Voi kerpeleen kerpele näitten hampaitten kanssa!!!

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Nyt jo kolmesta kohtaa puuttuu pienet palat! |O :headwall: :kieh: Mulla rapsahtelee hampaat todella helposti hajalle. Joskus oon herännyt siihen kun hampaasta rapsahtaa pala pois, olen varmaan narskuttanut hampaita yhteen. Pahimmillaan on puuttunut puolet hampaasta ja tietysti edestä vielä.

Mulla oli nuorempana todella hyvät hampaat, ei reiän reikää. Kiitos sädehoidon mun hampaat rapistuu pikkuhiljaa. Sädehoito on vaikuttanut mun sylkirauhasiin ja syljen koostumus on muuttunu, ei suojaa hampaita niin hyvin. Tämän mulle on kertonut hammaslääkäri ja toiselle kun kerroon tästä asiasta niin oli samaa mieltä.

Että ruma sana tähän kohtaan. :snotty:

tiedän tunteen! Tosi ärsyttävää kun aina pitää varoa. Mulla ei kans ollu lapsena reikiä, ja sitten yhenäkin joka hampaaseen tuli reikiä, ja ne amalgaamipaikat ei kai sopineet mulle, koska kaikki hampaat lohkeili amalgaamien vierestä.
elin vaan toivoss, että nyt se kohta loppuu kun ei ole enää kuin yks musta paikka, muut muovipaikkoja !
ja nyt alkoi uusin helvetti, ne kaikki vanhat paikatut alkaa tulehtua ja jatkuvasti jossain hampaassa juuriihoito. Tekarit olis varmaan tullu halvemmaksi

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Pakko vaan hoitaa ne nopeesti kuntoon, ennen kuin ne tipahtaa.

Omalle paikkakunnalle en varmaan saa aikaa kuin kuukausien päähän. Käskevät varmaan mennä toiselle paikkakunnalle päivystykseen, mutta milläs mä sinne menen kun ei ole ittellä autoa ja isänkin auto on veljellä toisella paikkakunnalla. Keles!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tiedän tunteen! Tosi ärsyttävää kun aina pitää varoa. Mulla ei kans ollu lapsena reikiä, ja sitten yhenäkin joka hampaaseen tuli reikiä, ja ne amalgaamipaikat ei kai sopineet mulle, koska kaikki hampaat lohkeili amalgaamien vierestä.
elin vaan toivoss, että nyt se kohta loppuu kun ei ole enää kuin yks musta paikka, muut muovipaikkoja !
ja nyt alkoi uusin helvetti, ne kaikki vanhat paikatut alkaa tulehtua ja jatkuvasti jossain hampaassa juuriihoito. Tekarit olis varmaan tullu halvemmaksi

:(

Mulle ei ole tehty yhtäkään juurihoitoa, ainakaan vielä...Neljä viisaudenhammasta poistettiin kesällä leikkauksessa, oli seuraavana päivänä sellaanen olo kuin olis turpiin saanu.

Alkuperäinen kirjoittaja ja:
ja ei ne päivystykseen ota ellei ole kovat kivut, että esim lähtenyt niin iso pala että hermo tms esillä :/

Ei kun täällä on sellaanen systeemi, että kun omalle paikkakunnalle ei pääse niin pitää mennä toiselle paikkakunnalle. Mä olen siellä käynyt vaikka ei mitään kovin suuria kipuja ollut.

Mutta nyt en tiedä pääsisinkö mä edes sinne toiselle paikkakunnalle kun ei ole autoa. :|

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Kannattaa ostaa jotain fluoritabletteja tai fluoripitoista suuvettä, että hampaat vahvistuvat.

Pitääs kyllä ostaa, sitte kun vielä muistaas käyttää niitä. Hammastahnassa mulla on fluoria.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Kannattaa ostaa jotain fluoritabletteja tai fluoripitoista suuvettä, että hampaat vahvistuvat.

Pitääs kyllä ostaa, sitte kun vielä muistaas käyttää niitä. Hammastahnassa mulla on fluoria.

Miksei niitä muistais jos se hampaiden halkeilu on noin suuri huolenaihe? :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:

Miksei niitä muistais jos se hampaiden halkeilu on noin suuri huolenaihe? :o

Mun muisti ei ole kovin hyvä. Hyvä kun muistan ottaa lääkkeet kilpirauhasen vajaatoimintaan, enkä kyllä aina muista...

Yhteistyössä