Voi luoja, olenko mä näin tyhmä!? ????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sähkösopimus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sähkösopimus

Vieras
Muutin nykyiseen asuntooni helmi-maaliskuun vaihteessa ja siitä lähtien olen maksanut sähkölaskua sekä Fortumille että Ekosähkölle! En tiedä miten tämä on mahdollista?? Siis oonko mä tehnyt kaksi sopimusta?? Luulin, että mulla on sopimus vain Ekosähkön kanssa. Mutta huomasin, että kevättalven jälkeen olen maksanut Fortumin laskun nyt jo kolme kertaa!

Oon hävittänyt Ekosähkön sopimuspaperin, mutta Fortumin paperin mulla on maaliskuulta. Se on "sähkönverkkopalvelusopimuksen vahvistus". Tarkoittaako tämä samaa kuin sähkösopimus? Miksi mä en muista tehneeni tällaista? Voiko olla, että tämä on jotenkin siirretty mulle edelliseltä asiakkaalta?

Nolottaa.

Toinen lasku on varmaan toista pienempi? Silloin se todennäköisesti on siirtomaksu, joka maksetaan alueen omalle sähköyhtiölle, jonka piuhoja pitkin sähkö sulle tulee. Itse sähkön voit ostaa mistä yhtiöstä tahansa, mutta sitä et voi valita, mille firmalle siirtomaksun maksat.

Tarkistin uudelleen tititapahtumat... Olen maksanut Ekosähkölle kolme kertaa ja Fortumille kaksi kertaa. Tämä Fortumin uusin lasku on otsikoitu "Mittaukseen perustuva sähkölasku ajalta 30.04.2013 - 31.08.2013". Alaotsikkona on "Sähkön siirto, Fortum Espoo Distribution Oy". Voiko tästä nyt päätellä, onko tämä vain siirtomaksu, ei itse sähkölasku?

[QUOTE="Aloittaja";29042686]Tarkistin uudelleen tititapahtumat... Olen maksanut Ekosähkölle kolme kertaa ja Fortumille kaksi kertaa. Tämä Fortumin uusin lasku on otsikoitu "Mittaukseen perustuva sähkölasku ajalta 30.04.2013 - 31.08.2013". Alaotsikkona on "Sähkön siirto, Fortum Espoo Distribution Oy". Voiko tästä nyt päätellä, onko tämä vain siirtomaksu, ei itse sähkölasku?[/QUOTE]

No niinhän siinä lukee:" Sähkön siirto"

Okei, eli tämä on ihan tavallista siis...? Mutta miksi tossa Fortumin laskussa on kaikki eriteltynä kuukausittain ja kilowattitunneittain? Jos en kerta varsinaisesta sähköstä Fortumille maksa?

Sänkönsiirtomaksu sisältää kuukausittaisen perusmaksun ja lisäksi energiankulutuksesta riippuvan osan. Siksi siinä Fortuminkin laskussa näkyy erittely kuukausittain ja kilowattitunneittain.

[QUOTE="vieras";29042745]Sänkönsiirtomaksu sisältää kuukausittaisen perusmaksun ja lisäksi energiankulutuksesta riippuvan osan. Siksi siinä Fortuminkin laskussa näkyy erittely kuukausittain ja kilowattitunneittain.[/QUOTE]

Kiitos, tämä selvensi tilannetta! Huh, en siis maksakaan sähköstä kahdelle eri firmalle!

[QUOTE="vieras";29042745]Sänkönsiirtomaksu sisältää kuukausittaisen perusmaksun ja lisäksi energiankulutuksesta riippuvan osan. Siksi siinä Fortuminkin laskussa näkyy erittely kuukausittain ja kilowattitunneittain.[/QUOTE]

Ai jaa, tota mäkään en tiennyt, kun just vasta ekaa kertaa ostettiin sähkö muualta kuin paikalliselta yhtiöltä. Meillä siirtomaksu oli vähän alle 30 euroa viime laskussa.

Yhteistyössä