voihan hoplop...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyrmistynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyrmistynyt

Vieras
Olipa kiva reissu hoploppuun kun vanhemmat ei viitsi lapsiaan katsoa!!! (ei sainakaan nämä joista nyt kerron) Mentiin rambolinille jossa oli noin ekaluokkalainen tyttö noin eskari ikäinen poika, ja pari piemnempää noin 3-4v töttöjä. Tämä vanhin tyttö pomppi siinä muina tyttöinä. pomppi ja pommppi jono kasvaa. Olisko mennyt jo 10min ja ei lähe, siT mun mies sille sanoi että "nyt pois että muutkin pääsee". Tyttö lopetti tuli pois ja tokas "sä et mua määrääää" Mun mies siihen "että eipä tässä sun vanhempiakaan näy". Tyttö huusi että "kyllä mä saan tehä mitä mä ite tykkään" Mun mie siihen että et varmasti hoplopissa on otettava muutkin huomioon ja siinä ei todellakaan pompita 10min jos muita on jonossa. Lähettiin sit pois. Ei mennyt aikaakaan kun kohta lensi meitä kohdin pallomeri pallo. katottiin mistä se tuli, se tyttö niitten pienempien kanssa heitti niitä meitä kohti. Huudettiin että nyt lopettakaa. ja lähettiin pois. Ei mennyt taaskaan aikaakaan kun lenti eripaikassa taas pallo meitä kohti. Sit mä menin että nyt se loppuu. Se eskari ikänen poika oli siinä pallot kädessä isompi juos karkuun. ja piememmät tytöt seisoin sen pojan vieressä pallot käsissä. Sanottiin että tuuppas näyttämään missä vanhemmat. poika nöyränä heitti palot lattialle ja lähti näyttämään. Mentiin sitten siellä ne vanhemmat istui mukavasti sohvalla. kerrottiin niille asia. Ehkä jo vähän tuohtuneena kun oma hoploppi reissu pilalla. Ja ajettiin 200km päästä. Mies jotain selitti että ei ne kaikki oo heijän lapsia että ovat heijän mukana. plaaa plaaa. ja lähti etsimään tätä loppu porukkaa. jotka tietysti piiloutuivat. Lopulta ne sitten löytyi jotain se niille sanoi. ja se oli siinä. :O oltiin sitten viellä jonkin aikaa ja tää isoin tyttö seuras pienempien kanssa meitä kokoajan. kauheen ilkeä ilme kasvoillaan. Sitten loppujen lopuksi kun oltiin lähössä tää isompi tuli ja näytti meille kieltä. :o Minä sit siihen että nyt loppuu onko jotain asiaa? Tyttö vaan siinä seisoi ja irvisteli. Tokasin että "kuriton kakara" ja lähettiin ulos. ja viellä se sieltä ikkunan takaa irvisteli. huh huh tässä oli vapaan kasvatuksen tulos!!!

JA MINÄKUN KUVITTELIN ETTÄ NE SEURAA MEITÄ SIKSI ETTÄ HALUAVAT PYYTÄÄ ANTEEKSI. MUTTA EIVÄT USKALLA TULLA :D Hahaa toive ajattelua.

[QUOTE="piia";29895470]Onko siinä trampoliinilla joku sääntö ettei saa pomppia kuin 10 min?[/QUOTE]

Eikö toisten huomioonottaminen onnistu ilman kirjallisia sääntöjä? Onhan se nyt selvää, ettei tuollaisissa paikoissa sooloilla kuin mitkäkin pikkukeisarit ja -keisarinnat.

• Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid
Eikö toisten huomioonottaminen onnistu ilman kirjallisia sääntöjä? Onhan se nyt selvää, ettei tuollaisissa paikoissa sooloilla kuin mitkäkin pikkukeisarit ja -keisarinnat.

Öh, Jos lapset olivat trampoliinilla ensin, eikä mitään max. 10 min sääntöä ole Hoplopin puolesta, niin ap perheineen odottaa vain kiltisti vuoroaan tai menee jonnekin vapaaseen leikkikohteeseen? Se on mielestäni kohteliasta käytöstä, kuin myös se että opettaa lapsensa odottamaan vuoroaan.

• Tykkää
Reactions: Hormonihirviö1
Vai että rambolinilla hyppivät ihan 10 min, onko siellä määrätty kauanko trampoliinilla saa hyppiä?

kyllä siellä on muuten ihan aika määrätty. per lapsi jos jonoa. En nyt vaan muista mikä se oli. jos vanhemmat viitsii lukea säännöt ennenkun jättää ne lapset yksin sinne juoksentelemaan. jotain rajaa tolla asenteella kun lapset kasvattaa tulee just tollasia rälänokkia. parempi ois pysytellä niitten räkänokkien kanssa ihan kotosalla. jos ei osaa kasvattaa kunnioittamaan muitakin yleisellä tilalla.

