Voi saasta, mikä yö...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chocolatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Chocolatte

Aktiivinen jäsen
13.05.2007
2 239
0
36
Vauva söi välipalan illalla joskus kahdeksan maissa. Arvelin että se sieltä vielä nousee vellille, mutta ei se sitte puol 12 mennessä noussu niin lähin iteki nukkumaan. No joskus klo 4 se heräsi ja pirteänä kolisteli ja kikatteli sängyssään. Virkistyin sitte iteki lopulta niin etten saanu nukuttua, vaikka ihan hyvin se olis voinu siellä hyväntuulisenä touhuta omiaan. Viideltä se alkoi jo möykätä niin että pelkäsin häiritsevän miehen unia ja sillä oli enää tunti aikaa nukkua. Lähdin sitte kokeilemaan että söiskö se velliä. Vähän se söi, mutta vissiin se sitte oli niin paska velli että ei maistunu ku 80ml. Sitten tuli kärty. Annoin vielä 120ml maitoa lisäksi ja meinasi siihen jo nuokkua, mutta sitte se loppu kesken ja tutti ei sitte kelvannukaan niinku yleensä siinä tilanteessa. Koitin viedä sitä sänkyyn että oisin ehtiny vielä nukkua, mutta ei siitä mitään tullu. Aloin sitte tiuskia reppanalle eikä se ollu milläskään. Lähti lattialle ryömimään. Mulla alko vitutuskäyrä nousta kun tiesin etten ehdi enää nukkua enempää kun tänään on neuvola 10.ltä ja pitää sitä ennen syödä, jumpata ja suihkutella... No vein sen nukkumaan tuossa puol 7-7 maissa ja rauhotuin sitte ku sain syödäkseni. Ihan virkeä tässä nyt oon, mutta ärsyttää vähän etukäteen tietää että noin vähillä unilla mulla tulee viimeistään iltapäivällä päänsärky...No mutta nyt sille jumpalle...

No eihän tuo ole edes paha! Ja toisaalta, mikset menny aiemmin nukkumaan?

Minä en kehtaisi tulla tuollaisesra valittamaan... Ite joskus valvonut sairaan lapsen kanssa kko yön ja mennyt aamulla töihin eikä ole käynt mielessäkään tulla valittamaan tänne yön karmeutta! Taidat olla aika nuori vielä???

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Minä en kehtaisi tulla tuollaisesra valittamaan... Ite joskus valvonut sairaan lapsen kanssa kko yön ja mennyt aamulla töihin eikä ole käynt mielessäkään tulla valittamaan tänne yön karmeutta! Taidat olla aika nuori vielä???

Osta lasit! Ap:han luuli, että vauva herää vielä vellille, ja odotti sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vinkki:

Itse asiassa mulla on lasit!

Mutta oishan sen vellin voinut syöttää vaikka ois ollut jo nukkumassa, ja jatkaa sitten unia! Omaa tyhmyyttä!!!

Täällä myös takana kammo yö. Kämppä on kun sauna ja nukkumisesta ei tule mitään. Jos ikkuna on ihan auki, sisätilat kuhisee jos jonkinlaista pöppiäistä ja mitään muuta viilennytkeinoa ei ole. Tällä viikolla olen joka aamu ollut ihan rättipoikkiväsynyt :( Yössä tulee nukuttua 4-5 tuntia ja se ei todellakaan riitä mulle... Mur!!

Mutta oishan sen vellin voinut syöttää vaikka ois ollut jo nukkumassa, ja jatkaa sitten unia! Omaa tyhmyyttä!!!

Lähde lomalle. Taidat olla vähän väsynyt. Hyvä arvostella toisten toiminta malleja. Ehkäpä sitä vauvaa ei kannata herättää vellille, jos ei enää rauhoitu nukkumaan?
Ja etukäteen tuskin voi tietää, että vauva herää neljältä virkeänä. Tutkimattomia ovat vauvojen unet...

Kylläpä on turhaa valitusta taas heti aamusta!

Vittu että kehtaattekin narista tollasesta.Kyllä mä valvoisin terveen lapsen kanssa vaikka kuinka paljon.Nyt tän sairaan lapsen kanssa on tullu valvottua joka yönä lääkkeen antoa jne ja lapsi on jo 3-vuotias

Eiköhän meistä jokainen ole sairaan lapsen kanssa öitänsä valvonu! Terveen lapsen kanssa tuomoset saikkarointiyöt/aamut niitä rasittavia on!!! Antaa AP:n purkaa. Ymmärrän hyvin!

