Voihan itku, mistä saisin pari tonnia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua kaipaava

Vieras
extra rahaa? Olen yrittämällä yrittänyt ja tyrkyttänyt itseäni töihin joka paikkaan kun nykyisessä työssä on vain kolme vuoroa per viikko ja laskut painaa päälle ja lisää vaan tulee.. Kohta menee luottotiedot jos ei ala töitä löytymään.. Apu mitä mä teen! Edellisessä kuussa pystyin tekemään paljon töitä kun niitä oli tarjolla. Se toi jo tonnin helpotuksen, mutta nyt tilanne on toinen ja ahdistaa ihan suunnattomasti.
Miettinyt jo että möisin tämän tietokoneen pois, telkkarin, mutta tulee takkiin aika paljon niissäkin ;(

Juu varmaan takkiin tulee mutta pakkotilanteessa on PAKKO myydä turha pois.Jos oikeesti on noin tiukkaa niin minä olisin jo heivannut koneen ja telkkarin pois.
Jatka työnetsintää ja tee uudelleen maksujärjestelyt jos mahdollista.

Monella on tiukkaa nykyään, kun työtilanne on mitä on.

Voimia sulle ja tsemppiä työnetsínntään.

Hae apua taloustilanteeseesi: oletko käynyt sossussa, jos saisit tukea sieltä tai ottanu yhteyttä oman alueesi diakoniatyontekijään? Yleensä srk on ruoka-apua antaa tiukoissa elämäntilanteissa..?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
En tule selviämään tästä tilanteesta.. Voi kun pystys vielä 1,5kk sinnittelemään jotenkin vielä luotot kunnossa niin olisin erittäin tyytyväinen... :(

Kaksi keinoa. Tulojen kasvattaminen tai menojen pienentäminen. Miksi hankit laskuja joiden maksamiseen ei ole varaa?

En tule selviämään tästä tilanteesta.. Voi kun pystys vielä 1,5kk sinnittelemään jotenkin vielä luotot kunnossa niin olisin erittäin tyytyväinen... :(

Ota optimistisempi asenne ja oikeesti myy turhat roinat pois,pyydä sukulaisilta hieman lainaan vaikka muutama saturainen ja lopeta turhien ostelu ja tee tiukka budjetti.Ei mitään ulkona syömisiä,uusien vaatteiden ostelua,elokuvailtoja ja kuljet suurimman osan matkoista pyörällä/kävellen.Näillä säästät hurjana.

Mene varamiespalveluun,siellä yleensä työtä tuputtavat jos minkälaista ja nyt ei saa olla nirso.

Tsemppiä!

kannattaisi varmaankin tehdä etukäteissuunnitelmia ajoissa tuon taloudenhoidon suhteen... Mistä ne laskut koituu joista et selviä, pakollisia kaikki? Voisiko jotain karsia? Ihan varmasti saat töitä jos et ole ronkeli. Suomessa on jo työvoimapula. Jos ei omasta kunnasta, niin naapurikunnasta?

turhat menot pitää karsia; tupakka ja alkoholi pois, ruokakaupasta ostat vain pakolliset. Ja ne halvimmat tuotteet, jos kaupan omaa merkkiä suosii niin aika paljon jo säästää sillä. Vinkki; meidän perheen ruokalaskut pieneni jo sillä paljon kun alettiin asioimaan Lidlissä. Lehtitilaukset seis, ravinteli- ja leffareissut pois.

soita myös paikkoihin joihin laskut pitäis maksaa, varmasti sopivat jotain, saat lisää maksuaikaa tms. kerrot tilanteesti ja että oikeasti HALUAT ja YRITÄT maksaa sun laskut, jotain järjestyy varmasti.

laskutuksessa - asiakaspalvelussa töissä olleena aina järjestyy jotain.

Mulla oli yllättävä kuukauden työttömyys ja kuukauden työttömyyden jälkeen pääsin heti osaaikaisiin hommiin. Tulot vain tipahtivat 1500 eurolla muutamana seuraavana kuuna. En käy ulkona, en osta vaatteita kuin kirpparilta (n.15?/kk), poltan mutta saan kartongin tupakkia 12e hintaan ja se menee kuussa. Viime tili oli 2500e kun painoin ihan hulluna töitä. Nyt niitä ei ole vaikka kuinka olen ruinannut varamiespalvelulta ja kaupungin jokaiselta firmalta joka liittyy alaani. Aina samoille päiville olisi tarjota töitä.. Nyt maksoin laskut minkä voin. Elämiseen jätin 200? tälle kuulle..

Mulla oli yllättävä kuukauden työttömyys ja kuukauden työttömyyden jälkeen pääsin heti osaaikaisiin hommiin. Tulot vain tipahtivat 1500 eurolla muutamana seuraavana kuuna. En käy ulkona, en osta vaatteita kuin kirpparilta (n.15?/kk), poltan mutta saan kartongin tupakkia 12e hintaan ja se menee kuussa. Viime tili oli 2500e kun painoin ihan hulluna töitä. Nyt niitä ei ole vaikka kuinka olen ruinannut varamiespalvelulta ja kaupungin jokaiselta firmalta joka liittyy alaani. Aina samoille päiville olisi tarjota töitä.. Nyt maksoin laskut minkä voin. Elämiseen jätin 200? tälle kuulle..

Mut mistä ne laskut koostuu? Ei kellekään tuu joka kk saman verran maksettavaa kuluista? Onkos ne kaikki pakollisia? nettishoppailua, lehtitilauksia, herkkuja ym?
Ja tuo työtilanne... taidat tosiaan olla ronkeli työntekemisen suhteen, koska olet hakenut vain oman alan töitä. Muutakin voi tehdä kuin vain just omaa koulutusta vastaavaa. Ota rinnalle säännöllinen lehdenjako-, siivous- ym homma.

Monelle ihmiselle tuo 200e on? Kyllä se yhden ihmisen elämiseen riittää kuukaudeksi. Lopuista laskuista, soita niihin paikkoihin ja siirrä eräpäiviä.

Yhteistyössä