Voi kunpa saisin erään asunnon!! Pelkään vaan että luottotiedottomuus on este.. onko mitään mahiksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Littledeath
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Littledeath

Aktiivinen jäsen
20.07.2010
7 122
2
36
Pohjois-Pohjanmaa
Asutaan nyt pojan kanssa kt-kaksiossa, 57 neliötä. Toisessa kerroksessa. Vuokra on 450e/kk + lämmitys. Mä oon niiiiiiin kyllästynyt noihin alakerran möykkääviin naapureihin ja tuohon vastapäätä olevaan rakennustyömaahan ja oon jonkun aikaa sivusilmällä katellut meille uutta kämppää.

Nyt on vapautumassa eräs rt-kolmio 78 neliötä, vuokra 650e/kk + lämmitys. Tää asunto on samassa taloyhtiössä missä äiti ja isäpuoli ja mun pikkuveli asuu omistusasunnossa. Taloyhtiö on siis tuttu, samoin naapurit yms. koska itekin oon vuosia siinä asunut. Kuusi asuntoa olisi välimatkaa siis mun melkeinpä ainoaan tukiverkkoon. Olis ihan mahtavaa! Voisin lähteä vaikka iltaisin lenkille tai johonkin harrasteisiin paljon helpommin, ilman että pitäs viedä poikaa johonkin tai pyytää meille jotain lapsenvahdiksi. Siis pitäshän nyt pyytää, mutta ei olis pitkä matka, ja muutenkin helpompaa.

Tässä vaan se ongelma, että mulla on luottohäiriömerkintä ja pelkään että se pilaa kaiken. Asunnon vuokraajakin on sillä tavalla tuttu kun samassa pihapiirissä ollaan asuttu. Tiedän että itepä olen nuorena asiani sössinyt. Nyt kuitenkin oon vakityössä ja palkasta menee 1/3 ulosottoon. Luuletteko että onko mitään mahiksia tuohon asuntoon?

mutta tossahan on vuokrakin paljon suurempi, pystyisitkö maksamaan sen? jos palkasta jo 1/3osa menee uo:n..tarviitteko noin isoa asuntoa? Näin kahdelle perheelle vuokra-asunnon vuokranneena voisin ajatella uskaltavani rahatakuun+vanhempiesi takauksella :)

ehdota näitä:
1. mahdollinen as.tuki suoraan v.antajan tilille
2. isompi takuuvuokra
3. jos mahdollista niin vuokrantakaaja
4. voikohan vuokraa ottaa suoraveloituksena tililtä?

Takuuvuokraa ei ole. Tuo olisi hyvä idea jos äiti (ja sen mies?) suostuis vuokratakaajiksi. Asumistukea en saa.

Oon laskeskellut miten rahat riittäis, ja kyllä ne riittäis :) Kolmion haluaisin sen vuoksi kun poika kuitenkin tarvii joskus oman huoneen ja haen pitkäaikaista asuntoa ja en tykkää muuttaa "vähänväliä". Ja rivitalo olis mieluisampi kuin kerrostalo ja tuo vuokralla oleva asunto on niin hyvällä paikallakin :)
Toki mun pitäis muuhun kuluttaa vähemmän rahaa jos tuon kämpän saisin. Nykyään tulee osteltuakin aika paljon kaikenlaista turhuutta joten mulla olis kyllä vara pihistää ja oon valmis maksamaan vähän enemmän asumismukavuudesta.

Miksi et voisi kaksiossa nukkua olkkarissa, jotta poika sais oman huoneen? Meitä on 2 aikuista ja kohta 4 lasta kt-kolmiossa ja hyvin mahdutaan, kun me aikuiset nukumme olkkarissa. Muuten kyllä kuulostaa kivalta, kun olisi tukiverkko lähempänä.

[QUOTE="vieras";26492111]Miksi et voisi kaksiossa nukkua olkkarissa, jotta poika sais oman huoneen? Meitä on 2 aikuista ja kohta 4 lasta kt-kolmiossa ja hyvin mahdutaan, kun me aikuiset nukumme olkkarissa. Muuten kyllä kuulostaa kivalta, kun olisi tukiverkko lähempänä.[/QUOTE]

Noh miksi pitäisi, jos kuitenkin voi omalla työllään maksaa paremmasta asumismukavuudesta? Kyllä varmaan vois nukkua olkkaris helposti, mutta kivempi se takuulla on oma makuuhuone äidilläkin olla. :)
Jos miulla olis tuo tilanne, niin takuulla pihistäisin muista menoista ja asuisin väljemmin. Koti ja viihtyvyys siellä kuitenkin ovat tärkeä osa elämää yleensä. Itse kuulun niihin, että kaikesta muusta pihistän mutten asumisesta.

Haluaisin kuitenkin itsellenikin makuuhuoneen. Olisi tympeää jos sänky olisi olohuoneessa ja en halua vuodesohvaa. Ja tämä olohuoneen sohva on muutenkin niin iso että näyttäisi hullulta jos täällä olisi sänkykin. Tässä kämpässä tilaa ei myöskään voi jakaa esimerkiksi hyllyillä jotta mulla olisi oma makuutila. Oon sitäkin vaihtoehtoa miettinyt, mutta tosiaan jos on vara asua siinä kolmiossa niin musta se on parempi vaihtoehto :)

Mä tykkään asua tilavasti, en voisi kuvitellakaan että esim. miehen ja lapsen kanssa asuisi kaksiossa. Oma tila on mulle tosi tärkeetä ja se että kaikilla muillakin on sitä omaa rauhaa..

Yhteistyössä