Voi raato vieköön! Mitä jos on raskaana ja tulee kihomatoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjälp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hjälp

Vieras
Lapsen päiväkodista oli tullut viestiä että on useita kihomatotapauksia.. Ja mä olen raskaana rv19! Luin netistä että noita kihomatolääkkeitä ei sais käyttää raskausaikana, no, mites mä ne madot itsestäni häädän jos niitä tulee :( ? Voi itku, toivottavasti niitä ei tulisi meille. Yksi kihomato- ja täiepidemia ollaan jo vältetty (näitä siis ei ole mitenkään erityisen usein päiväkodissa, selvennykseksi). Onneksi lapsi on sentään ensi viikon pois päiväkodista..

Luinkin nyt netistä että on sitä ihmiset raskaana ollessaan syöneet.. Eli kai se pitää syödä jos niitä tulee, voi ällö! Mulla on kyllä kutittanut takapuolta, mutta on kyllä ollut pukamaongelmaa.. Voi ääk, sanokaa että kutina ja kipu on johtunut pukamista :X alan olla jo ihan paineessa että helekatti sentään jos tähän vielä kihomatoja. Kääk :( !

illalla vain ennen nukahtamista kurkistat peilin ja taskulampun avulla näkyykö, niin ei tarvi murehtia sen enempää. pukamat kyllä herkästi kutiaa.
Kihomadotkin voit välttää, kun käytät ahkerasti kynsiharjaa ja saippuaa.

[QUOTE="vieras";23119110]illalla vain ennen nukahtamista kurkistat peilin ja taskulampun avulla näkyykö, niin ei tarvi murehtia sen enempää. pukamat kyllä herkästi kutiaa.
Kihomadotkin voit välttää, kun käytät ahkerasti kynsiharjaa ja saippuaa.[/QUOTE]

Pitääpä kurkistaa.. Ja pukamat tosiaan kutiaa, ja on ne olleet kipeitäkin eli ei ole ollut pelkkää kutinaa ilman mitään varmaa diagnoosia. Voi itku :( tämä on niin tätä. Hoitaisin lapsen kotona, niin olisi vähemmän tällaisia stressin aiheita, mutta kun se ei ole mahdollista. Pitääkö mun muuten nyt ruveta siivoamaan hullun lailla "varmuuden vuoksi"? Ei kai ennen kuin niitä todetaan?

Olisko kokemuksia keltään jolla on ollut kihomatoja raskaana ollessa?

Yhteistyössä