Luulisi, että hoppelilopissa ei niin kauheasti ole niitä pomppupaikkoja, joten 10minsaa yhdelle lapselle on aika paljon...mutta nää on näitä. Jos ei ole erillistä kylttiä niin eihän sitä voi osata ottaa muita ihmisiä ja kokonaisuutta huomioon.

siihen tramppaan pitäis saada joka paikassa joku sireeni/valo joka ilmottais kun vaikka 5 minuuttia on kulunut, ei lapset itse osaa eikä osa haluakaan hallita aikaa siinä trampalla, isommat sortaa pienempiään minkä kerkee ja tosi vaarallisia tilanteita on aina kun siinä on useampi yhtä aikaa...eli siis semmoinen sireeni/vilkkuvalo minkä lapsikin tajuis milloin on vuoronvaihto!

• Tykkää
Itse te tuon aloititte. Miksi vieraalle lapselle pitää heti alkuun sanoa noin rumasti, vaikka lapsi ei edes rikkonut mitään sääntöä? Jos olisitte joko odottaneet kiltisti vuoroanne tai pyytäneet tyttöä kohteliaasti päästämään muut hyppimään välillä, olisi tilanne mennyt varmasti aivan toisin eikä kenenkään Hop Lop-reissu olisi mennyt pilalle.

Itse te tuon aloititte. Miksi vieraalle lapselle pitää heti alkuun sanoa noin rumasti, vaikka lapsi ei edes rikkonut mitään sääntöä? Jos olisitte joko odottaneet kiltisti vuoroanne tai pyytäneet tyttöä kohteliaasti päästämään muut hyppimään välillä, olisi tilanne mennyt varmasti aivan toisin eikä kenenkään Hop Lop-reissu olisi mennyt pilalle.
Noh, tämäkin on totta... =)

Ensin sanottiinkin kiltimmällä äänensävyllä mutta kun oli niinkun ei ois kullutkaan. pienemmätkin siinä jo kyseli vuoroaan. ja siinä saa olla yksi kerrallaan. ja osa niistä pienemmostä (samaa porukkaa) menivät siihen yhtä aikaa kun se tyttö ei vaan lähtenyt. siinä on kyllä aika se oli jotain alle 5min per pomppia. se lukee kyllä siinä selkeesti. ja mun miehelle se viellä sanottiin tiskillä kun lippuja ostettiin.

ps: kannatan tota merkkivaloa. jota joku tossa ehotti :) laitankin palautteen hoplopin sivuille.

Alkuperäinen kirjoittaja voi elämän kevät;29895512:
kyllä siellä on muuten ihan aika määrätty. per lapsi jos jonoa. En nyt vaan muista mikä se oli. jos vanhemmat viitsii lukea säännöt ennenkun jättää ne lapset yksin sinne juoksentelemaan. jotain rajaa tolla asenteella kun lapset kasvattaa tulee just tollasia rälänokkia. parempi ois pysytellä niitten räkänokkien kanssa ihan kotosalla. jos ei osaa kasvattaa kunnioittamaan muitakin yleisellä tilalla.

Taisi mennä alkuperäinen kommentti vähän ohi...

voi ap kulta. kirjoitit niiin vääräälle palstalle. katoskun täällä meijän miia-maria ei saa komentaa ja jos komennat meijän miia-mari saa tehä mitä tykkää, koska miia-marin tunteita on loukattu. Ja vanhemmille tulee vaivaa kun joutuuvat nostamaan perseensä ylös kahvikupin äärestä vahtiakseen omiaan. :D Eli täällä on ihan oikein että lapset heittelee teitä palloilla. koska se on oikein kun heidän tunteita loukattiin...

Silloin kun minä olen ollut Hoplopissa lapsen kanssa, trampoliinilla on kolmen minuutin sääntö, jos on jonoa. Ai missä niin on päätetty ja määrätään? Minä päätän ja määrään ja hyvin on toiminut ja kaikki (muutkin kuin omat) ovat päässeet vuorollaan.

Ikäväähän tuollainen käyttäytyminen on, mutta aikuisena kannattaa ihan itsensä takia yrittää hallita omaa hermostumistaan, jotta oma/perheen päivä ei mene pilalle. En sano tätä ilkeyttäni, sillä itsellänikin on ollut tapana hermostua erinäisistä asioista, mutta omaa käytöstä tarkkailemalla olen saanut muutosta aikaan.

• Tykkää
[QUOTE="piia";29895502]Öh, Jos lapset olivat trampoliinilla ensin, eikä mitään max. 10 min sääntöä ole Hoplopin puolesta, niin ap perheineen odottaa vain kiltisti vuoroaan tai menee jonnekin vapaaseen leikkikohteeseen? Se on mielestäni kohteliasta käytöstä, kuin myös se että opettaa lapsensa odottamaan vuoroaan.[/QUOTE]

Vuoron odottamisen lisäksi muiden huomioonottaminen on asia, joka vanhempien tulee lapsilleen opettaa. On ainoastaan itsekästä ja vittumaisuutta jumittaa leikkipisteessä, johon liuta muita lapsia jonottaa. Luulisi terveen järjen sanovan tän asian ihan jokaiselle, mutta ei näköjään.

Mä olen hoplopissa aina se natsi, joka ryhtyy tramppapoliisiksi ja pitää huolta siitä, etteivät isommat ja itsekkäämmät jyrää heikompiaan. Ihan sama miellyttikö se vanhempia vai ei.

Yhteistyössä