Voi, voi... Mitähän tekisin kummitytön joululahjan kanssa ;(((

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kummityttömme vanhemmat ovat meidän esikoisen kummeja ja heiltä on tullut meidän pojalle lahjoja aina säkkikaupalla! Ekanakin jouluna, kun meidän poika oli vasta parikuukautinen, niin tuli heiltä kolme jätesäkillistä lahjoja meidän pojalle! Mukana oli vaatteita laidasta laitaan, suuren suuria Disneyn pehmoja, muoviastioita, iso vauvakiikku yms. Jatkossakin meidän pojalle on heiltä tullut säkillinen lahjoja ja sisältänyt on kallista kuten Brion junarataa, Fisher Pricen leluja, merkkivaatteita yms.

Olen kyllä ollut aika ihmeissänikin ja sanonut, että "ei oikeesti olis tarvinnut", mutta he on vaan hymyilleet ja sanoneet, että "mutta kun me tahdottiin ostaa". Meidän kuopuksellekin tuli viime vuonna läjäpäin heiltä vaikka mitä, vaikkeivät ole edes kummeja hänelle.

Nyt olen minä hoitovapaalla lasten kanssa kotona ja rahat on TOSI tiukilla. Tuo meidän kummityttö on nyt 4 kk ja koittaa hänen eka joulunsa. Meillä on toinenkin kummityttö (4v), mutta hänelle olemme joka joulu ostaneet vain noin 20-30e lahjan ja siis tosiaan yhden lahjan...

Ei kait kukaan voi olettaa, että ostaisin nyt tuolle kummitytölle säkillisen lahjoja, vaikka heiltä tulee meille varmasti taas säkkitolkulla.

Yritin tuon perheen äidin kanssa puhuakin asiasta ja sanoin, että rahat on tiukilla jne, mutta hän sanoi vaan että "älä ota mitään stressiä asiasta, jokainen antaa mitä antaa eikä niitä tartte laskea", mutta kyllä mä nyt vähän lasken...

Millähän summalla sitä pitäisi panostaa tuohon kummityttöön...?

[QUOTE="höh";24880949]siis ihan tosissaan jätesäkillisiä? oletko ihan tosissas?[/QUOTE]

Olen ihan aikuisten oikeasti tosissani. Aika kiusaantunut olo tuli minulle silloin niistä ja mieheni kysyi, että mitä nää oikein on maksaneet, mutta vastasivat vaan, että ne on lahjoja, ei niistä voi kysyä mitä ovat maksaneet...

t. alkup. kirjoittaja

ikävä tilanne. varmasti moni sinuna miettisi tuota aivan samaa asiaa. miksi ihmeessä kyseiset henkilöt tuovat säkkikaupalla lahjoja lapsillesi? he voivat hyvin ajatella sellaisten lahjamäärien kuuluvan kummilapsille. mutta vaikka he niin ajattelisivatkin, sinun on hyvä katkaista moinen ajatus. sen teet halvemmalla lahjalla. eikös olisi vain hyvä jos hekin alkaisivat ostamaan lapsillesi halvempia lahjoja? tuskin he loukkaantuvat. korkeintaan vain alkavat itsekkin ostaa halvempia lahjoja teille.

Kukin ostaa sen mihin on varaa. He ovat varmasti tietoisia teidän rahatilanteesta eivätkä odota tuollaista tavaramäärää. Jos he ostavat kummilapselle tuollaisen lelukuorman niin kuvittele nyt mitä oma lapsi saa jouluna...

Mitä jos panostaisit johonkin persoonallisempaan ja muistettavampaan lahjaan?

Jos kerta olet asiasta jo puhunutkin, niin ostat vaan yhden lahjan. Mutta mieti jotain oikein kivaa, käytä aikaa lahjan valintaan. Ymmärrän, että tuntuu riittämättömältä, mutta olethan kertonut syyn. Ja hehän varmaan ostavat omalle tytölleen vielä useamman jätesäkillisen tavaraa kuin teidän tytölle, nehän hukkuisivat siihen roinaan!

mä etsisin aleista muutaman lahjan.. 3-4 olisi varmaan määrä. koittaisin katsoa kumminkin jotain mikä näyttäisi mietityltä....

tällä hetkellä ainakin kappahlissa oli vielä alejuttuja, esim 3 lasten vaatetta kahden hinnalla... lindexissä taisi olla myös alerekkejä. jos sulla on mitään alekoodeja vaikka ellokselle tai johonkin nii sieltä vois sit tilata lisäksi jonkun lelun.

Me ollaan ystäväperheen kanssa päittäin toistemme lasten kummit. Ennen ensimmäistä joulua otin tämän asian puheeksi ja sovin silloin ystäväni kanssa hintaluokan, jossa liikutaan ja tämä on meillä toiminut. Olemme sopineet, että kummilapsille ostamamme lahjat saavat maksaa tietyn euromäärän ja tässä on mun mielestä aika hyvin pysytty. Oltiin molemmat perheet silloin aika samassa tilanteessa eli äitiyslomalla/hoitovapaalla ja mun mielestä oli hyvä, että saatiin sovittua tämä asia. Ei sitten tule ap:n kuvailemaa kiusallista tilannetta puolin eikä toisin.

Mä kutsuisin kummit kylään ja juttelisin rehellisesti asiasta. Oletettavasti olette aika läheisiä, kun kerran toistenne lasten kummit ootte? Eikö tällästä asiaa sillon voi suoraan puhua? Ja jos on vaikee ottaa puheeksi, aloita kahvipöydässä yleisesti puhumaan joulusta, kysele joulusuunnitelmista, kysy lahjatoivetta lapselle jne. Siinä sitten hyvä puhua tämäkin asia selväksi.

nyt kun heillä on myös oma lapsi, on todennäköistä että lahjamäärä teille vähenee. joka tapauksessa ostaisin itse heille monta lahjaa, vähintään 100 eurolla. tai yhden tuon hintaisen. Jos teilläki on vain 1 lapsi, niin kyllä sitä rahaa on, moni vaan käyttää sen mieluummin itseensä tai omaan lapseensa.

Ostat sen hintaisen kun sinulla on varaa. Eihän sille mitään voi jos ei pysty ostamaan säkkitolkulla tavaraa eikä tarvitsekaan vaikka olisi varaa.

Entäs sellainen asia että pystytkö tarjoamaan niitä tavaroita mitä he ovat lahjoittaneet teille (vaatteita, leluja) heille takaisin päin? Ei siis lahjana vaan muuten... Koska he ovat ne ostaneet niin varmaan tykkäävät niistä omalla lapsellaankin?

Musta on jo vähän törkeää ostaa kummilapsella jätesäkillistä tavaraa. Mihin ne vanhemmat tunkee ne kaikki? Mutta mä inhoan tuota ajattelua, että jos mä ostan lahjan ni se tarkottaa, että odotan itsekin saavani lahjan ja vielä saman arvoisen. Mä ostan lahjan, koska musta on kiva ostaa lahja. En odota mitään vastakaikua.

[QUOTE="allihuuppa";24881079]tai vaikka kaksikin lasta, niin rahaa ei kulu vielä lapsiin, kun ovat hoitovapaaikäisiä.[/QUOTE]

Mistä sellaisia lapsia saa joihin ei kulu rahaa?

Yhteistyössä