Voi paska näitä allergiaoireita!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttanut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttanut

Vieras
Millanen kesä teillä on ollu allergiaoireiden puolesta?

Mulla on ollu tämä kesä pahempi kuin pitkään aikaan. Syön jatkuvasti lääkitystä, mutta ei auta kauheesti. En tiedä pitäskö kohta vaihtaa, mutta kun tuntuu että en saa kunnon apua kuin Duactista ja Benadrylista ja tuota Duoactia ei saa pitempään syödä. Jostain syystä lekuri oli sitä mieltä että piti vaihtaa Benadryl sellaseen ku Aerius ja en tiedä onko vaan niin paljo nyt aiheuttajia vai eikö toi lääke vaan tehoa mulle.

Mulla on nyt ollu taas useamman viikon aivan poskiontelot tukossa ja pää vähän väliä kipeenä. Ei ole varsinaista tulehdusta, johtuu allergiasta kun kutisee kanssa. Nenähuuhtelukannukaan ei tuo kunnollista helpotusta. On tää allergisen elämä välillä niin ahterista!

Alkuperäinen kirjoittaja toinen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kellään muulla ko ei ole vaivannu tänä kesänä? :)

Mulla on normaalisti tuollaista,mutta nyt jostain syystä ei ole ollu. Kannattaisiko harkita jo siedätyshoitoa jos oireet on noin pahat

No se paha oire on suhteellista, pystyn kyllä normaalisti elämään vaikka olo ei ole paras mahdollinen. Valitettavasti niitä siedätyksiä ei ainakaan aiemmin tehty jos allergian aiheuttajia on monia eikä mikään yksi ylivoimainen. Eli mulla on ruoka-aineita, eläimille ja sitten aika moni siitepöly. Ei voi kovin monelle aineelle tehdä sitä altistusta.

Alkuperäinen kirjoittaja muuttanut:

Mulla on ollu tämä kesä pahempi kuin pitkään aikaan. Syön jatkuvasti lääkitystä, mutta ei auta kauheesti. En tiedä pitäskö kohta vaihtaa, mutta kun tuntuu että en saa kunnon apua kuin Duactista ja Benadrylista ja tuota Duoactia ei saa pitempään syödä. Jostain syystä lekuri oli sitä mieltä että piti vaihtaa Benadryl sellaseen ku Aerius ja en tiedä onko vaan niin paljo nyt aiheuttajia vai eikö toi lääke vaan tehoa mulle.

Mulla on nyt ollu taas useamman viikon aivan poskiontelot tukossa ja pää vähän väliä kipeenä. Ei ole varsinaista tulehdusta, johtuu allergiasta kun kutisee kanssa. Nenähuuhtelukannukaan ei tuo kunnollista helpotusta. On tää allergisen elämä välillä niin ahterista!

Duactia saa kyllä käyttää mutta siinä pitää välillä pitää tauko tai sen teho menee, muuten kyllä huippu lääke ja itse käytän sitä kans, ja lisäksi nasonexiä.
Arvaappa onko ollut kiva kun raskaana ollessa ei saa käyttää duactia mutta onneks sentään nasonexiä saa käyttää. Tavan zyrtekit ja muut ei auta mitään.
Ja kyllä on ollut oireet pahempana mutta tosiaan kun en saa syödä noita lääkkeitä.
Mulla poskionteloista toinen on ahdas reikäinen niin siinä on tulehdus tuon tuosta, mutta duactilla olen saanut suht kuriin...nyt siis kärsitään poskionteloistakin allergioiden lisäksi :(

Tseppiä vaan sullekin näiden ihanuuksien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Alkuperäinen kirjoittaja muuttanut:

Duactia saa kyllä käyttää mutta siinä pitää välillä pitää tauko tai sen teho menee, muuten kyllä huippu lääke ja itse käytän sitä kans, ja lisäksi nasonexiä.
Arvaappa onko ollut kiva kun raskaana ollessa ei saa käyttää duactia mutta onneks sentään nasonexiä saa käyttää. Tavan zyrtekit ja muut ei auta mitään.
Ja kyllä on ollut oireet pahempana mutta tosiaan kun en saa syödä noita lääkkeitä.
Mulla poskionteloista toinen on ahdas reikäinen niin siinä on tulehdus tuon tuosta, mutta duactilla olen saanut suht kuriin...nyt siis kärsitään poskionteloistakin allergioiden lisäksi :(

Tseppiä vaan sullekin näiden ihanuuksien kanssa.

Joo kiitos! Pitäs varmaan yrittää saada aika tk:sta ja vaihtaa lääkkeitä (taas) . Ottaa vaan aivoon kun viimeksi tuli otettua niin iso satsi tuota Aeriusta et riittäs koko tän kesän ajaksi. Ei huvittas maksaa uusista lääkkeistä taas ja kokeilla auttasko ne. Mut ei auta, jos ei halua kärsiä. Pitää marssia tänään apteekkiin ja hakea lisää nenäsuihketta, jospa se ton toisen lääkkeen lisänä auttas paremmin.

Mulla on ollut pahin kesä ehkä 10 vuoteen. Koko ajan silmät punaiset, nenä tukossa, kurkku limaisena ja iho kutisee. Yleensä oireet kestää huhtikuu-toukokuu ja yhteensä muutaman viikon. Nyt on heinäkuu ja edelleen oireet päällä! Inhottavaa. Pitää kyllä harkita jotain siedätyshoitoa jos alkaa tällaiseks mennä, sen reilun kk kestää oireita, mut nyt kun lääkkeetkään ei hirveästi oo tehonneet. Kutina häviää, mut muut oireet vaan vähän lieventyy.

Yhteistyössä