Voi voi, jouluahdistus...ja morkkis...ei niinkään ressi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja moonkk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

moonkk

Vieras
Edellisinä vuosina olen ollut oikein joulua täynnä ja kaikki lapset ovat saaneet 2-3 lelua ja yöpuvun sekä kirjan lahjaksi. Nyt ostin 3 toivottua lelua

(Ahdistaa kyllä osin siksikin ettei rahaakaan olisi ollut liiemmältä ostella, mutta ostin ne kolmen kuukauden aikana ja kaikki laskut saadaan kuitenkin maksettua)

Miehelle ostin kirjan jota toivonut ja kaikki muut aikuiset jätän lahjomatta, edellisinä vuosina muitakin on ollut vielä yli 10.

Vaikka paljon karsinkin ja vaikka tiedän että kaikki laskut saadaa maksettua ens kuussa niin ahdistaa.

Miksi ihmeessä ahdistaa? semmonen olo ettei ahdistas jos lahjoja ois 2 per lapsi.
Jotenkin syyllinen olo jos lapsi saa 3 lelulahjaa. Meillä minä olen siis ainoa joka ostaa leluja lahjaksi, kummeilta tulee pienet lahjat , ihan pyynnöstä näin. Toinen mummu ei osta joululahjoja, toinen ostaa pienet, ja isomummulta pienet lahjat joten lapset eivät todella huku lahjavuoreen ja silti on jumalaton moraalinen ahdistus!

Ahdistaako muita lasten saamat lahjat jotka tuntuu liialta?

ei ahdista, mua ahdistaa lähinnä se, kun olen kipeänä ja on jäänyt tuo joulun laittaminen vähän toissijaiseksi, lahjat siis ostettu, mutta kodin koristelu vielä aloittamatta, olisi kuitenkin ihana leipoa lasten kanssa piparit, tortut ja tehdä julusiivo ja nauttia kynttilän loisteessa puhtaassa kodissa kuusentuoksusta.. en vaan pysty aloittamaan keuhkokuumeen vuoksi mitään siivousurakkaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja paskan keskellä joulua;29351515:
ei ahdista, mua ahdistaa lähinnä se, kun olen kipeänä ja on jäänyt tuo joulun laittaminen vähän toissijaiseksi, lahjat siis ostettu, mutta kodin koristelu vielä aloittamatta, olisi kuitenkin ihana leipoa lasten kanssa piparit, tortut ja tehdä julusiivo ja nauttia kynttilän loisteessa puhtaassa kodissa kuusentuoksusta.. en vaan pysty aloittamaan keuhkokuumeen vuoksi mitään siivousurakkaa :(

On kyllä kurjaa sairastua jouluksi. :hug: Eikö teillä kukaan muu pysty siivoamaan?

Voi kurja, itse sairastin alkukuun :( ... Kyllä se joulu sieltä tulee vaikkei niin koristeliskaan ja siivoiskaan. Kynttilät palamaan jouluna ja himmee valaistus .Paranemisia.

Rahaa meni tänä vuonna 400 euroa ja sekin ahdistaa tän mamman päätä vaikka kyllä me ihan tästä selvitään. Ens jouluna ostan vain 2 lelua per lapsi ja sen pehmeän paketin.
Noi lelut mua kai ahdistaa vaan ja maailman tilanne ja ei sais kuluttaa luonnon takia ja pitäs ostaa valtion takia ja pieni ihminen ON NIIN SEKASIN MITÄ TÄSSÄ TEKIS JA KENEN TAKIA!

Pitää ostaa lapselle lahjoja että on yhteiskuntakelponen muitten silmien alla ja ei saa ostaa lahjoja lapselle ettei tule lellittyä eikä sitten opi arvostamaan mitään ja KOITTAA TÄSSÄ NYT SITTEN SELVITTÄÄ SITÄ KULTASTA KESKITIETÄ...

On kyllä kurjaa sairastua jouluksi. :hug: Eikö teillä kukaan muu pysty siivoamaan?

kyllähän tuo mies hoitaa tuon perussiivouksen töiden lisäksi, hällä kuitenkin ollut nyt vastuulla myös kauppakäynnit ja lasten harrastuksiin kuskailu, ei siis arkena ihan hirveästi ole kerinnyt mitään joulusiivoja tekemään, nyt viikonloppuna tarkoitus sitten yhdessä vähän katsoa paikkoja kuntoon, niin, ettei tarvitse ihan sekasorrossa elää, yllättävän paljon vaikuttaa kyllä arkeen se, kun toinen aikuinen on pois pelistä, en siis saa mitään raskasta tehdä ja tietysti peti on kutsunut normaalia enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja paskan keskellä joulua;29351573:
kyllähän tuo mies hoitaa tuon perussiivouksen töiden lisäksi, hällä kuitenkin ollut nyt vastuulla myös kauppakäynnit ja lasten harrastuksiin kuskailu, ei siis arkena ihan hirveästi ole kerinnyt mitään joulusiivoja tekemään, nyt viikonloppuna tarkoitus sitten yhdessä vähän katsoa paikkoja kuntoon, niin, ettei tarvitse ihan sekasorrossa elää, yllättävän paljon vaikuttaa kyllä arkeen se, kun toinen aikuinen on pois pelistä, en siis saa mitään raskasta tehdä ja tietysti peti on kutsunut normaalia enemmän.

Tää oli kyllä aika pitkä yhdeksi virkkeeksi :D montako pilikkua.

Mulla sama tunne. Saa 2 pakettia vanhemmilta, ja osa lahjoista (kirja, palapeli ja dvd) on ostettu kierrätyksestä.
Toinen mummo ostaa aina monta pakettia, se määrä jotenkin ahdistaa, vaikka lapselle mieluisia ovat aina.

Lupasin itselleni että tänä jouluna en paljoa osta..mutta kuitenkin lahjoja on taas vaikka kuinka paljon ja isän puolen sukulaiset vielä antavat lisää.. Huh,huh.. Ens vuonna sitten ostan vaan vähemmän..

No meillä eivät edes saa montaa lahjaa?
Ja en osta leluja oikein kun jouluna ja synttäreillä.

Silti ahdistaa ja itsekkin ostin kirpparilta muutaman lahjan, silti...

Enkä ostanut edes mitään koristeita ja joulukortitkin tein niistä mitä kaapista löytyi ja lasten kanssa ollaan askarreltu koristeita.

Kai se on vaan vedettävä henkee ja hyväksyttävä että tuli ostettua kolme lelua ja näin tänä vuonna.

Yhteistyössä