaan napanuora. Miehesi on ihmeen epävarma omasta vanhemmuudestaan.

sun miehestä on kyllä tosiaan tullu mamman poika...
meillä on tilanne näin...mulla oli 2 lasta ennestää ennen kuin tämän nykyisen löysin, ja nyt siis hänen kanssaa yksi yhteinen lapsi. Minä hoidan lapsia päivät kotona kun mies töissä. Nuorimmainen alkaa olla siinä ikä vaiheessa että harjoittelee itse liikkumista ja pystyssä pitäisi olla ym.
Niin ehdotin miehelle että laitettais lapselle hyppykiikku (eipä tuota nassikkaa jaksa kovin kauaa käsissä hyppyytellä) vastaus mieheltä oli että minun pitäisi KELLO kädessä vahtia ettei ole vaan liian kauaa...vastasimpa sitten siihen että en minä koko h. elvetin kiikkua haluakkaan (joo ja tiedän että osittain hän lapsen luuston kehitystä ajatteli) sitten tämä hämähäkin käyttö se saa tapahtua vai ns. miehen valvonnan alla (ettei lapsi ole vain liian kauan siinä).
N. kuukausi sitten kun aloin antamaan lapselle maistiaisena leipää, pottua ym. niin siitäkin kuuntelin miehen nurinat...ei saa antaa...Tuntui että teen kaiken väärin ja etten osaisi hoitaa lasta ollenkaan...Lopulta sitten minulla hieman kiehahti ja tyhjensin suuni miehelle...ehdotin jopa hälle että kun tuntuu että en osaa hoitaa lapsiani ja hän on niin tietäväinen niin sopii jäädä kotiin muksujen kassa kyllä minä voin lähtä opiskelemaan, meni sitten viikkoja kun en kuullut mitä "moitteita" mistää. mutta eilen se sitten tuli huomautus...pidin lasta seisaallaan käsillä tuettuna ja lapsi itse hyppi siinä niin minä en olisi saanut päästää lasta liian kyykkyyn siihen loppui se leikki ja lapsi pääsi isänsä syliin.

AP:lle suosittelen että sanoo vai miehelleen ja anopille suorat sanat...kai ne jossain vaiheessa käsittää

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 13:50 jane kirjoitti:
\

Samaa sanosin minäkin. Ja sit lopettasin tuon anopin ja miehen pillin mukaan hyppimisen jos kerran aihetta ei ole. Nehän pompottaa sua sata-nolla jollet pistä loppua tuolle.

Itse en enää ole ollenkaan käynyt siellä miehen äidin luona (tosin en enää ole tervetullutkaan varmaankaan) kun se rupes jo silloin kun raskaana olin, puuttumaan asioihini.
Siis mitä minun pitää syödä ja mitä ei saa koska hänen lapsen lapsi on kyseessä.
Pitkät litaniat siitä mitä en saa tehdä (alusta alkaen en olisi saanut pyöräillä, uida, kantaa maitopurkkiakaan, en imuroida saati pestä lattioita, tehdä työtä missä välillä joutuu seisomaan....) etten vammauta hänen lapsen lastaan.
Sanoin jo silloin hälle että teen tasan tarkkan just niinkuin haluan ja syön tasan just sitä mitä mieli tekee!!!

Ei nähtykkään kuukausiin!!!

No mites kun vauva lopulta syntyi \|O
Ensiksin meni yliajalle ja kenes vika se oli :headwall: Olis vaan täytynyt pakottaa vauva ulos laskettuna aikana eikä 2 viikkoa myöhemmin :whistle:

Tuli siihen sitten selittämään miten sitä vauvaa hoidetaan! (ai niin, ei ole ensimmäinen lapseni) ja mitä tavaroita vauvalla on pakko olla! ym.ym.ym.
Ja mies myöntelee vieressä "joo kyllä sellanen leikkikehä on muuten tosi hyvä ja tarpeellinen, mennään heti huomenna ostamaan" (vauva 3 viikkoa :o )

Kiitos ihanien hormoonien :D sanoin ehkä vähän liiankin pahasti miehen äidille :whistle:
Ei ole tullut neuvomaan minua!

Mutta siitä lähtien sitten miehelle vaan sanoo että nyt on tämä vika ja nyt toi. Ja mies uskoo ja tekee just niinkuin äiti sanoo. Ja miehelläkin toi "uskollisuus" äitiä kohtaan vaan kovenee ja pahenee.
Ennen jokaista "turhaa" lääkärikäyntiä olen miehelle sanonut että ei tämän lapsen kävelyssä ole mitään outoa, 11kk vaan saattaa välillä horjahdella.
Tämän lapsen hampaat tulee ihan normaaleista paikoista esiin.
Katso nyt itse lapsen silmiä, ne ei ole kierossa! Ja kuten lääkäriltäkin kuulit, niin karsastusta ei ole!

Mutta ei :headwall: Äiti sanoi että on \|O :o :headwall:

Voi luoja \|O

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 14:13 Rapanhapakko kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 13:50 jane kirjoitti:
\

Samaa sanosin minäkin. Ja sit lopettasin tuon anopin ja miehen pillin mukaan hyppimisen jos kerran aihetta ei ole. Nehän pompottaa sua sata-nolla jollet pistä loppua tuolle.

Mies vie lapsen lääkäreille sitten vaikka yksin! Parit lääkäriajat oli jo tilannutkin heti jo äidillään ollessaan! Mieluusti olen itse mukana niin kuulen varmasti totuuden asiasta missä itse olinkin oikeassa.
Ja aina mieskin sitten huomaa miten se asia oikeasti onkin!
Tämä silmälääkärireissu oli eka kerta kun mies rupes lääkärillekin sanomaan vastaan!

Joo ja kukas tuolla puhui vauvan syöttämisestä! Niin, miehen äiti ole miehelle sanonut että kyllä 5kk vauva saa juoda jo piimää ja saa se nakertaa lenkkimakkraa, siitä kun on hyvä pitää kiinni ja on pehmeetä! Saihan mieskin niitä nauttia puolvuotiiaana 35 vuotta sitten \|O
Muutama sananen miehellekin niin ei sitten antanut piimää ja lenkkiä! Rupesin silloin antamaan makuannoksia perunasta vauvalle!

Mies ei huolehdi kunnolla edes omasta alkavasta diapeteksestäkään (ruokavalio auttaisi, eli ei mitenkään vakavalla asteella vielä) koska äiti sanoi että voi syödä mitä ja milloin tahansa :/

On tässä muutamaan otteeseen viimeisen puolenvuoden aikana ero käynyt mielessä. Riidellään jo melko useesti näiden asioiden takia.

Yhteistyössä