voi kun tietäis taas mikä on oikea tapa toimia

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
naapurin pojalla on synttärit, jonne myös meidän poika on kutsuttu. tiedän myös sen, että sinne tulee poika, joka ei voi sietää meidän lasta, ja huutaa heti, että häivy kotiisi, tai mä lyön tai mä tapan sinut. toiminko niin

että soitan naapurin rouvalle, että katsoo lasten perään ja puuttuu tarvittaessa asiaan.

vai soitanko ja kysyn, että voiko poika tulla synttäreille ennen muita, mikä ei sekään ole kiva, koska varmaan mielellään olis siellä yhtaikaa kuin muutkin kaverit

vai odotanko, että poika tulee itkien kotiin, ja sitten soitan tämän pojan vanhemmille, että voisko ne hieman ohjeistaa jälkikasvuaan miten käyttäydytään

Siis salliiko jotkut vanhemmat sellaista menoa? Huh. Mä en tiedä miten mä suhtautuisin, jos lasteni kaverit päästäisivät moisia juttuja suustaan. Pelottaisi eittämättä päästää heitä lähellekään, vaikka uhittelisivat muille ihmisille.

soitat naapurin rouvalle että katsoo jottei pojat ilmiriitaan ajaudu.
soitat kuspäisen kekaran vanhemmille että jos poikasa ei käyttäydy niin laittomasta uhkauksesta voidaan soittaa poliisille myös lasten ollessa kyseessä.

meillä oli samanlainen tilanne viimevuonna, onneksi tulin juhlakalun äiteelle mainittua asiasta, muuten ois voinu tulla rumaa jälkeä..

Minä varmaan ohjesitaisin omaa lastani reippaasti kertomaan synttäreitä järjestävän lapsen vanhemmille, jos joku käyttäytyy törkeästi. Oma5-vlapseni aloitti tänä syksynä päiväkodin ja olen kyllä ollut aika järkytyynyt ja surullinen juurikin tästä lasten välisestä hämmentämisestä kaveriporukoiden suhteen. Voihan se olla, että se kiusaaja ei kehtaa toisen kotona soittaa suutaan niin kuin pihalla. Tsemppiä!

[QUOTE="pumpuli";24550215]Minä varmaan ohjesitaisin omaa lastani reippaasti kertomaan synttäreitä järjestävän lapsen vanhemmille, jos joku käyttäytyy törkeästi. Oma5-vlapseni aloitti tänä syksynä päiväkodin ja olen kyllä ollut aika järkytyynyt ja surullinen juurikin tästä lasten välisestä hämmentämisestä kaveriporukoiden suhteen. Voihan se olla, että se kiusaaja ei kehtaa toisen kotona soittaa suutaan niin kuin pihalla. Tsemppiä![/QUOTE]no tää suun soittaminen on aina tapahtunut juuri tämän pojan kotona, jolla nyt on synttärit, että kyllä se kehtaa

taidanpa tehdä niin, että sanon tuolle naapurin äidille, että koittaa pitää silmällä poikia, eikä anna kenenkään kiusata toisia, tää äiti kun ei puutu lasten tekemisiin yleensäkään. ja jos tää ei auta, ja poika tulee itkien kotiin, niin sitten soitan tämän päätään aukovan pojan vanhemmille.
tää kiusaaja tuntuu olevan koulussakin täys häirikkö, meidän tytön puheiden mukaan. mun poika on onneksi eri koulussa kuin tää poika, koska poikamme on ns. erityislapsi

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: LisaMarie
Alkuperäinen kirjoittaja Inhimillinen tekijä;24550227:
Kurja tilanne. Empä itsekään tietäis kuinka toimia... Onko kyse ihan tavis lapsesta, siis se huutelija? Eipä silti, ei tuo ois sopivaa "ei-tavikseltakaan".
mä en tiedä muuta kuin että se on erittäin villi lapsi, jolle ei opettajatkaan tahdo saada kuria koulussa. liekö joku adhd.

voitko itse mennä mukaan? luotatko että naapurin rouva ehtii tarjoiluilta ja muulta olla haukkana ja ratkaista tilanteet oikein? ainakin vahvista omaa lasta: kerro miten toimia moisen öykkärin kohdatessa.

