M
mantelisuklaa
Vieras
Käytiin sitten tänään lääkärillä, kun likka perjantaista asti kuumeessa ja viime yönä alkoi hengitys rohiseen ja pihiseen kovin. Yskikin vähän ja yskä tyypillistä laryngiittiyskää, mutta kävin kuitenkin tarkistuttamassa keuhkot, kun omasta mielestä ne rohisi ja mieskin on lääkekuurilla vielä keuhkoputken tulehduksen takia... No, lääkäri ei turhia ja puhunut totesi vain, että nythän tuo on ihan hyväkuntoinen ja kuunteli aluksi vain keuhkot, joista ei löytynyt mitään ja meinasi jo siinä vaiheessa lähettää kotiin. Pyysin kuitenkin katsomaan korvat, johon totesi, että "no onkos se niitä valitellut" ja katsoi mua sillä ilmeellä, että ei viitsi mitään ylimääräistä tehdä... Sanoin siihen sitten, että meneehän tuolla likalla helposti kaikki korviin, mutta ei se paljon valittele.. "Nooh katotaan nyt sitten" ja sitten kiitos ja näkemiin ja jos jotain ihmeellistä tulee, niin tulkaa uudestaan.
Ei siis katsonut edes kurkkuun tai antanut mitään kotihoito-ohjeita lääkkeistä puhumattakaan, että sais tuon tytön hengitystä tai kurkkukipua helpotettua! :/
Joo, mä tiedän että laryngiitti on virusperäinen, eikä viruksiin antibiootti auta ja raitis ilma helpottaa hengittämistä, mutta mistäs sitä raitista ilmaa sais tähän hätään? Täällä ainakin hirveät siitepölyt leijuu tuolla muutenkin kuivassa ja "helteisessä" säässä....
Niin olishan tuo suihku, mutta likka on muutenkin kuivahipiäinen ja yritäpä saada kuumasta suihkusta höyryä ilman, että tyttö haluais myös sinne... Olisko siis ideoita tai tiedättekö, helpottaako höyryhengitys yhtään tuota kurkun tilannetta ( typy 2v ja sitä sais kyllä jo antaa )?
Nimim. miksi täällä käpykylässä ei voi olla yksityistä lääkäriä ja vielä viikonloppuisin :/
Ei siis katsonut edes kurkkuun tai antanut mitään kotihoito-ohjeita lääkkeistä puhumattakaan, että sais tuon tytön hengitystä tai kurkkukipua helpotettua! :/
Joo, mä tiedän että laryngiitti on virusperäinen, eikä viruksiin antibiootti auta ja raitis ilma helpottaa hengittämistä, mutta mistäs sitä raitista ilmaa sais tähän hätään? Täällä ainakin hirveät siitepölyt leijuu tuolla muutenkin kuivassa ja "helteisessä" säässä....
Nimim. miksi täällä käpykylässä ei voi olla yksityistä lääkäriä ja vielä viikonloppuisin :/