Voi luoja tätä painetta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti-ihminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti-ihminen

Vieras

Kamalaa painetta alapäässä nimittäin!!! Tuntuu kuin kohta esiin tulisi jo pää...

Kävin ultrassa viime viikolla ja lääkärin mukaan olen valmis synnyttämään koska vain. Alapään tilannetta silmällä pitäen. Viikkoja on kyllä vasta 36+4, että ei kiirettä sen puoleen.

Tämän päivää on "alakerrassa" ollut semmoinen paine, etten ole välillä voinut etes seisoa. Kädellä pitää jalkovälistä tukea!!! Ja vauva muljahtelee myös kipeästi jossain tuolla alhaalla, pyörittää päätään tms. että oikein kirpaisee välillä kovasti ja pitää ihan irvistää. Niin ja taas tukea kädellä jalkovälistä... Tuttua kenellekkään?

En varmaan uskalla nousta tästä koneeltakaan kun se paineen tunne on niin ikävä. Ihan kun valuisi sisuskalut housuihin. Vaikeaa selittää, mutta inhalta tuntuu!

Tuttua tutumpi tunne =) Varsinkin kolmosen kohdalla just viikolla 36 oli tosi voimakasta tuo. Kohdunsuukin oli jo tuolloin auki 4cm, kun pää survoi kuin vimmattu kohdunsuuta. Usein ihan pitelin mahaani, ettei vauva sieltä ihan molskahda :kieh:
No, tyttä syntyi vasta 39+2, että hyvin se siellä pysyi kohdunsuun aukeamisesta huolimatta...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2006 klo 13:41 äiti-ihminen kirjoitti:
Kamalaa painetta alapäässä nimittäin!!! Tuntuu kuin kohta esiin tulisi jo pää...

Kävin ultrassa viime viikolla ja lääkärin mukaan olen valmis synnyttämään koska vain. Alapään tilannetta silmällä pitäen. Viikkoja on kyllä vasta 36+4, että ei kiirettä sen puoleen.

Tämän päivää on "alakerrassa" ollut semmoinen paine, etten ole välillä voinut etes seisoa. Kädellä pitää jalkovälistä tukea!!! Ja vauva muljahtelee myös kipeästi jossain tuolla alhaalla, pyörittää päätään tms. että oikein kirpaisee välillä kovasti ja pitää ihan irvistää. Niin ja taas tukea kädellä jalkovälistä... Tuttua kenellekkään?

En varmaan uskalla nousta tästä koneeltakaan kun se paineen tunne on niin ikävä. Ihan kun valuisi sisuskalut housuihin. Vaikeaa selittää, mutta inhalta tuntuu!
mulla kans samoja ikäviä painontunteita,viikkoja on nyt 37+6.lääkärillä kävin viikolla 36 ja sanoi että voi syntyä millon vaan että pää tuntuu jo hyvin ja että paikat muutenkin "valmiit"synnytykselle.mikä sulla oli tilanne alapäässä kun kävit lääkärillä jos saa kysyä

Lääkärin mukaan olin sormelle auki, paikat pehmenneet ja kaula käsittääkseni jo lähes kokonaan hävinnyt. Pää alhaalla ja sanoi sekin lekuri, että syntyypi todennäköisesti hyvin pian.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2006 klo 20:45 äiti-ihminen kirjoitti:
Lääkärin mukaan olin sormelle auki, paikat pehmenneet ja kaula käsittääkseni jo lähes kokonaan hävinnyt. Pää alhaalla ja sanoi sekin lekuri, että syntyypi todennäköisesti hyvin pian.
eipä tässä auta kun ootella et pääsis tositoimiin.....taasen kerran =) koitetaanhan kestää tää ikävä loppuaika,eihän siinä muukaan auta :hug:

Sama ihanuus vaivannut jo nelisen viikkoa, eli jostain viikolta 36+ lähtien (nyt rv 39+6). Kuitenkin 2 viikkoa sitten lääkärissä oli paikat vielä täysin kiinni ja kanava jäljellä eikä edes mitään pehmenemistä havaittavissa.

Inhottava olo vain ja välillä liikkuminen/ihan oleminenkin tukalaa, kun vauva pyörittää päätään tai muuten muljuaa ja silloin tuntuu kuin tylpällä veitsellä väännettäis tuolla jalkovälissä ja jotain yrittäis väkisin tunkea sitä kautta ulos.

Jaksellaan :)

Mullakin on nyt muutaman päivän ollut aika kivuliasta menoa. Tänään varsinkin tuntuu, ettei enää postilaatikolle pääse kävelemään. Istuessa ei tunnu mitään, mitä nyt välillä vihloo.

Jokohan tässä pian pääsee tositoimiin?

Pömppis rv 39+2

Yhteistyössä