[QUOTE="öö";24550242]voitko itse mennä mukaan? luotatko että naapurin rouva ehtii tarjoiluilta ja muulta olla haukkana ja ratkaista tilanteet oikein? ainakin vahvista omaa lasta: kerro miten toimia moisen öykkärin kohdatessa.[/QUOTE]

tätä ajattelin juuri ehdottaa. Naapurin rouva varmaankin ymmärtää tilanteen jos selität ja lapsesi voisi mennä turvallisin mielin synttäreille.

Kysy, voitko sä tulla mukaan taustalle seuraamaan tilannetta. Ja sitten jos ja kun tilanne menee tuohon, niin pystyt itse puuttumaan siihen, kun tämä naapurin rouva ei siis ilmeisesti siihen kuitenkaan puutu. Ja sitten kun sen häirikköhiiren vanhemmat tulee sitä hakemaan, niin pääsisit suoraan puhumaan sen vanhemmille.

[QUOTE="öö";24550242]voitko itse mennä mukaan? luotatko että naapurin rouva ehtii tarjoiluilta ja muulta olla haukkana ja ratkaista tilanteet oikein? ainakin vahvista omaa lasta: kerro miten toimia moisen öykkärin kohdatessa.[/QUOTE]no sillä on kyllä mies mukana tarjoilussa ja kaikessa hommassa, että uskoisin että halutessaan pystyvät katsomaan myös lasten perään.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24550262:
no sillä on kyllä mies mukana tarjoilussa ja kaikessa hommassa, että uskoisin että halutessaan pystyvät katsomaan myös lasten perään.

Eli käytännössä pystyis hyvin valvomaan, muttei halua "pilata" lapsen synttäreitä sillä, että ojentaa sen kavereita. Pyydä ihmeessä päästä mukaan.

Itse varmaan olisin yhteydessä naapuriin ja pyytäisin pitämään tilannetta silmällä ja tarvittaessa puuttumaan asiaan. Kurjaa kyllä tuommoinen häiriköinti ja kiusaaminen. Fiksut vanhemmat kyllä poistaisivat/pyytäisivät vanhempia hakemaan häiriköivän toisia kiusaavan synttärivieraan pois synttäreiltä. Jos kerran ei osata käyttäytyä niin ei myöskään juhlia. Eihän se lapsi ikinä opi mikä oikein mikä väärin jos huonosta käytöksestä ei seuraa mitään rangaistusta.

Haluaako poikasi mennä, kun kuulee ,että se huutelija on myös tulossa? Jos haluaa niin soittaisin vanhemmille, että sellainen "ristiriita" saattaa syntyä, että olisivat korvat kuulolla vähän normaalia enemmän ja ellei se toimi niin marssisin paikan päälle puhumaan asiasta.
Toivotaan että tulisi kivat juhlat.

Eli käytännössä pystyis hyvin valvomaan, muttei halua "pilata" lapsen synttäreitä sillä, että ojentaa sen kavereita. Pyydä ihmeessä päästä mukaan.
mutta meidän lapsi, kun on jo 10 sanoo, ettei tahdo sinne äitiä kun ei siellä muillakaan ole äitiä mukana, ajattelin ehjdottaa, että jos tuo tyttö 14 vuotias vois lähteä pojan mukaan.

Mä pyytäisin naapuria valvomaan tilannetta ja puhuisin myös huutelijan vanhempien kanssa. Ehkäpä huutelijan vanhempi voisi tulla synttäreille vahtimaan omaa lastaan?

Haluaako poikasi mennä, kun kuulee ,että se huutelija on myös tulossa? Jos haluaa niin soittaisin vanhemmille, että sellainen "ristiriita" saattaa syntyä, että olisivat korvat kuulolla vähän normaalia enemmän ja ellei se toimi niin marssisin paikan päälle puhumaan asiasta.
Toivotaan että tulisi kivat juhlat.
haluaa mennä koska kaikki muutkin kaverit menee.

[QUOTE="vieras";24550543]Eiköhän ne synttärit ole pilalla jo tälliasesta vieraasta...
Jos itse kuulisin tämän niin heti puuttuisin.

"...häivy kotiisi, tai mä lyön tai mä tapan sinut."[/QUOTE]no meiltä tällainen vieras, joka näin toiselle sanoisi lähtisi heti kotiinsa. mutta kaikki ei toimi näin .

Yhteistyössä