Voi voi, mitenköhän onnistuukaan(lapsen harrastus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jätkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jätkä

Tunnettu jäsen
25.10.2004
37 008
46
48
Kakkonen lopetti vuosi sitten jalkapallon, koska halusi aloittaa karaten ja silloinen valmennustyyli joukkueessa vei innon palloilusta.
Nyt hän kävikin isänsä kanssa tänään uudestaan kokeilemassa jalkapalloa, uusi joukkue, uudet kujeet valmentajineen.

Kipinähän iski uudelleen lajiin, tietty. :p :D
Mutta kakkonen haluaisi jatkaa myös hyvin alkanutta karatea :/ minua vähän huolestuttaa onko tuo liikaa?
Jalkapallotreenejä tulisi olemaan 2 krt/vk, sama juttu karatella. mutta jalkapallotreenejä on 'vapaaehtoisia vuoroja' pari lisää viikossa(ylimääräisiä vuoroja esim jumppaa, lihaskuntoa ja tekniikan harjoitusta)

Tulisi siis ainakin neljänä päivänä viikossa treenit, kerran kaksi kertaa päivässä. :/

Vähän liikaa 10-vuotiaalle? :/

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
no mun mielestäni liikaa...kun on kouluakin käytävä :)

Joo, koulu tietty menee kaiken edelle. Mutta jos poika haluaa päästä edustusjoukkueeseen, niin noissa 'vapaaehtoisissakin' treeneissä olis kuulema käytävä.
Edustusjoukkue tarkoittaa siis sitä, että saa taidoilleen tarkoitettua valmennusta(poika on kieltämättä lahjakas) ja arvokasta peli-aikaa peleissä.

Julmaa on harrastus jo tuossa iässä. :/

riippuu lapsesta... jollekin liikaa, toiselle ei. Onko mahdollista kokeilla jonkin aikaa ja katsoa sitten, että pitääkö valita vain toinen.

Usein olen täällä kai ainut joka puolustelee paljoja harrastuksia, mutta mulla ja ystävilläni on niitä aina paljon ollut ja kaikki ollaan tykätty, MUTTA kaikille se ei tietenkään sovi!

Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:
riippuu lapsesta... jollekin liikaa, toiselle ei. Onko mahdollista kokeilla jonkin aikaa ja katsoa sitten, että pitääkö valita vain toinen.

Usein olen täällä kai ainut joka puolustelee paljoja harrastuksia, mutta mulla ja ystävilläni on niitä aina paljon ollut ja kaikki ollaan tykätty, MUTTA kaikille se ei tietenkään sovi!

Me jo keskusteltiinkin joukkueen päävalmentajan kanssa(on miehen vanha tuttu valmennusajoilta), että kyllä kakkonen saa vähän joustoa välillä, jos kovasti tuntuu siltä. No katsellaan nyt vähän aikaa miten lähtee menemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:

Me jo keskusteltiinkin joukkueen päävalmentajan kanssa(on miehen vanha tuttu valmennusajoilta), että kyllä kakkonen saa vähän joustoa välillä, jos kovasti tuntuu siltä. No katsellaan nyt vähän aikaa miten lähtee menemään.

no hyvä... ja eikai jalistreenejä kummiskaan talvella niin montaa kertaa viikossa oo...et tulee sit vähän taukoakin?!

no hyvä... ja eikai jalistreenejä kummiskaan talvella niin montaa kertaa viikossa oo...et tulee sit vähän taukoakin?! [/quote]

No on noilla aikalailla, kun katselin joukkueen kotisivuja. Päävalmentaja on aikas,, höm,, kunnianhimoinen tyyppi. On valmentanut aika korkeallakin tasolla joskus.
:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:

no hyvä... ja eikai jalistreenejä kummiskaan talvella niin montaa kertaa viikossa oo...et tulee sit vähän taukoakin?!

No on noilla aikalailla, kun katselin joukkueen kotisivuja. Päävalmentaja on aikas,, höm,, kunnianhimoinen tyyppi. On valmentanut aika korkeallakin tasolla joskus.
:whistle: [/quote]

okei... aattelin vaan et Tepsissä esim ton ikäsillä on talvella yleensä vaan kahet treenit parin kuukauden ajan et saa vähän lepoo, ku kesäl sitä ei juur oo...

Mut kunnianhimosuus sinäänsä on ihan hyvä, kunhan järki pysyy päässä ja pelisäännöt mielessä....

