Voi ¤%/((%¤#

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minä"

Vieras
Ottaa niin päähän kaverin puolesta. Se eros alkukesästä, jäi kahden lapsen kanssa. Exä muutti samantien uuden naisen luo. Ja tää vitun mies tekee kaikkensa hankaloittaakseen tän mun kaverin elämää. Esim joitain miehen laskuja tulee mun kaverin nimellä, ja mies vaan ei vois vähempää kiinnostaa ( On kohta jo menossa perintätoimistoon ). Mun kaverilla ei ole varaa maksaa näitä laskuja, kun maksaa 180tuhannen asuntolainaa 1650euron palkalla. Ja nämä laskut yhteensä vain muutaman satasen. Mies saa reippaasti yli 2000 palkkaa ja asuu nyt vuokralla. Maksavat vuokraa 500 yhdessä uuden naisen kanssa. Ja tämä erokin mun kaverin kanssa oli miehen idea. Mikä v***n ongelma sil on???!!!

Mies ei myöskään ota lapsia silloin kun on luvannut, tai vain toisen ottaisi. Ja yks viikonloppu toisen lapsen piti mennä tämän miehen vanhemmille, mutta mies ilmoitti, että lapsi ei voi sinne mennä. Kun hän on menossa naisensa kanssa sinne ja tämä nainen ei halua nähdä tätä mun kaveria. Ei edes käynyt, että kaverini olisi jättänyt lapsen pihalle ja nyksä olis sisäl..

Miehen laskuja tulee kaverisi nimellä? Jos ei kaverisi ole jotain ostanut, niin ottaisi yhteyttä myyjään ja ilmoittaisi asian. Jos taas kaverisi on jotain miehen puolesta itse tilannut, niin voi voi.

[QUOTE="minä";22076711]Miehen laskuja tulee kaverisi nimellä? Jos ei kaverisi ole jotain ostanut, niin ottaisi yhteyttä myyjään ja ilmoittaisi asian. Jos taas kaverisi on jotain miehen puolesta itse tilannut, niin voi voi.[/QUOTE]

Minusta noissa molemmissa tilanteissa voisi ottaa myyjään yhteyttä ja kertoa surutta, että mies on tilannut ja laittanut hänet maksumieheksi. Tai sitten sopii myyjän eli velkojan kanssa erilaisen maksujärjestelyn.

Joo tiedetään voi voi!! Kyse on mm puhelinlaskuista, on miehen käytössä. Ja oikeusaputoimiston laskusta joka piti maksaa puoliksi, kaverini on oman puolikkaansa maksanut. Jos sä olet ollut jonkun kanssa kymmenen vuotta, niin eikö teil ole ollut mitään "yhteistä"?
Kun mä seurustelin niin kyl munkin miehen liittymä oli mun nimis.. Ja moni muukin..

Liittymänhän voi aina sulkea samoin tein. Oikeusaputoimistoon kannattaa soittaa ja pyytää laskulle venymistä.
Kaipa se jostakin sen rahan tai sitä vastaavan tavaran saa entiseltään kopattua.
Lasten asioissa kääntyisin lastenhuollon puoleen, jotta ainakin elarit tulee hoidettua nopeasti.

Enkä kyllä joustaisi minäkään pätkääkään asioissa, ja ei kyllä vois olla vähempää mun ongelma onko exän uusi jossakin ja haluaaako nähdä vai ei, sinne veisin muksun ihan sovitun mukaiseseti.
Apiivanhemmilta kysyisin, että haluavatko nähdä muksuja, jos ei, niin sitten en todellakaan muksujani sinne raahaisi, mutta exän ongelmien vuoksi en sovittuja juttuja siirtelisi.

[QUOTE="Minä";22076806]Joo tiedetään voi voi!! Kyse on mm puhelinlaskuista, on miehen käytössä. Ja oikeusaputoimiston laskusta joka piti maksaa puoliksi, kaverini on oman puolikkaansa maksanut. Jos sä olet ollut jonkun kanssa kymmenen vuotta, niin eikö teil ole ollut mitään "yhteistä"?
Kun mä seurustelin niin kyl munkin miehen liittymä oli mun nimis.. Ja moni muukin..[/QUOTE]

Miksi ihmeessä miehen puhelinliittymä olisi minun nimissäni? Eihän siitä ole mitään hyötyä. Tottakai henkilökohtaiset jutut on omissa nimissä. Ja kyllä tuon kaverisi olisi pitänyt tietysti lopettaa tuollaiset sopimukset erotessaan, se kun on se nimi siellä liittymän ottajana, niin silloin on myös maksuvelvollinen.

[QUOTE="Minä";22076806]Joo tiedetään voi voi!! Kyse on mm puhelinlaskuista, on miehen käytössä. Ja oikeusaputoimiston laskusta joka piti maksaa puoliksi, kaverini on oman puolikkaansa maksanut. Jos sä olet ollut jonkun kanssa kymmenen vuotta, niin eikö teil ole ollut mitään "yhteistä"?
Kun mä seurustelin niin kyl munkin miehen liittymä oli mun nimis.. Ja moni muukin..[/QUOTE]

Mun nimissä ei ole koskaan ollut mitään miehen juttuja ja yhteiset purin heti erottuani. Kaikki erilleen eropäätöksestä alkaen ja ilmoitukset joka paikkaan.

Olin jostain lukevinani, että myös perintätoimistojen kanssa voi sopia maksuaikaa. Ja tosiaan, se vastaa maksuista, jonka nimissä liittymä on. Ystäväsi kannattaa siis ottaa yhteys näihin velkojiin ja sopia maksuaikataulusta. Ottaa vaikka asuntolainasta muutama kuukausi lyhennysvapaata, niin jää rahaa hoitaa muut asiat kuntoon. Tuota asuntolainaakin kannattaa varmaan vähän miettiä, se kuullostaa aika hurjalta noihin tuloihin nähden.

[QUOTE="Minä";22077016]Mutta mikä siinä on että pitää hankaloittaa asiaa, eiks asioita voi sopia yhdessä??[/QUOTE]
Aika monilla ihmisillä ei eron jälkeen ole kykyä sopia asioita yhdessä. Varsinkaan sellaisia, joista aiheutuu itselle ylimääräisiä kustannuksia. nöppäri antoi hyviä vinkkejä tuossa ylempänä.

Kyllä kaverin pitää nyt ottaa itseään niskasta kiinni ja laittaa asiat hoitoon. Liitymät kiinni ja kämppä vaihtoon jos ei ole siihen varaa. Sanoisin että vähän turha itkeä jos antaa miehen tolleen viedä itseään..

Komppaan edellisiä, se liittymä pitää sulkea heti, samoin kuin muutkin ystäväsi nimellä olevat jutut. Jo tulleisiin laskuihin täytyy ottaa yhteyttä laskuttajaan ja pyytää lisäaikaa, ja se oikeusaputoimisto... Sinnekin heti puhelimitse yhteys! Lastenvalvojan kautta myös elatusmaksut välittömästi toimimaan, ja tapaamisissa, ottaisin suoraan yhteyttä appivanhempiin, että haluavatko nähdä lapsia.

Kai ystäväs on jo sen liittymän sulkenut?! Ja muihin laskuihin maksusunnitelma.. eihän nyt herttinen kannata jättää laskuja maksamatta jos on asuntolainakin.. mut kyllä varmastikki kaikissa paikoissa saa maksuaikaa varsinki ku selittää tilanteen :) tsemppiä ystävälles.

Yhteistyössä