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Eiköhän meistä jokainen ole sairaan lapsen kanssa öitänsä valvonu! Terveen lapsen kanssa tuomoset saikkarointiyöt/aamut niitä rasittavia on!!!

Ahaa,eli siis kun lapsi on syntymästään asti sairas niin hänen kanssaan valvominen ei ole niin rasittavaa kuin perusterveen,sitäkö tarkoitit?
Ehkä mäkin oisin ennen ollu tota mieltä,nyt vaan on tullu kokemusta myös tosta sairaan lapsen kanssa valvomisesta mutta tervetuloa vaan mun elämään kokeilemaan.

Poistun;lääkkeiden anto ja imut yms odottaa...

Kyllä se valvominen varmasti on rankkaa niin terveen kuin sairaankin lapsen kanssa. Etenkin, kun se jatkuu ja jatkuu... Itse tosiaan valvottiin aamuyöt terveen lapsen kanssa ja vaikka iltasin todellakin menin aikasin maate, niin kyllä sitä oli silti todella väsynyt. Joskus se vauva kun valvotti myös illallakin, niin unet jäi todella vähiin.
Jaksamisia toivottelen teille, jotka valvotte!

No nyt virkistyin jumpan ja suihkun myötä. Toivotaan että nyt sitte jaksaa päivän mittaa tehdä kaikki mitä täällä on tekemistä.. viikkosiivoustakin..

Oli kyllä siinä ja siinä, ettenkö olis vittuuntunu tämän palstan lukemisesta sitte. Mutta tässä tulee vastausta.. En ole mikään teiniäiti, 25 ja kolmas lapsi. Olen päässyt valvomisten suhteen aika helpolla kahden ekan kanssa niin tämä kolmas jotenkin tuntuu kamalan vaikealta tällaisten öiden jälkeen. Kun hän oli aivan pieni, meillä oli kaksi kuuden viikon pätkää, etten saanut unta kuin pari tuntia yössä. Kai se heitti minun jo valmiiksi häirintyneen hormoonitasapainon jotenkin, kun olen sittemmin tullut tosi helposti kärtyiseksi, etenkin väsyneenä. Päätäkin alkanut särkemään vaikkei aikasemmin ikinä. Viimeiset pari kk tuo vauva on sitte useimpina öinä vähintäänki hyppyyttänyt minua laittamaan tuttia 2-10 kertaa yössä. Jotenki sitä sitten alitajuisesti jatkuvasti odottaa, että kohta se itkee, niin minun uni on muutenki ihan persiistä. Unettomuus ongelmia tullut. Niin ja se miksi illalla valvoin odottamassa että vauva herää vellille on just siksi, kun miljoona kertaa aiemmin on sattunut niin että olen mennyt ajoissa nukkumaan ja saanut unen niin heti sillä sekunnilla vauva herää ja mulla on unettoman yön kierre valmis kun on sitten niin pirun vaikea saada taas unen päästä kiinni...

Mutta joo, vois se olla hullumminkin. Laittaessani tuota mottoa profiiliini ajattelin just sitä, että voishan meillä olla sairaitakin lapsia. Sympatiat vieraalle joka vuosia heräilly lapsen kanssa! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Eiköhän meistä jokainen ole sairaan lapsen kanssa öitänsä valvonu! Terveen lapsen kanssa tuomoset saikkarointiyöt/aamut niitä rasittavia on!!!

Ahaa,eli siis kun lapsi on syntymästään asti sairas niin hänen kanssaan valvominen ei ole niin rasittavaa kuin perusterveen,sitäkö tarkoitit?
Ehkä mäkin oisin ennen ollu tota mieltä,nyt vaan on tullu kokemusta myös tosta sairaan lapsen kanssa valvomisesta mutta tervetuloa vaan mun elämään kokeilemaan.

Poistun;lääkkeiden anto ja imut yms odottaa...

Jeesus, voiko tuon kommenttini oikeasti noinkin käsittää?!?!...pitääkö mun avata se sulle rautalangan kanssa??...mutta voimia arkeen. En TODELLAKAAN!!! väheksy sairaiden lasten hoitamista ja kasvattamista! Olen itse vieressä istunut läheiseni viimeiset hengenvedot.

Jos harjoittelisit hieman suvaitsevaisuutta, niin elämäs olis helpompaa. Aina on ihmisiä, joiden elämä on himpun verran hankalampaa ko sun. Uskotko?!

Yhteistyössä