Kyllä tuossa taitaa olla liikaa fyysistä rääkkiä koululaiselle. Kaks harrastusta menee hyvin jos toinen on jotain mikä ei oo rasittavaa, mutta 4 treenit viikossa on kyllä turhan paljon, koulu kärsii, ja lapsi väsyy.

Tietty jos haluu kokeilla niin ittepähän huomaa, että väsy tulee...

Mulla pisti silmään toi et valmentaja on kunnianhimoinen. Jotenkin musta harrastuksen pitäis olla hauskaa vielä tossa iässä eikä sellasta totista puurtamista. Eli pitäis olla mahdollisuus harrastaa monipuolisesti liikuntaa eikä vaan sitä yhtä ja ainoaa lajia. Vähän oudolta tuntuu et jos jo 10 vuotiaana täytyy valita lajinsa eikä muita lajeja ole mahdollisuutta harrastaa eli oiskohan valmentajien asenteissa jotain vikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja arska:
Mulla pisti silmään toi et valmentaja on kunnianhimoinen. Jotenkin musta harrastuksen pitäis olla hauskaa vielä tossa iässä eikä sellasta totista puurtamista. Eli pitäis olla mahdollisuus harrastaa monipuolisesti liikuntaa eikä vaan sitä yhtä ja ainoaa lajia. Vähän oudolta tuntuu et jos jo 10 vuotiaana täytyy valita lajinsa eikä muita lajeja ole mahdollisuutta harrastaa eli oiskohan valmentajien asenteissa jotain vikaa.

Niinkuin jo kirjoitinkin tuossa, hän on joukkueen päävalmentaja. Kakkosen valmentajana toimisi ainakin alussa aivan joku toinen henkilö. Tässä joukkueessa on niin paljon eritasoisia pelaajia, että se on jaettu kolmeen osaan, niihin hyviin(edarit) keskitasoisiin ja vähän enempi harjoitusta tarvitseviin.

Mieheni mukaan(on valmentanut 15v jalkapalloa, ihan SM-tasollakin) tuo jako ei tee hyvää. Mutta näin tässä kunnassa. :D

Jokainen tietysti tuntee oman lapsensa parhaiten. Meidän poika pelaa jääkiekkoa ja se saa riittää. Toiseen harrastukseen ei varsinkaaan muutaman vuoden päästä riittäisi aika eikä rahat. Isompana kun kuukausimaksu lähentelee 300? :whistle:
Kannattaa miettiä siis myös tulevaisuutta.

harrastus voi kyllä olla hauskaa vaikka valmentaja olisi kunnianhimoinenkin... osa nuorista ja lapsista haluaa menestyä ja kilpailla. Mutta totta olet että ei harrastus saisi mennä liian totiseksi puurtamiseksi. Itse olen lajissani voittanut sm-mestaruuden ja ollut kolmas mm-kisoissa, mutta en ole koskaan kokenut harrastusta totiseksi puurtamiseski, vaan olen aina nauttinut siitä. Tottakai se on vaatinut paljon, mutta niin plajon enemmän se on kuitenkin antanut.... =)

[
Niinkuin jo kirjoitinkin tuossa, hän on joukkueen päävalmentaja. Kakkosen valmentajana toimisi ainakin alussa aivan joku toinen henkilö. Tässä joukkueessa on niin paljon eritasoisia pelaajia, että se on jaettu kolmeen osaan, niihin hyviin(edarit) keskitasoisiin ja vähän enempi harjoitusta tarvitseviin.

Mieheni mukaan(on valmentanut 15v jalkapalloa, ihan SM-tasollakin) tuo jako ei tee hyvää. Mutta näin tässä kunnassa. :D [/quote]
Tota, aika aikasessa vaiheessa on "jakoa" tehty minun mielestä. En kyllä mikään valmentaja ole mut minusta tolla systeemillä kyllä tapetaan sellasten "vähän huonompien" pelaajien into koko touhuun kun jo 10 vuotiaat jaotellaan noin radikaalisti.

[

Mieheni mukaan(on valmentanut 15v jalkapalloa, ihan SM-tasollakin) tuo jako ei tee hyvää. Mutta näin tässä kunnassa. :D
Tota, aika aikasessa vaiheessa on "jakoa" tehty minun mielestä. En kyllä mikään valmentaja ole mut minusta tolla systeemillä kyllä tapetaan sellasten "vähän huonompien" pelaajien into koko touhuun kun jo 10 vuotiaat jaotellaan noin radikaalisti.
[/quote]

Juups, mutta niinkuin kirjoitin, päävalmentaja on hiukan kunnianhimoinen,,, :whistle:

Yhteistyössä