voi PATTI peukalon nivelessä !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maura
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maura

Aktiivinen jäsen
16.05.2004
2 708
0
36
kummastelin tuossa kun käy tuntumaan peukalon tyvessä kun mukia tms. pitelee kauemmin niin kuinka ollakaan, siinähän on ihon alla herneen kokonen patti! Kiinteä,ei heilu, ei varsinaisesti kipeekään, nyt ehkä vähän arka.
Kokemuksia?

kummalla puolella? kämmenen vai selän vai reunassa?

mulla on kans patti(ollut jo vuoden) peukalon tyvessä kämmenpuolella. kun sitä kohtaa "venuttaa", patti on vähän valkoisempi. Joskus särkeekin ja sattuu varsinkin jos sen kanssa tekee jotain... mulla se on diagnosoitu GANGLIOKSI ja lääkäri on puhkonut sen pari kertaa ja minä kerran omatoimisesti.
teetkö työkses jotain sillä kädellä tai harrastukseksi?

en tiedä onko edes sama kuin mulla mutta kuvaus kuulosti just kuin mä olis kertonut.

kämmenpuolella on, ja just tuo ihon silittäminen jättää kohdan valkoiseksi kans on samaa..
Soitan jonkin verran pianoa ja tietty vakiot kotihommat ja töissä erityyppisiä juttuja mut ei selkeesti mikään hankaa siihen kohti tms.

mulla on ilmeisesti tullut edellisen käsityöammatin takia. ärsyttävää.
se on aika "hauska", kun se on kova; se näyttää katsoessa pehmeältä, mutta kaikki yllättyy kun koskevat sitä...
tosi hauska joo - TAHDON SIITÄ EROON!!! *murmur*
oon puhkonut sen injektioneuloilla (kuten lääkärikin); viimeksi en saanut sitä tyhjennettyä. sieltä tulee sellaista paksua geeliä, joten siksi se ei puhkea helposti.
joku sanoi että se kannattaisi lämmittää hyvin ja hieroa ja sitten vaan painaa lujaa, jotta se menee rikki... en sit tiä...

tuntuu aika kovalta ollakseen ontto/nestetäytteinen.. No sen verran vaivaa ett varasin lääkäriin ajan..eipähän sit tarvi niin pohtia.
onks se uusiutuvaa lajia? eli tyhjätään ja sit taas jonkin ajan kuluttuu on taas?

Yhteistyössä