Voihan elämä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huokaus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huokaus"

Vieras
Mies oli lauantaina lähdössä lasten (9,6,3v) kanssa uimahalliin. Esikoiselle oli luvattu, että saa ottaa kaverin mukaan kun noista pienemmistä kumpikaan ei vielä voi tulla hyppyaltaalle. No hänen kahdella parhaalla kaverillaan oli menoa, joten ajatteli pyytää kolmatta ihan hyvää kaveriaan mukaan. Olivat myös alustavasti jutelleet tästä perjantaina koulussa.

No poika kipas lauantaina aamupäivällä kaveriaan hakemaan ja olimme kyllä melkoisen yllättyneitä kun kaverin kanssa tuli meille. Mukana oli myös kaverin sisaruksia 9,8,6,5 vuotiaat pojat ja 4 vuotias tyttö. Kaikilla uimakamppeet mukana. Ennenkuin ehdin edes järkytyksestä toipua näiden äiti soitti, että 4-vuotiaan voit lähettää takaisin hänellä ei ollut lupaa lähteä. No minä tietysti sanoin, että ei me voida muutenkaan ottaa näistä kuin tämä 9 vuotias, ei meidän 5 hengen autossa ole muille tilaa. Sen jälkeen oli hetki hieman kiivasta sananvaihtoa, ja loppupeleissä lapsista ei sitten kukaan lähtenyt mukaan, kun kaikki ei kerran päässeet (minä olisin kuulemma voinut ajaa toisella autolla loput lapset...).

No nyt haluan vaan ajatella, että tällä äitillä oli vaan tosi huono aamu ja pinna kireellä jälkikasvun kanssa, joten olisi halunnut niitä hetkeksi pois kotoa. Vanhempien lapsien mukaan vauvakin itkee koko ajan ja iskä on ollut paljon työmatkoilla. Eihän kai tällainen käytös äidiltä voi olla mahdollista kuin hetken mielenhäiriössä?!?

Voi hyvänen aika,ei kai oikeesti joku kuvittele,että voi tyrkätä koko sisarusparven mukaan uimaan,kun vanhinta lasta on pyydetty mukaan....?Ja sitten vielä selkeesti suuttuu siitä.Voiko tuollaisia ihmisiä oikeesti olla olemassa?

En tiedä suuttuiko hän. Veikkaisin, että oli lähinnä väsynyt purkaus. On hän tämän tyylisiä asioita tehnyt ennenkin, mutta luulen, että on silloinkin ollut väsynyt. Esim viimekesänä kun lähdimme retkelle läheiselle laavulle hän ehdotti, että voisimmeko ottaa heidänkin lapsiaan mukaan. Silloin otin 4 vanhinta, 4-vuotiasta en ottanut, koska matka n. 2 km on aika vaikeakulkuista maastoa ja tiesin, että joudun omaa nuorimmaistani aika paljon kantamaan.

En tunne näitä naapureita (tai oikeastaan naapurin naapureita) kovin hyvin, mutta se mitä ollaan esim puistossa juteltu, niin ihan normaalilta mukavalta ihmiseltä vaikuttaa.

Varmaan oli ollut todella huono aamu tai joku muu asia stressas pahasti ja purkas vahingossa suhun. Milläköhän tila-autolla tämä äiti luuli teidän menevän? :D Kyl mulla itellä ois ekana tullu mieleen että eihän kaikki voi mahtua kyytiin yhteen autoon.

Jotkut on vähän herkkiä purkamaan tunteitaan muihin :)
Harmi että poikanne ei nyt saanut kaveria uimaan mukaan. Toivottavasti oli muuten sitten kiva uimareissu :)

Varmaan oli ollut todella huono aamu tai joku muu asia stressas pahasti ja purkas vahingossa suhun. Milläköhän tila-autolla tämä äiti luuli teidän menevän? :D Kyl mulla itellä ois ekana tullu mieleen että eihän kaikki voi mahtua kyytiin yhteen autoon.

Jotkut on vähän herkkiä purkamaan tunteitaan muihin :)
Harmi että poikanne ei nyt saanut kaveria uimaan mukaan. Toivottavasti oli muuten sitten kiva uimareissu :)

Mä mietin itse ihan samaa. Tosiaan ihan pokkana ehdotti, että minä veisin loput lapset toisella autolla. Selitin kyllä, että meillä ei ole sitä toista autoa ja itse olen juuri töihin lähdössä ja siksi en uimahalliin lähde mukaan. Tai siis on meillä toinen auto, miehen työauto, 2-paikkainen pakettiauto, mutta ei toista henkilöautoa...

Poika muuten sai kaverin mukaansa, kummityttömme pääsi lähtemään.

Olisiko voinut käydä niin, että poika esitti asian kaverin kotona "hassusti", jolloin äiti kuvitteli kutsun koskevan heidän kaikkia lapsiaan? En kyllä muutoin oikein voi ymmärtää, miksi olisi laittanut koko katraan tulemaan mukaan.

En mä kyllä oikein usko, että sekään on kovin todennäköistä. Meidän lapsi kuitenkin aamulla lähti hakemaan nimenomaan vain kaveriaan ja oli kyllä sanonutkin moneen kertaan, että meidän autoon ei mahdu kuin yksi. Ja olivat kuitenkin koulussakin tästä jo kaverin kanssa keskustelleet, että kun äiti ei pääse lähtemään, niin autossa olisi yksi paikka kaverille.

Periaatteessahan mä olisin voinut heittää toisenkin kuorman uimahallille. Matkaa on kuitenkin alle 10 km. Sopivaa autoa ei kuitenkaan ole ja mulla oli kiire töihin. Toisekseen mun mieheni ei takuulla olisi suostunut lähtemään uimahalliin yksin sellaisen lapsilauman kanssa...

Yhteistyössä