voi tätä saamattomuutta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Terhi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Terhi"

Vieras
En saa sitten mitään aikaiseksi. Notkun koneella ja surkuttelen tekemättömiä hommia. Joka päivä ottaa päähän tämä rytmittömyys mikä on kotona ollessa tullut. Haluaisin herätä ajoissa, käydä perhekerhossa ja puistossa lasten kanssa, hoitaa ruoat, tiskit, pyykit sun muut ajallaan. Mutta ei, aamuisin nukutaan 9-9.30 asti, ja sitten tuntuu jo että päivä on pilalla kun ei ehditä perhekerhoon tms. Puistoon on yli puolen tunnin kävelymatka eli liikkeellä pitäisi olla ajoissa jos haluaisi olla muiden kanssa siellä. Omalla pihalla on tosi tylsää olla lapsen kanssa kaksin, en oikein keksi mitään tekemistä, eikä sen puoleen lapsikaan. Joka kerta kun olen päättänyt että aamulla herätään ajoissa, lapsi heräilee yöllä monta kertaa, ja olen aamulla niin väsynyt etten jaksakaan nousta kellon soidessa. Lapset syövät säännöllisesti, mutta itse olen siinäkin ihan toivoton. Yritän laihduttaa, mutta en vaan onnistu, vaan sorrun aina syömään kaikkea turhaa. Kotona on tylsää. Tämmöinen avautuminen :(

Eikös nuo isommat ole jo koulussa eikä käy puistossa enää? Mitä jos ottaisit itseäsi niskasta kiinni ja heräisit samaan aikaan koululaisten kanssa, söisitte aamupalan yhdessä ja kun koululaiset lähtee kouluun, niin lähdet nuorimman kanssa puistoon? Siitähän se säännöllinen päivärytmi lähtee helposti menemään ja iltapäivällä ehdit sitten tehdä kotihommia.

Eikös nuo isommat ole jo koulussa eikä käy puistossa enää? Mitä jos ottaisit itseäsi niskasta kiinni ja heräisit samaan aikaan koululaisten kanssa, söisitte aamupalan yhdessä ja kun koululaiset lähtee kouluun, niin lähdet nuorimman kanssa puistoon? Siitähän se säännöllinen päivärytmi lähtee helposti menemään ja iltapäivällä ehdit sitten tehdä kotihommia.

Juu, niin ovat koulussa, taisi tulla monikossa väärään paikkaan. Olen tuota heräämistä yrittänyt, mutta tosiaan yöt on olleet vähän risaisia viime aikoina ja on tullut vaan pistettyä herätyskello pois päältä. Koululaiset lähtee keskenään eriaikaan kouluun joka ikisenä päivänä, ja ovat tottuneet omiin rytmeihinsä. Teen aina vinon pinon hyviä päätöksiä, mutta en saa niitä pidettyä. Joka päivä ei puistoon asti ehditä, jos olisi lähempänä, niin olisikin helpompaa. Tarvitsisin varmasti jokaiselle päivälle samanlaiset rutiinit, mutta kun ei pitkien matkojen takia saa sitä rakennettua. Selittelyä selittelyä...

mulla ihan sama vika ja lapsia sentään vaan yksi. Oon huomannut että parhaiten toimii se kun ei aseta mitään hirveen suuria tavotteita vaan jonkun yhden jutun päivässä ensin alkuun. Sen sijaan että suunnittelet tekeväsi kaiken luettelemasi päivän aikana, valitsekin yksi juttu - sen ehdit vaikka heräisitkin myöhemmin.

Yhteistyössä